Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@07:02:00 GMT

مصرف غذا‌های تند برای سلامت مفید است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۵۶۲۵

مصرف غذا‌های تند برای سلامت مفید است؟

خبرگزاری میزان- علیرغم طعم تند فلفل، برخی افراد به خاطر عدم تحمل تندی آن کمتر تمایلی به مصرف فلفل دارند، اما برخی هم بر این باورند که باید برای حفظ سلامت این ادویه در رژیم غذایی گنجانده شود. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،به گفته محققان تاکنون اثبات نشده است که تندی فلفل برای سلامت بد و مضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو مصرف این نوع ادویه را در رژیم غذایی مرتبط با شماری از فواید برای سلامت عنوان می‌کنند.

حفظ سلامت قلب

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی-عروقی، حملات قلبی و سکته در بین افرادی که فلفل تند مصرف می‌کنند کمتر است. درحالیکه هنوز این رابطه به اثبات نرسیده است، اما محققان معتقدند ادویه‌ها در صورت مصرف متعادل، موجب کاهش میزان کلسترول LDL در بدن می‌شوند.
دکتر «ژیمینگ ژو»، سرپرست تیم تحقیق در مطالعه‌ای دیگر، در این باره می‌گوید: «لذت بردن از طعم و مزه ادویه‌ها موجب کاهش مصرف نمک و فشارخون می‌شود که نتیجه آن حفظ سلامت قلب است.»

کالری سوزی بیشتر

طبق نتایج مطالعه محققان دانشگاه پوردو آمریکا، افراد بعد از خوردن فلفل قرمز کالری بیشتری سوزانده و اشتهایشان کاهش می‌یابد. این تاثیر بخصوص در افرادی که به طورمنظم غذا‌های پرادویه استفاده نمی‌کنند بیشتر است.
اما محققان تاکید می‌کنند تنها مصرف فلفل موجب کاهش قابل توجه وزن نمی‌شود بلکه ترکیب آن در رژیم غذایی سالم و داشتن سبک زندگی پرتحرک منجر به این تاثیر می‌شود.

پیشگیری از سرطان

به عقیده محققان «کپسایسین»، ماده موجود در فلفل که عامل تندی آن است، دارای خواص ضدسرطانی است.
به گفته دکتر «گرگوری پلاتنیکوف»، سرپرست تیم تحقیق در کلینیک آلینا مینه سوتا آمریکا، «کپسایسین دارای تاثیراتی مشابه برخی دارو‌های سرطان بر بدن است.»با این حال این خاصیت فلفل هنوز از لحاظ پزشکی موردمناقشه است.

تسکین درد

کپسایسین همچنین ممکن است به کاهش یا تضعیف هر نوع حس درد در بدن کمک کند. تصور می‌شود این مکانیسم با هدف قرار دادن ماده شیمیایی در مغز موسوم به "ماده P" که نقش مهمی در موارد بروز آسیب و جراحت دارد، عمل می‌کند.
برخی مطالعات هم بیان می‌کنند که رژیم غذایی حاوی میزان بالاتر کپسایسین با نابودی باکتری‌های موسوم به H. pylori، تاثیر محافظتی در مقابل زخم‌ها دارد.  

انتهای پیام/

منبع: مهر

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مطالعات رژیم غذایی مکانیسم سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • خواص آب هویج بستنی
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران