Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@11:54:08 GMT

جشنواره ملی شعر رضوی دربم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۵۸۴۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:  این جشنواره  در قالب شعر کلاسیک ، نیمایی و سفید برگزار می شود و  از سه هزار اثر  ارسالی به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی  600 اثر مربوط به ادبا و شعرای استان کرمان است .
وفایی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ شعر رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی سیره امام رضا (ع) ، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان فرهنگ شعر رضوی و کمک به آن را  از اهداف جشنواره  دوروزه شعر رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به گفته وی فراخوان این جشنواره در چند محور زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع)، حدیث سلسله‌الذهب، تفسیر برداشت شعر دعبل خزاعی ، سبک زندگی اهل بیت ، شناخت ابعاد علمی و عملی ائمه معصومین (ع) و جایگاه و نقش ائمه اطهار در زندگی مردم تعریف شده است.
 برپایی بزم شبانه شعرای بم و برگزاری کارگاههای شعر از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

از سردیس استاد شاهرخی شاعر ملی بمی در پارک مشاهیر مقابل ارگ تاریخی بم  امروز رونمایی شد .

جشنواره ملی شعر رضوی امروز به کار خود پایان می دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بم شعر رضوی دهه کرامت جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بررسی پیش‌نویس این سند در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و خصوصاً ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از حدود یک سال و نیم مطالعه و کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان "برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی" آماده کردیم که به لطف خدا در جلسه ۸۱۷ شورای فرهنگ عمومی در حضور اعضای اصلی شورا و میهمانان بزرگواری چون دکتر حداد عادل -رئیس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی- ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی نیز داشت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهادی دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور و پژوهشگران و اساتید زبان و ادبیات فارسی و سایر گروه‌های دغدغه مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد. در این راستا برای اولین بار در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی به زودی در قالب یک گزارش راهبردی توسط مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

امامی با بیان اینکه نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد، گفت: «دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی (اصطلاحاً گیم بوردها) هستیم.

کد خبر 6084435 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» از شبکه نمایش