Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از همراهی شهرداری، سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور برای بازنگری دستورالعمل طرح سرویس مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی ضامنی  با اشاره به اهمیت جابه‌جایی دانش آموزان و نقش کلیدی شهرداری‌ها در این حوزه مهم، گفت: تعامل و همکاری میان عوامل اجرایی طرح و لزوم مدیریت و نظارت شهرداری‌ها در اجرای صحیح این دستور العمل از ضروریاتی است که خوشبختانه اهتمام خوبی برای آن نزد متولیان آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر هوشمند ساختن حمل‌ونقل دانش‌آموزی، تصریح کرد: سامانه سپند با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بر خط، قرار است تا حمل‌ونقل دانش‌آموزی را با کیفیت تر و امن‌تر از گذشته به اجرا گذارد. سامانه و اپلیکیشنی دراین باره طراحی و تهیه شده که در برخی شهرهای کشور مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

ضامنی موضوع حمل‌ونقل عمومی را دارای جایگاه ویژه‌ای دانست و گفت: این بخش از حمل‌‌ونقل به واسطه نابسامانی‌هایی که داشت قابلیت اجرایی کافی را نداشت که با همکاری سازمان‌های متولی و رفع نواقص ان قرار است از سال جدید تحصیلی به اجرا گذاشته شود.

وی به برگزاری کلاس‌های اموزشی در این باره اشاره کرد و گفت: در ماده 5 دستورالعمل مذکور، فرآیند اجرایی حمل‌و‌نقل دانش آموزی را بر مبنای استفاده از سیستم‌های نوین و بر خط قرار داده است. در این خصوص اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به نمایندگی از جانب وزارت کشور و با همکاری وزارت آموزش و پرورش نسبت به ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان سامانه پایش حمل‌ونقل دانش آموزی و آموزش رانندگان اقدام کرد.

اعظم زندیه

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سرویس مدارس اتحادیه تاکسیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش باید در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش‌دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی، عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرامی‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به‌منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد، اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به‌راحتی آموزش‌های مختلف را فرامی‌گیرند و به‌خوبی آن را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش‌ها با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به‌نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ درباره مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و دیگر نشانه‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور