Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال محمود زاده نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آبگیری کامل تونل سوم کوهرنگ اظهار کرد: باید مطالعات دقیق و اجتماعی در زمینه  انتقال آب بین حوضه‌ای  به فلات مرکزی ایران صورت گیرد.

وی افزود: مسئولان به جای تصمیم گیری برای انتقال آب به فلات مرکزی ایران باید پیگیر قانون‌شکنی‌های دولت ترکیه در خصوص سیاست‌های سدسازی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود زاده گفت: دولت ترکیه برخلاف قانون‌های بین المللی به سدسازی بر روی رودخانه‌های دجله و فرات اقدام کرده است که تاکنون از سوی مسئولان کشور و سازمان محیط زیست هیچ عکس العملی در این باره مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: این اقدام دولت در خصوص  انتقال آب به فلات مرکزی باعث تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود، این در حالی است که دولت می‌تواند در رابطه با اقدام ترکیه مذاکراتی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی آسیب زا

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ مخالف هستند و برای جلوگیری از این اقدام تلاش خود را می‌کنند، اما برخی از مسئولان با بیان این مطلب که آب فلات مرکزی باید تأمین شود، خود را تبرئه می‌کنند.

وی افزود: انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ حتما دارای تبعات زیست محیطی و اجتماعی خواهد بود و نمایندگان این منطقه در این خصوص اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید :مرگ تدریجی کارون با افتتاح تونل سوم کوهرنگ 

محمود زاده در پایان تاکید کرد: برای انتقال آب باید بررسی‌های کارشناسی و مطالعات اجتماعی بیشتری صورت گیرد و نباید با عجله دست به این کار زد، چرا که تبعات اجتماعی و زیست محیطی را پس از این اقدام نمی‌توان جبران کرد.

انتهای پیام/

مخالفت نمایندگان مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان "سفیر سلامت" انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.

رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می‌شود.

هدف از تشکیل سفیران سلامت ارتقای دانش خود مراقبتی و سطح سلامت در جامعه به خصوص نسل جدید است.

دیگر خبرها

  • اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟