Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر تدوام سهمیه 25 میلیون متر مکعبی آب شاهرود برای استفاده در بخش کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزادروز پنجشنبه در دیدار با عباس سروش معاون آب و آبفای وزیر نیرو افزود: تخصیص آب شاهرود، نقش بسزایی در تداوم فعالیت های کشاورزی استان قزوین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخ زاد در این خصوص خاطر نشان کرد: 25 میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود از سال 1386 از سوی وزارت نیرو به استان تخصیص داده شد که مقرر شد، این تخصیص برای تامین اب کشاورزی حاشیه شاهرود مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی و شرکت اب منطقه ای ملزم شدند اراضی را مشخص نموده و بر اساس متراژ اراضی اب مورد نیاز به آنها را تخصیص دهند که متاسفانه این روال با تاخیر مواجه شد و استان قزوین نتوانست از این سهمیه به طور کامل استفاده نماید و سپس اعلام شد هر استانی که تا تیر ماه 94 نتواند از این سهمیه استفاده کند، تخصیص سهمیه شان لغو خواهد شد، که این طرح شامل استان قزوین نیز شد.
فرخ زاد با بیان اینکه برخورداری از آب در حوزه تولید،کشاورزی، اشتغال و طرح های مختلف اقتصادی نقشی انکار ناپذیر دارد، خاطرنشان کرد: اختصاص و بهره برداری از این مقدار آب می تواند نقش تاثیرگذاری درکشاورزی استان و بخصوص برای ساکنین اطراف شاهرود داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: از سویی دیگر استفاده بیش از حد از آب های زیرزمینی باعث از بین رفتن ذخایر آب شده و اگر به همین منوال پیش برویم به زودی شاهد خشک شدن دشت قزوین خواهیم بود و با بحرانهای عدیده ای مواجه خواهیم شد و این در حالی است که برخی بحران ها نه تنها قابل پیش گیری بوده ، بلکه همانند بحران اب قابل پیش بینی می باشند.
وی اظهار کرد: از همین رو ابقای تخصیص این مقدار آب به استان بسیار ضروری بوده و امید است با رایزنی های انجام شده و نظر مساعد معاون وزیر نیرو بتوانیم این سهم را به استان بازگردانیم.
رودخانه شاهرود به طول 175 کیلومتر با ادغام رود طالقان و الموت رود تشکیل و در انتها به سد منجیل و به دریاچه سفید رود می ریزد.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب حقابه استاندار قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار تهران درپی کسب سهمیه المپیک از سوی یک تکواندوکار زن

استاندار تهران در پیامی کسب دومین سهمیه المپیک تکواندو بانوان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سوی «مبینا نعمت زاده» را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در متن پیام تبریک علیرضا فخاری، استاندار تهران آمده است: کسب دومین سهمیه بازیهای المپیک پاریس در بخش بانوان توسط مبینا نعمت زاده که برای نخستین بار در تاریخ حضور تکواندو ایران در المپیک میسر شده و با خود موجی از شور و نشاط را برای ملت بزرگ ایران به خصوص خانواده بزرگ تکواندو پایتخت پدید آورده است، به خانواده تکواندو پایتخت و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تبریک گفته و برای تیم های ملی آقایان و بانوان ایران آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

خوشبختانه تکواندو ایران همواره از رشته های مدال آور در ادوار بازی‌های المپیک بوده و ملی پوشان تهرانی نیز نقش چشمگیری در توفیقات بدست آمده داشته اند، امیدوارم این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم خوش بدرخشد و باعث غرور و افتخار مردم عزیز ایران شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا برخی تجار با پیام رد درخواست تخصیص ارز مواجه شده‌اند؟
  • تخصیص ۱۰۰ میلیاردی برای احداث پارکینگ مکانیزه در قزوین
  • طالبان خواهان حضور در نشست شانگهای
  • پیام استاندار تهران درپی کسب سهمیه المپیک از سوی یک تکواندوکار زن
  • هزینه ۲۶ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌های شرکت‌های کشاورزی
  • هزینه کرد ۲۶ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌های شرکت‌های کشاورزی
  • آب مهمترین مشکل توسعه شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی
  • گام بلند دولت سیزدهم برای تامین آب غرب استان سمنان
  • ۱۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری مصوب شد
  • تخصیص ۴۵۰ تن سهمیه شکر در استان زنجان