Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر تدوام سهمیه 25 میلیون متر مکعبی آب شاهرود برای استفاده در بخش کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزادروز پنجشنبه در دیدار با عباس سروش معاون آب و آبفای وزیر نیرو افزود: تخصیص آب شاهرود، نقش بسزایی در تداوم فعالیت های کشاورزی استان قزوین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخ زاد در این خصوص خاطر نشان کرد: 25 میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود از سال 1386 از سوی وزارت نیرو به استان تخصیص داده شد که مقرر شد، این تخصیص برای تامین اب کشاورزی حاشیه شاهرود مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی و شرکت اب منطقه ای ملزم شدند اراضی را مشخص نموده و بر اساس متراژ اراضی اب مورد نیاز به آنها را تخصیص دهند که متاسفانه این روال با تاخیر مواجه شد و استان قزوین نتوانست از این سهمیه به طور کامل استفاده نماید و سپس اعلام شد هر استانی که تا تیر ماه 94 نتواند از این سهمیه استفاده کند، تخصیص سهمیه شان لغو خواهد شد، که این طرح شامل استان قزوین نیز شد.
فرخ زاد با بیان اینکه برخورداری از آب در حوزه تولید،کشاورزی، اشتغال و طرح های مختلف اقتصادی نقشی انکار ناپذیر دارد، خاطرنشان کرد: اختصاص و بهره برداری از این مقدار آب می تواند نقش تاثیرگذاری درکشاورزی استان و بخصوص برای ساکنین اطراف شاهرود داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: از سویی دیگر استفاده بیش از حد از آب های زیرزمینی باعث از بین رفتن ذخایر آب شده و اگر به همین منوال پیش برویم به زودی شاهد خشک شدن دشت قزوین خواهیم بود و با بحرانهای عدیده ای مواجه خواهیم شد و این در حالی است که برخی بحران ها نه تنها قابل پیش گیری بوده ، بلکه همانند بحران اب قابل پیش بینی می باشند.
وی اظهار کرد: از همین رو ابقای تخصیص این مقدار آب به استان بسیار ضروری بوده و امید است با رایزنی های انجام شده و نظر مساعد معاون وزیر نیرو بتوانیم این سهم را به استان بازگردانیم.
رودخانه شاهرود به طول 175 کیلومتر با ادغام رود طالقان و الموت رود تشکیل و در انتها به سد منجیل و به دریاچه سفید رود می ریزد.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب حقابه استاندار قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در شهرستان نهبندان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز -شنبه پانزدهم اردیبهشت- در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش های شدید دو روز گذشته، ما شاهد بروز سیلاب هایی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته به دنبال وقوع سیل در استان، خسارت هایی را در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس داشتیم، گفت: خسارت های جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی و مزارع کشاورزی، آغل ها، محل نگهداری دام ها و نیز قنوات را شاهد بودیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هشدار های هواشناسی و مدیریت بحران، گفت: سیل هفته گذشته و این هفته با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی مدیریت شد اما حجم خسارت های وارده به زیرساخت ها قابل توجه است.

وی افزود: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شدند.

عباس زاده با بیان اینکه تا پایان امروز و فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، گفت: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم این مشکل تکرار نشود.

معاون استاندار خراسان جوبی با ذکر این نکته که خسارت راه ها و واحدهای مسکونی بموقع ارزیابی می شود، افزود: پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

وی گفت: اجرای دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه ای بندان و چاهداشی که دو مصوبه سفر رئیس جمهور است، در دستور کار می باشد.

عباس زاده گفت: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود

کد خبر 750515

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود