Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:08:12 GMT

پخش نذورات با ظروف یکبار مصرف گیاهی انجام شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۶۱۳۹

پخش نذورات با ظروف یکبار مصرف گیاهی انجام شود

سید عادل عربی روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای هیات های مذهبی همدان بیان کرد: با توجه به فرهنگ غنی پخش نذورات، استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایام عزاداری و مناسبت های دینی و مذهبی به طور چشمگیری افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: توزیع نذورات در آیین های مذهبی اقدام شایسته ای است اما باید به سلامت مصرف کنندگان و حفظ محیط و محل زندگی هم توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان یادآوری کرد: پیشتر در این قبیل مراسم ها نذورات در ظروف شیشه ای، استیل و ملامین توزیع می شد بنابراین به هیات های مذهبی توصیه می شود ظروف یاد شده به همراه ظروف یک بار مصرف گیاهی تهیه شده از نشاسته ذرت را جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی کنند.
عربی توضیح داد: ظروف گیاهی که از مواد اولیه طبیعی مانند نشاسته ذرت اصلاح شده تولید می شود فاقد مواد مضر و شیمیایی هستند و در برابر ریختن مواد غذایی یا مایعات با حرارت بالا مقاومت دارند.
وی گفت: کشورهای پیشرفته چند سالی است که استفاده از ظروف یک بارمصرف گیاهی را جایگزین انواع پلاستیکی کردند و در کشورهای دارای فناوری تولید پلیمرهای گیاهی، از نشاسته ذرت، سیب زمینی و گندم برای این منظور استفاده می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: ظروف یکبار مصرف گیاهی پس از 6 ماه در طبیعت تجزیه شده و دوباره به چرخه طبیعت بازمی گردند.
عربی تاکید کرد: مصرف مواد غذایی داغ در ظروف یکبار مصرف، طبق نظر پزشکان برای سلامتی خطرناک و موجب پیدایش سرطان و بیش از 118 نوع بیماری می شود.
وی ادامه داد: رهاسازی و دفع پسماند حاصل از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در طبیعت و محیط زیست، به مرور باعث آلودگی منابع آبی و خاکی، دریاها، رودخانه ها و تهدید حیات جانداران و گیاهان می شود.
برگشت ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به طبیعت 300 تا 500 سال به طول می‌ انجامد.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حفاظت محیط زیست سیب زمینی طبیعت ظروف پلاستیکی فناوری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور