Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@11:36:47 GMT

جوایز قرآنی؛ کمتر از سایر مسابقات

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۶۰۱۳

جوایز قرآنی؛ کمتر از سایر مسابقات

 وحید ترکمان دهنوی، شرکت کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با بیان اینکه در خانواده‌ای مذهبی به دنیاآمدم، گفت: به واسطه آموزش‌های پدر با قرآن آشنا شدم ومقطع ابتدایی و راهنمایی در مجالس مسجد محل شرکت می‌کردم که از پنج سال گذشته حفظ قرآن کریم را به واسطه آشنایی با پیمان ایازی حافظ بین المللی شروع کردم و در حال حاضر حافظ 16 جزء قرآن هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهالی قرآن به سبب انس مداوم  با قرآن به محض بستر گناه فراهم می‌شود آیات الهی در ذهنشان تداعی می‌شود و به همین خاطر تقوا پیشه کرده و از گناه دوری می‌کنند.

شرکت کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن با اشاره به اینکه استاد پرهیزگار در جلسه‌ای از بی‌توجهی مسئولان به حافظان و قاریان گله داشتند، افزود: بسیاری از افراد فکر می کنند که حفظ قرآن آسان است درحالی که شما کل قرآن را حفظ کردید روزانه باید به مدت یک ساعت سه جزء مرور کنید تا آیات فراموش نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان به حافظان و قاریان قرآن توجه نمی‌کنند در حالی که حافظان می توانند الگوی خوبی در جامعه باشند.

ترکمان با بیان اینکه جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است، گفت: هر فردی در جامعه دارای قوه اختیار بوده و مسیری را انتخاب می‌کند ولی در کشوری که به نام امام زمان(عج)  و اکنون مقام معظم رهبری پرچمدار و نائب ایشان است باید در اینچنین جامعه‌ای آموزه‌های قرآنی حاکم باشد.

وی افزود:  فعالان قرآنی باید هوشیار باشند که به محض رویت برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات در جامعه مثل مردم عادی برخورد نکنند و بدانند مملکت ما تحت عنایت امام زمان(عج) است و هر کس در جایگاهی که قرار دارد عملش را خالص کند هیچ اتفاقی ناگواری رخ نخواهد داد.
شرکت کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم با بیان اینکه مسئولان برای مسابقات قرآنی  کمتر سرمایه‌گذاری می کنند، گفت: چرا مسئولان وقتی به قرآن می رسند همه دستشان را جمع نگه می‌دارند ولی برای رشته‌های ورزشی می بینیم که چقدر ریخت و پاش دارند ولی جوایز قرآنی در حد و اندازه سایر مسابقات نیست که ان شاالله این مسائل نیز مرتفع شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی ۲۰۰ نفری در مسجد حضرت رقیه همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ این محفل قرآنی که با حضور بانوان برگزار می‌شود میزبان بیش از ۲۰۰ نفر است.
بانوانی که در این مراسم قرآنی شرکت می‌کنند می‌گویند با خواندن قرآن توانسته اند به آرامش برسند و ارتباط بهتری با اطرافیان داشته باشند.
یکی از بانوان شرکت کننده در این مراسم هم با شرکت در این مراسم توانسته ۲۶ جزء قرآن کریم را حفظ کنند.

دیگر خبرها

  • مؤسسات قرآنی نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه دارند
  • همه دعوتیم به پویش قرآنی ستاره‌های زمینی
  • تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی بسیج در اردبیل
  • محفل قرآنی ۲۰۰ نفری در مسجد حضرت رقیه همدان
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری نمایشگاه قرآن در سلامت مردم جامعه تاثیر مثبتی دارد
  • گفت‌وگو با قهرمان وزنه‌برداری آسیا؛ مسئولان کیژان مقصودی را ‌تحویل نمی‌گیرند + فیلم
  • بازکردن گره‌های جامعه براساس آیات قرآن کریم
  • پایان رقابت‌های جودو جام مولای عرشیان در اصفهان
  • از اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» تا برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم