Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اهر از موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان و کشاورزان خسارت‌دیده منطقه ارسباران خبر داد. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، زاهد محمودی در آیین کلنگ زنی خانه امید شهرستان اهر که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: خانه امید سالمندان یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در برقراری رفاه و عدالت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانه امید سالمندان شهرستان اهر در زمینی به مساحت 1270 مترمربع در جنب پارک فرهنگ اهر در راستای رفاه حال بازنشستگان احداث می‌شود البته پیش از این خلاء نبود خانه سالمندان اهر به‌وضوح قابل‌لمس بود.

فرماندار شهرستان اهر، موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان و کشاورزان خسارت‌دیده منطقه ارسباران را نقطه قوتی در توجه دولت به نیازها و مشکلات مردم اهر، هریس و ورزقان عنوان کرد، ادامه داد: متأسفانه در فروردین‌ماه سال‌جاری باغداران اهری متحمل خسارت سنگین سرمازدگی شدند که 100 درصد باغات اهر دچار خسارت سرمازدگی شده‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه سرمازدگی حدود 165 میلیارد تومان به باغداران شهرستان اهر خسارت وارد کرده است، گفت: اگر خسارت سرمازدگی و سیل را جمع‌بندی کنیم خسارت‌ها به بیش از 200 میلیارد تومان می‌رسد که امیدواریم دولت با تصویب پرداخت وام معیشتی به باغداران و روستائیان خسارت‌دیده اهر بتواند بخشی از مشکلات این اقشار را برطرف کند.

وی اضافه کرد: منطقه ارسباران قریب به 350 هزار نفر جمعیت دارد و هر روز شاهد تردد هزاران نفر از جمعیت منطقه به مرکز استان هستیم و این میزان تردد ناشی از کمبودها و خلأهای بهداشت و درمان در منطقه است در حالی که از کل جمعیت منطقه 150 هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند اما علی‌رغم وجود هزاران زیرپوشش، در منطقه بیمارستان تأمین اجتماعی نداریم.

فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: علی‌رغم اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر به‌وضوح دیده می‌شود ولی با این حال یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم احداث بیمارستان تأمین اجتماعی است.

محمودی بابیان اینکه در حال حاضر که جوانان اهری از بیکاری رنج می‌برند طبق تأکید مسئولان عالی کشور وظیفه‌داریم ابتدا اشتغال موجود را تثبیت کنیم، گفت: تثبیت اشتغال، توسعه اشتغال و حمایت کاربردی و عملیاتی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جمله رویکرد دولت در حوزه اشتغال است.

وی افزود: اگر به آمارها رجوع کنیم خواهیم دید که شهرستان اهر بیشترین تعداد بیکار را دارد با این شرایط نیازمند توجه مسئولان عالی دولت هستیم، البته در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سعی داریم تا از نهایت زمینه‌ها و ظرفیت‌هایی که در حوزه اعتبارات وجود دارد برای رونق اشتغال به کار گیریم.

فرماندار شهرستان اهر تأکید کرد: دستورالعملی که برای پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری تعیین‌شده امکان بهره‌مندی روستائیان و عشایر از این تسهیلات را فراهم نکرده و با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌اند لذا انتظار می‌رود دستورالعمل تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری براساس آمایش منطقه‌ای باشد، این در حالی است که 600 نفر از دامداران سنتی در اهر متقاضی دریافت تسهیلات هستند ولی به خاطر دستورالعمل‌ها نمی‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی  را گراش در سیل و طوفان اخیر، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان  برآورد‌ کرده اند.
حسن مرادی افزود: خوابیدگی مزارع گندم، آب گرفتگی مزارع صیفی‌جات، تخریب جاده‌های بین مزارع، خسارت به گرده افشانی نخلستان‌ها و افتادن نخل‌ها از آسیب‌های وارده به کشاورزان گراشی است.
وی بیان کرد: امسال بیشتر مزارع گندم شهرستان گراش به صورت کشت قراردادی بوده است و مزارع بیمه شده‌اند و هزینه‌ی بیمه موقع برداشت محصول از کشاورزان گرفته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گراش از کشاورزان خواست برای جمع بندی میزان خسارات وارد شده به شهرستان، با کارشناس‌های جهاد کشاورزی همکاری و محصولاتی که شامل بیمه است را به دفاتر صندوق بیمه اعلام کنند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد