Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@08:58:22 GMT

هند خواهان روابط طولاني مدت با ايران است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۶۵۴۲

هند خواهان روابط طولاني مدت با ايران است

خبرگزاري آريا - مشاور وزير امور خارجه هند گفت که اين کشور خواهان روابط طولاني مدت با ايران در زمينه انرژي و عملياتي کردن بندر چابهار است.
به گزارش خبرگزاري آريا، «وي که سينگ» در خصوص تاثير تنش ميان آمريکا و ايران بر هند گفت: مساله هسته اي ايران بايد به صورت صلح آميز حل شود و روابط هند با ايران به کشور سوم وابسته نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: تعاملات سطح بالايي از جمله سفر نارندرا مودي نخست وزير هند به ايران در ماه مه (ارديبهشت) 2016 و ديدار حسن روحاني رئيس جمهوري ايران از دهلي نو در ماه فوريه (بهمن) سال 2018 بين دو کشور اتفاق افتاده است.
در راستاي پيروي از توافقات به دست آمده در طول اين تعاملات، هر دو کشور هند و ايران به دنبال توسعه همکاري طولاني مدت در زمينه انرژي، گسترش تجارت، سرمايه گذاري و اجرايي شدن کامل اسکله شهيد بهشتي در بندر چابهار هستند.
سينگ همچنين تاکيد کرد که روابط دهلي نو با تهران تحت تاثير محدوديت هاي وضع شده از سوي يک کشور سوم قرار نخواهد گرفت.وي در ادامه اين سخنان که نشان دهنده اراده هند براي ادامه روابط با ايران در همه سطوح است، گفت: روابط دو جانبه هند با ايران مستقل هستند و تحت تاثير روابط هند با هيچ کشوري قرار نمي گيرند.
وي جي سينگ
سخنان مشاور وزير امور خارجه هند در خصوص لزوم حفظ روابط طولاني مدت هند و ايران در زمينه انرژي و زيرساخت ها يک روز پس از ديدار «مارشال بيلينگز لي» مسئول امور مربوط به تامين مالي تروريسم در دولت آمريکا با «ويجي گوکله» معاون وزير امور خارجه هند در دهلي نو منتشر مي شود.اين مقام آمريکايي همچنين با مقامات هندي در وزارت خانه دارايي، براي بررسي نياز هاي هند به انرژي ديدار و گفت و گو کرد.
رسانه هاي هند پس از اين مذاکرات اعلام کردند که هيچ نتيجه اي از اين مذاکرات در خصوص واردات نفت هند از ايران حاصل نشده است.سفر هيات آمريکايي به هند نيز يک روز پس از ملاقات و گفت و گوي سيد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه ايران از دهلي نو انجام شد. عراقچي روز دوشنبه با گوکله قائم مقام وزارت خارجه هند گفت و گو کرد که نتيجه آن اعلام حمايت کامل هند از برجام بود. روز سه شنبه همين مقام هندي با هيات آمريکايي ديدار کرد. موضوع گفت و گو اجراي تحريم هاي آمريکا عليه تهران بود که قرار است پس از خروج آمريکا از قرارداد هسته اي ايران با شش کشور غربي اعمال شود.
دولت واشنگتن پس از اعلام تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا مبني بر خروج از برجام در 18 ارديبهشت ماه، تيم هاي متعددي به کشورهاي مختلف فرستاده است تا آنها را در تحريم عليه ايران با خود همراه کند و به شرکت ها يا نهادهايي که با ايران روابط تجاري دارند، هشدار دهد در صورت عدم همراهي با سياست هاي آمريکا آنها هم مورد تحريم هاي ثانويه قرار خواهند گرفت.
اولين دور تحريم هاي آمريکا ضد ايران از 15 مرداد شروع خواهد شد اما دور اصلي آنها از 13 آبان ماه اجرايي مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل

پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی، آمریکا در حال لابی کردن میان کشور‌ها برای رد چنین عضویتی است، به این امید که از «وتو» آشکار واشنگتن جلوگیری کند.

تلاش‌های لابی‌گری آمریکا که در مکاتبات دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا آمده و به دست پایگاه «اینترسپت» رسیده است، فاش می‌کند که ظاهر و باطن آمریکایی‌ها فرق دارد و این با تعهد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت کامل از راه‌حل «۲دولتی» در تضاد است.

در سال ۲۰۱۲، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن به فلسطین وضعیت «کشور ناظر غیرعضو» اعطا شد.

در این مکاتبات دیپلماتیک به جزئیات فشار اعمال شده بر اعضای شورای امنیت، از جمله مالت، رئیس دوره‌ای شورا در این ماه اشاره شده است. به‌ویژه از اکوادور خواسته شده است که با مالت و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه برای مخالفت با به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل لابی کند. توجیه وزارت خارجه آمریکا این است که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی سریع‌ترین و موثرترین راه برای دستیابی به یک کشور پایدار و سازنده است.

در یک از اسناد مورخ ۱۲ آوریل، جزئیاتی از نقطه‌نظرات آمریکا علیه رای‌گیری در مورد «کشور فلسطین» در سازمان ملل آمده است. در این سند همچنین ادعا شده که بایدن «به شدت برای حمایت از آمال فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور در چارچوب یک صلح جامع که مناقشه اسرائیل و فلسطین را حل کند، کار کرده است.»

این سند می‌گوید که اعضای شورای امنیت باید متقاعد شوند که هر پیشنهادی برای تشکیل کشور فلسطین و در نتیجه به رسمیت شناختن آن به‌عنوان یک کشور مستقل را قبل از مناظره آزاد شورا که برای ۱۸ آوریل (امروز پنج‌شنبه) برنامه‌ریزی شده است، رد کنند.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ممکن است آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل هم قرار بگیرد. کارشناسان می‌گویند بدون رأی وحدت رویه شورای امنیت، هر رایی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا حد زیادی نمادین است.

وزارت خارجه آمریکا به این افشاگری‌ها و سوال اینترسپت که آیا چنین مواضعی و مخالفت با به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل مغایر با موضع دولت بایدن در حمایت از راهکار ۲دولتی نیست، پاسخی نداد. این در حالیست که سفیر آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه ادعا کرد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل به راه‌حل ۲دولتی کمک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان