Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@09:19:11 GMT

64 هزار گردشگر از گنبد سلطانیه دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۶۰۰۲

64 هزار گردشگر از گنبد سلطانیه دیدن کردند

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان افزود: هم اکنون ظرفیت اسکان روزانه 279 گردشگر در شهر تاریخی سلطانیه وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تبیین برنامه های این اداره در سالجاری گفت: برای خدمات شایسته به گردشگران از جمله آماده سازی موزه ها، تهیه جدول بازدید و انجام بازدیدهای نظارتی گام های مطلوبی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمتی تصریح کرد: استخراج و پردازش آمار و اطلاعات، برگزاری تورهای استان گردی، اطلاع رسانی مناسب برای گردشگران و شناسایی نقاط قوت و ضعف سفر به استان از جمله اقدامات این اداره کل است.
وی اظهار داشت: امسال با رایزنی های انجام گرفته با کانون بازنشستگان کشور، سه قطار گردشگری با حدود 600 مسافر برای گردش به زنجان سفر خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تاکید کرد: با جلسه ای که این اداره و آژانس های مسافرتی داشته، مقرر شد تا پیشخوان مخصوص استان گردی در این مراکز راه اندازی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: کلیه راهدارخانه ها، ناوگان مسافربری، شرکت های حمل و نقل مسافر و سامانه های هوشمند ثبت تخلفات در استان آمادگی کاملی برای سفرهای تابستانی دارند.
ایرج دست نشان افزود: تصادفات در راه ها رصد می شود و طرح کنترل نامحسوس، استقرار ایستگاه سلامت برای توقف اجباری رانندگان وسایط نقلیه باری بین شهری در این مدت اجرا می شود.
وی تصریح کرد: نبود پایانه مسافربری در خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان، همچنین نوسازی نشدن ناوگان مسافربری در بخش مینی بوس و سواری از مهمترین چالش های این اداره کل است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در ادامه گفت: نظارت روی کیفیت نمازخانه های بین جاده ای نیازمند توجه ویژه است و باید نمازخانه های رستوران ها با قید ضرورت در اولویت قرار بگیرند.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
6085/3216
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جهان حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده گردشگری و صنایع دستی موزه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حمید رضا بهمنی نژاد» در جلسه مشترک مسئولان برگزار کننده مرحله دوم انتخابات شهرستان گنبدکاووس که با حضور استاندار گلستان برگزار شد اظهار کرد: براساس تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات، تمامی رأی دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده اند شرکت خواهند نمود و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخابیه رأی نداده باشند نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.
 
به گفته وی؛ تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم پیش بینی شده که در همین رابط جلسه با نامزدهای راه یافته به مرحله دوم و همچنین نشست با  ائمه جمعه و علمای شهرستان و برنامه های مختلف آموزشی و توجیهی در دستور کار قرار دارد.
 
گفتنی است؛ استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه بوده که در مرحله اول، منتخبان مردم در ۵ حوزه انتخابیه مشخص شده و در حوزه انتخابیه گنبد کاووس به دلیل عدم کسب حداقل بیست درصد از کل آراء توسط هیچ یک از نامزدها، انتخابات در این حوزه با رقابت بین دو نفر از نامزدهای راه یافته به مرحله دوم در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • آسیب دیدن سعید آقاخانی در سریال «نون خ»
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • قابی زیبا از سیدحسین حسینی کنار دخترش؛ یار همیشگی! + عکس
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم