Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@14:40:35 GMT

آخرین‌وضعیت حقوقی‌شرکت آونگان‌اراک

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۶۶۴۹

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه گفت: آنچه امروز در آونگان دست ما را بسته است، اموال رهنی است که اجازه نمی‌دهد پرداخت مطالبات کارگران در اولویت قرار گیرد. ناطقان: نعمت‌الله حاج‌علی در جریان بازدید از شرکت آونگان اراک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که «از مدت‌ها قبل در جریان ورشکستگی شرکت بزرگ آونگان بودیم و گزارشاتی از وضعیت نامناسب کارگران دریافت شد که حقوق آنان پرداخت نشده است»، افزود: طبق قول داده شده از قبل این بازدید انجام شد تا بررسی وضعیت در صورت امکان احیای کارخانه دنبال شود تا به مرحله بهره‌برداری برسد یا در صورت عدم امکان احیا بحث فروش کارخانه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این‌که «باید این وضعیت فلاکت‌بار کارخانه، تجهیزات و دستگاه‌های زنگار بسته به تصویر کشیده شود»، گفت: آونگان روزی یکی از بهترین کارخانه‌ها با تعداد زیادی کارگر بوده است، اما از سال 90 دچار ورشکستگی شده و در این مدت کارگران با ما در ارتباط و پیگیر مطالبات هستند، البته کارگران بیش از هر چیزی به دنبال احیای شرکت هستند و قطعا تا جایی که امکان داشته باشد با تمام توان برای احیای آونگان تلاش خواهیم داشت.
وی یکی از دغدغه‌های اصلی جهت بازدیدها از کارخانه‌های ورشکسته مانند آونگان اراک را مشکلات کارگران دانست و افزود: شاید اگر امروز بحث کارگری در آونگان و مطالبات کارگران مطرح نبود احیای صنایع کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، اما تصمیم بر این است که به سرعت مشکلات کارگران را حل کنیم، برخی از کارگران مطالبات چندماهه و چندساله دارند و نسبت به این وضعیت نباید بی‌تفاوت بود.
مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه با اشاره به این‌که «پرونده آونگان به صورت مستقیم در اختیارم نیست، اما بواسطه مطالبات کارگری و دغدغه این قشر جهت احیای کارخانه در اراک حاضر شدم»، گفت: کارگران شرکت از سال 90 بیکار شده‌اند، برخی بازنشسته و تعدادی مشمول بیمه بیکاری هستند، اما با این وجود مطالباتی دارند که  نباید نسبت به این حقوق بی تفاوت بود بلکه باید اولویت خاصی را برای این قشر قائل باشیم.
وی تصریح کرد: قانون تصفیه امور ورشکستگی برای بستانکاران طبقه‌بندی خاصی قائل است، اگر اموال یک شرکت ورشکسته‌ در رهن بانک باشد، طلب بانک موثق و در اولویتی جلوتر از حقوق کارگران قرار می‌گیرد و آن‌چه امروز در آونگان دست ما را بسته است، اموال رهنی است.
وی بیان کرد: تمامی تجهیزات و دستگاه‌های موجود در کارخانه آونگان در رهن بانک است و اگر بخواهیم امروز قطعه‌ای از تجهیزات کارخانه را بفروشیم، باید ابتدا طلب بانک را پرداخت کنیم که بدهی بانک بیش از ارزش تجهیزات و دستگاه‌هاست، به همین دلیل باید تدبیری اتخاذ کنیم تا پرداخت مطالبات کارگران در اولویت قرار گیرد.
حاج‌علی با اشاره به این قانون که پرداخت مطالبات کارگران در یک سال منتهی به ورشستگی، در اولویت قرار می‌گیرد، گفت: طبق این قانون اگر یک کارگر 10 سال حقوق نگرفته باشد نمی‌توانیم کل طلب را پرداخت کنیم بلکه تنها مطالبات یک سال پایانی و منتهی به ورشکستی در اولویت قرار می‌گیرد و مابقی در قالب بستانکاری و در طبقه پنجم قلمداد می‌شود، اما همواره سعی بر این است که با درک صحیح از وضعیت کارگران و شرایط زندگی این قشر، حقوق کارگران با مسئولیت خودمان در اولویت قرار گیرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: وضعیت حقوقی ، شرکت آونگان اراک ، قوه قضاییه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وضعیت حقوقی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان

محسن تویسرکانی در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت فضای سبز شهر کرمان بسیار نگران‌کننده است، گفت: با توجه به کمبود آب، فضای سبز شهر، حال و روز خوبی ندارد و این وضعیت در تابستان وخیم‌تر است.

وی بر همکاری بیشتر با شرکت آب و فاضلاب برای استفاده از پساب فاضلاب و آبیاری درختان تأکید کرد و ادامه داد: اعتقاد دارم شهرداری با پشتوانه و همکاری با ارگان‌های همکار، بهتر می‌تواند وظایف خود را انجام دهد.  

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه هدف ما، انجام کار به نفع شهر است و با جزیره‌ای عمل‌کردن کاری پیش نمی‌رود، از عقد قرارداد با پیمانکاران و در پیشِ رو بودن جهاد آسفالت در شهر خبر داد و  افزود: از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم برای ایجاد شبکه و حفاری در معابر، با شهرداری هماهنگ باشد.  

وی  به اجرا نشدن شبکه‌های فاضلاب در بعضی از معابر اصلی اشاره کرد و گفت: قبل از آسفالت باید تکلیف اتصال شبکه‌های فاضلاب معلوم شود.  

تویسرکانی بیان کرد: برای جهاد آسفالت، ۳ پیمانکار به‌همراه سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری، کار آسفالت را انجام می‌دهند.  

وی در ادامه بر ایجاد وضعیت مناسب کارگاه‌های تجهیز اجرای شبکه فاضلاب در سطح شهر تأکید کرد و مجوز کار را منوط بر این وضعیت مناسب، دانست و گفت: پروژه فاضلاب شهر کرمان طولانی شده است؛ بنابراین، باید به سمتی برویم که فرایند‌ها کوتاه‌تر شود.  

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه برای آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز، از ۲۷ اسفندماه به بعد کار عمرانی نداشتیم، یادآور شد: پیمانکار را به تحویل به‌موقع کار ملزم کرده‌ایم و در کنار کیفیت، سرعت کار را نیز، در نظر گرفته‌ایم.  

تویسرکانی  ازجمله معضلات شهر کرمان را وضعیت نامناسب روشنایی و ترافیک دانست و تصریح کرد: البته با آسفالت معابر فرعی و بهسازی معابر می‌توان از شدت ترافیک کم کرد؛ بنابراین، ترمیم آسفالت معابر فرعی پر‌تردد را در دستور کار قرار دادیم.  

وی تقاطع سمیه (طهماسب‌آباد)، سه‌راه هوانیروز، میدان بیرم‌آباد و تقاطع شرف‌آباد را ازجمله نقاط پرترافیک شهر کرمان دانست و افزود: با هماهنگی و هم‌پوشانی دستگاه‌ها با یک‌دیگر بسیاری از مشکلات شهر حل‌وفصل می‌شود.  

علیرضا عبدیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به جهاد آسفالت شهرداری، بر هماهنگی بیشتر با شهرداری برای حفاری معابر اجرای شبکه، تأکید کرد.  

وی با اشاره به نیاز فضای سبز شهر کرمان به پساب فاضلاب، گفت: براساس یک قرار‌داد، مقرر شده بخشی از پساب، به شهرداری واگذار و بدین منظور به فضای سبز شهر کمک شود.  

عبدیان گفت: با ارائه نقشه‌های اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلبان، مشکل اجرای فاضلاب در غرب کرمان برطرف شده است؛ ضمن اینکه ۷۰ درصد کار در شهرک الغدیر تمام شده است.  

وی با اشاره به اینکه برای اجرای شبکه در بافت قدیم، نیازمند مجوز شهرداری هستیم، ادامه داد: ترمیم مناطق حفاری‌شده برای فاضلاب برعهده پیمانکار و نظارت با شهرداری است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان موضوع سرمایه‌گذاری برای ایجاد سایت لندفیل به‌منظور تولید کود و گاز متان را مطرح و این اقدام را به آینده موکول کرد و گفت: در این  مسیر به همکاری شهرداری نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • تحقق شعار"جهش تولید" در اولویت برنامه‌های زامیاد قرار دارد/ توسعه و بهبود سبد محصولات زامیاد در دوره جدید مدیریتی
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی
  • فرآیند تولید پودر لباسشویی توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال