Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:41:25 GMT

بهره گیری از استعداد معلولان در جامعه کمرنگ است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۶۰۷۶

بهره گیری از استعداد معلولان در جامعه کمرنگ است

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در نشست با معلولان نخبه استان مرکزی، افزود: توانخواهان جامعه قشر سربار نیستند بلکه با حمایت اصولی و پرورش استعدادهای بالقوه آنان می توان به طیف بزرگی از نیازها پاسخگویی کرد.
وی اظهارداشت: معلولان نخبه در رشته های مختلف فعالیت دارند و با کسب موفقیت برای افراد سالم جامعه هم الگو هستند و برخی از آنان ایده های بکر و طرح های کارآمدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی گفت: شناسایی ظرفیت معلولان بیکار برای داشتن شغل متناسب با وضعیت آنان می توانند به مطلوب بودن شرایط آنان کمک کند.
آقازاده افزود: ظرفیت معلولان باید به شیوه های مختلف از جمله رسانه ها و برگزاری همایش به جامعه معرفی شود و در بخش های مختلف به کارگیری شود.
وی اظهار داشت: خیران درون و برون استانی باید برای ساخت مجتمع های مختلف کارآفرینی معلولان مشارکت بیشتری داشته باشند و در راستای تامین نیازهای این طیف جامعه بکوشند.
وی بیان داشت: نمایندگانی از جامعه معلولان در مسابقات جهانی، علمی و ورزشی تیم های رباتیک، فیزیک و شیمی در رشته های مختلف حضور و صاحب مدال و افتخارآفرین هستند.
آقازاده افزود: بیماری و وراث از دلایل هم بروز معلولیت به شمار می رود و توسعه دامنه اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی خانواده ها در این خصوص ضروری است.
وی اظهارداشت: استان مرکزی آمادگی دارد به منظور بهبود شرایط و قوانین در راستای رفع مشکلات جامعه معلولان پیشقدم باشد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان سال 83 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید اما ضمانت اجرایی مطلوبی نداشت و معلق ماند.
زهرا امینی افزود: سازمان بهزیستی موفق شد با رایزنی و کار کارشناسی در اواخر سال گذشته این قانون را به مرحله نهایی برساند و اکنون اجرای آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این قانون مشکلات جامعه معلولان حل می شودو تحول عمیقی در وضعیت این طیف جامعه ایجاد می شود.
بیش از 650 هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند و حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه خانواده شیمی معلولان نمایندگان مجلس شورای اسلامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت‌های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی‌های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا اولین جشنواره ورزش‌های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه‌های هدف را به دنبال داشت.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

خدابنده لو گفت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می‌کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس (آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی