Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌ها از اقدام برخی مدارس دولتی برای دریافت پول هنگام ثبت‌نام خبر می‌دهند در حالی که مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش دریافت پول هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی را ممنوع دانست و اعلام کرد گروه‌های بازرسی در این رابطه نظارت میدانی و سیستمی بر مدارس دارند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا،‌ ثبت‌نام مدارس در حال انجام است، با وجود آنکه آموزش‌وپرورش اعلام کرده است، مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام حق دریافت وجه نقد را ندارند اما برخی مدارس به این صحبت‌ها توجهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق دستوالعمل نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان،‌مدارس دولتی عادی،‌نمونه دولتی و هیئت امنایی اجازه دریافت وجه نقد در فصل ثبت‌نام ندارند اما هم‌اکنون خانواده‌ها از تقاضای دریافت وجه نقد برای ثبت‌نام در مدارس خبر می‌دهند.

در همین رابطه یکی از والدین می‌گوید: مگر وزارت آموزش‌وپرورش اعلام نکرد، درخواست پول هنگام ثبت‌نام غیرقانونی است؟ پس چرا بازهم مدام با اینگونه موارد روبرومی‌شویم. برای ثبت‌نام در یکی از مدارس دولتی مراجعه کرده‌ایم، می‌گویند برای ثبت‌نام 350 هزارتومان پول نقد بدهید.

مادر دیگری از گرو نگه داشتن کارنامه فرزندش برای پرداخت شهریه تعیین شده مدرسه دولتی خبر داده و می‌گوید: برای دوره ابتدایی 250 و متوسطه 400 تومان پول می‌خواستند و برای ثبت‌نام سال تحصیلی آینده هم می‌گویند باید از الان و همزمان با فصل ثبت‌نام پول پرداخت کنیم.

در همین رابطه علیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش گفت: دستورالعملی را تحت عنوان نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان در موضوع ثبت‌نام ارسال کرده‌ایم که در آن شرایط مدارسی که مجاز به دریافت داوطلبانه کمک‌های مردمی تحت عنوان فوق برنامه هستند و مدارسی که به هیچ وجه مجاز به دریافت وجه هنگام ثبت‌نام نیستند مشخص است.

وی افزود: در فصل ثبت‌نام نظارت سیستمی و میدانی بر مدارس داریم و در نظارت سیستمی حساب یکپارچه مدارس را رصد می‌کنیم که براساس آن رخدادهای مالی مدارس و اینکه در بحث کمک‌های مردمی دریافتی داشته‌اند یا خیر مشخص می‌شود و اگر در فصل ثبت‌نام اقدام به دریافت پول کرده‌ باشند با آن برخورد خواهیم کرد.

کمرئی ادامه داد:‌روش دوم نظارت به صورت میدانی است و تیم 60 نفره انتخاب شده‌اند که در سطح استان‌ها از جمله استان تهران به مدارس اعزام می‌شوند و تا به امروز چهار مرحله اعزام داشتیم که بر کار ثبت‌نام مدارس نظارت داشتند همچنین اگر خانواده‌ها در زمینه دریافت وجه مالی توسط مدیران مدارس، محدوده‌بندی ثبت‌نام و سایر مواردی که مانع ثبت‌نام آسان می‌شود، مشکلات خود را بیان کنند، اقدامات اصلاحی لازم برای آسان شدن ثبت‌نام انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در سه سال گذشته بیشترین شکایت‌ها درباره دریافت وجه، پول سرویس و محدوده بندی ثبت‌نام بود همچنین طبق قاعده کلی ماده 31 اجرایی مدارس، دانش آموزانی که در محل نزدیک به مدرسه سکونت دارند در اولویت ثبت نام هستند و دانش‌آموزانی که مادرشان شاغل است می‌توانند در محدوده خارج از محل زندگی ثبت نام شوند اما بقیه دانش‌آموزان باید قاعده ثبت‌نام را رعایت کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: محدوده بندی جغرافیایی به دلیل اقدامات بیرونی است و ربطی به سیاست‌های آموزش‌وپرورش درباره تقسیم دانش‌آموزان ندارد و در مناطق پرجمعیت مانند مراکز شهرها و استان‌ها مدارسی که تقاضای ثبت‌نام برای آنها بالا است و مدرسه با محدودیت ثبت‌نام مواجه می‌شود ناچار به محدوده بندی هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور بوده و این سند معلم‌محور است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت بوده و این سند معلم محور است، توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش‌وپرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش‌وپرورش استخدام شدند که با این اقدام کم‌کاری سال‌های گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز معلم جذب نشده بود، جبران شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش‌وپرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند