Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور بانوان دفتر آستان قدس رضوی گفت: تسهیل امور خانواده و کمک به ازدواج جوانان از برنامه‌های اصلی واحد خواهران دفتر آستان قدس رضوی در همدان است. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان شامگاه چهارشنبه سیده زهرا موسوی در جمع بانوان و خادمیاران رضوی بمناسبت دهه کرامت در همدان اظهار داشت:دفترنمایندگی آستان قدس رضوی  در همدان ، آبان  ماه سال 95 تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی به اهداف تاسیس این نهاد اشاره کرد و گفت:هدف از تشکیل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها ارائه خدمت به محرومین و سایرمردم استان است.

وی در ادامه گفت :مردم استان نیز می توانند با توجه  به تخصص و عنوان خود، به‌عنوان خادمیاری به مردم خدمت کنند وپس از طی مراحل، بسته به شایستگی خود به عنوان خادم حرم امام رضا(ع) برگزیده شوند.

مسئول امور بانوان دففتر آستان قدس  خاطر نشان کرد :در دفتر آستان قدس رضوی همدان تشکلی تحت عنوان زنان و امور خانواده ایجاد شده است که هدف از این تشکل تسهیل در امور بانوان و خانواده است.

موسوی افزود :هر ماه از بانوان نخبه،فرهیخته و انقلابی دعوت می‌شود که راهکارها وایده‌های خود را در امور بانوان و خانواده ارائه دهند و علاوه بر آن شور وشعف دوران انقلاب بازسازی شود.   

وی تصریح کرد: همایش برهان برگرفته از بانوان رهرو انقلاب اسلامی است .

علی بخشی بانوی خادم برگزیده استان نیز در این جلسه  گفت : خانواده مهم ترین رکن هر جامعه است واسلام به اهمیت آن اشاره کرده است و دشمنان اسلام نیز به دنبال تخریب بنیان خانواده هستند.

وی افزود: دشمنان با ترویج فساد، افزایش آمار طلاق و غیره، جامعه  اسلامی را از ارزش‌های خود دور می‌کنند.

علیبخشی به اقدامات و امور دفتر نمایندگی آستان قدس در استان اشاره کرد و گفت:تمرکز ما بر تشکیل خانواده و تسهیل امور ازدواج جوانان است و سعی می‌کنیم با واسطه گری جوانان هم کفو را به یکدیگر معرفی و مشاوره‌های لازم را در این زمینه به آنها ارائه دهیم.

وی افزود:در تهیه جهیزیه به جوانان محروم و مشاوره به زوج هایی که تصمیم به طلاق دارند، سعی به بازگرداندن آنها به زندگی مشترک می‌کنیم.

انتهای پیام/ ت

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین باقری ظهر سه شنبه در نشست شورای اجتماعی و کارگروه تخصصی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در محل فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات مناسبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان صورت گرفته اما این حوزه نیازمند تلاش بیشتر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: سیاست‌گذاری و ارائه برنامه‌ها، متناسب با نیاز جامعه است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری می‌شود.

باقری با اشاره به برنامه‌های دفتر امور اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این راستا برای سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان هدفگذاری شده و برنامه‌های هر شهرستان هم به فراخور نیاز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، افزود: آسیب‌های اجتماعی در استان اولویت بندی شده و برای هر کدام نیز بودجه‌ای در اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، اعتیاد، فرزند آوری، خانواده، سقط جنین، ازدواج و طلاق را از آسیب‌های مهم این استان عنوان کرد.

باقری ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره و برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان‌ها در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی پیش بینی شده است.

۶ محله حاشیه شهر در اراک و ساوه ساماندهی می‌شود

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها نیز سال گذشته، ۳۳۰ منطقه در سطح کشور شناسایی شده که سهم استان مرکزی ۶ محله در شهر اراک و ساوه است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌هایی در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی با عنوان نهضت مشارکت اجتماعی در سطح این استان پیش بینی شده است.

باقری افزود: در این راستا ۱۱۶۰ گروه مختلف اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد در سامانه ثبت نام کردند که از این حیث رتبه نخست در سطح کشور را کسب کردیم و امید است این آمار به ۲ هزار گروه برسد.

وی اجرای طرح شهروند ارزشمند را از دیگر اقدامات دفتر امور اجتماعی استانداری در راستای افزایش سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این طرح از افراد و شخصیت‌هایی که تعهدات اجتماعی خود را انجام دادند با حضور مسؤولان در مرکز استان تجلیل می‌شود.

کد خبر 6099385

دیگر خبرها

  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • برگزاری جشنواره «دستپخت دخترانه» در لرستان
  • نرخ رشد جمعیت در استان گلستان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود