Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@23:26:48 GMT

تولید روغن موتور، خودروهای هیبریدی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۶۸۴۷

‍‍‍‍‍‍

عیسی اسحاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اعلام این خبر افزود: با توجه به استقبال مردم از خودروهای هیبریدی در یکی دوسال گذشته و نیاز این خودروها به روغن موتور، این محصول به بازار عرضه شده است.
وی درباره ویژگی روغن موتور خودروهای هیبریدی گفت: روغن این خودروها به دلیل استفاده از نیروی الکتریکی، باید سطح ماندگاری و مقاومت بالایی داشته باشد بنابراین تولید آن نیازمند فناوری بالایی است و امروز کشور ما نیز به این فناوری دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاقی با بیان اینکه روغن های تولید شده در ایران تائیدیه شرکت های بزرگ خودرو سازی جهان نظیر مرسدس بنز آلمان و رنو فرانسه را کسب کرده اند افزود: این روغن ها علاوه براینکه از نظر کیفیت تفاوتی با نمونه های خارجی ندارند از نظر قیمت 30 تا 40 درصد ارزان تر هستند.

مدیر عامل این شرکت تولیدکننده روغن موتور ادامه داد: هم اکنون همه ­نیاز کشور به انواع روغن موتورهای صنعتی، خودروهای بنزینی و دیزلی در داخل کشور تامین می شود و هیچ نیازی به واردات روغن موتور نداریم.

اسحاقی با بیان اینکه روغن موتورهای تولید شده در ایران بالاترین سطح کیفی و استاندارد جهانی را دارد گفت: بالاترین سطح کیفی روغن موتور در جهان، سطح کیفی SN است که محصولات تولید شده در ایران نیز دارای این استاندارد جهانی است و از نظر کیفی، هم اکنون محصولی در جهان تولید نمی شود که امکان تولید آن در ایران وجود نداشته باشد.

گفتنی است روغن های موتور SN درخودروهای ­هیبریدی و توربور شارژ که از سال ۲۰۱۰ به بعد طراحی شده اند استفاده می شود. این روغن موتور با مقاومت بهتر در برابر اکسیداسیون، پوشش دهی بیشتر و محافظت در برابر رسوب گذاری بر روی قطعات و افزایش کارایی روغن موتور در دمای پائین بهبود یافته است. گرید های سبک این روغن موتور صرفه جویی قابل ملاحظه ی در مصرف سوخت فراهم می کند ­و دارای استانداردکیفیت حفظ انرژی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روغن موتور خودروهای هیبریدی مرسدس بنز رنو فرانسه کیفیت و استاندارد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند

شاهین ماموریانی، پژوهشگر و مجری طرح ساخت دوچرخه چند منبع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این دوچرخه هیبریدی- برقی-گازی- مکانیکی با قابلیت مدیریت انرژی متعدد می‌تواند روی هر دوچرخه‌ای نصب شود و آن را تبدیل به دوچرخه برقی و اتوماتیک کند.

وی افزود: هرچند اکنون دوچرخه برقی در بازار وجود دارد اما به نظر می‌رسد هزینه استفاده از این دوچرخه مقرون به صرفه نباشد؛ این دستگاهی که طراحی کردیم، دوچرخه برقی ساده نیست.

وی خاطر نشان کرد: این دوچرخه حالت هیبریدی دارد یعنی دوچرخه سوار حرکت می‌کند، پدال می‌زند و زمانی که در سراشیبی قرار می‌گیرد، دوچرخه را می‎تواند در حالت شارژ و تولید قرار دهد و ضمن تولید برق، دوچرخه را شارژ کند. اگر هم از پا زدن خسته شد، در صورت شارژ بودن، دوچرخه را در حالت برقی بگذارد. در این حالت کلاج دوچرخه تغییر می‌کند و موتور برقی آن شروع به حرکت خواهد کرد.

ماموریانی با بیان اینکه چنانچه شارژ باتری دوچرخه تمام شده باشد و دوچرخه سوار از پدال زدن خسته شده باشد و در سراشیبی نیز نباشد، می‌تواند دوچرخه را در حالت Move Hybrid Gass قرار دهد، گفت: در این حالت یک کپسول گازی پی آر ۱۰۰ گرمی که در پشت محفظه دستگاه نصب شده است، به صورت اتوماتیک روشن شده و با ایجاد جرقه در محفظه باعث مشتعل شدن گاز و شروع به کار موتور استرلینگ می‌شود.

این پژوهشگر بیان کرد: در این حالت موتور استرلینگ، گرما را دریافت کرده و به حرکت تبدیل می‌کند که جزء چرخ‌های ترومودینامیک محسوب می‌شود. سپس کلاج به سه حالت تغییر پیدا می‌کند. نخست به حالت هیبرید می‌رود و انرژی دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از آن انرژی را از موتور استرلینگ به موتور دینام می‌دهد و برق تولید می‌کند. سپس انرژی به موتور دیگر که حرکتی است و با استفاده از چرخ یا بازوی غلطکی حرکت می‌کند، انتقال پیدا می‌دهد. در این هنگام مصرف گاز با برق یکسان می‌شود. گاز می‌تواند برق تولید کند و دوچرخه سوار با دوچرخه برقی حرکت کند. 

به گفته وی، مشتقات سوخت این گاز تنها کربن دی‌اکسید و بخار آب است که ضرر‌های محیط زیستی به همراه ندارد. این کپسول می‌تواند روی سطح صاف (نه کوهستان) تا ۱۸۰ کیلومتر حرکت کند. سرعت حرکت آن نیز ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی عنوان کرد: استفاده از منبع گازی برای موتور استرلینگ به خاطر دارا بودن منابع عظیم گاز در ایران قیمت و هزینه مناسب دارند. همچنین امروزه ساخت وسایل حرکتی با سوخت‌های پاک از اولویت‌های جامعه کنونی است بنابراین با توجه به دسترس بودن و هزینه اندک تمام شده گاز برای وسایل حرکتی و ترافیکی، افق دید در طراحی‌های جدید به سمت استفاده از این منبع انرژی است. 

این پژوهشگر به دیگر مزایای این دستگاه اشاره کرد و افزود: این دستگاه قادر به برگشت حدود ۶۰ درصد از انرژی بوده راندمان سیکل استرلینگ آن حدود ۲۸ درصد است. کسانی که با دوچرخه کمپ می‌زنند، جایی که ایستاده‌اند می‎توانند دوچرخه را در حالت شارژ هیبرید گس بگذارند (در حالت گازی)، این بار موتور برقی دوچرخه متصل نیست و برق تولید می‌کند و فرد می‌تواند از این برق به عنوان پاوربانک، روشنایی و دیگر موارد مورد نیاز استفاده کند.

ماموریانی اظهارکرد: این طرح اکنون بهینه سازی نشده است و در حال حاضر به علت کمبود بودجه به جای استفاده از کامپوزیت و فیبر کربن و آلومینیوم نظامی، بدنه آن را از فولاد ST۵۲ ساخته‌ایم به همین دلیل وزن آن بسیار سنگین‌تر دوچرخه واقعی است.

وی یادآورشد: از نظر کاربردی و اقتصادی این طرح در مقایسه با دوچرخه‌های الکتریکی موجود در بازار رقابت تنگاتنگی دارد، زیرا هزینه تمام شده این دوچرخه (با قابلیت سبک‌تر سازی) نسبت به دوچرخه‌های دیگر کمتر است. از نظر صنعتی استفاده از موتور استرلینگ و دینام برای تولید برق و کلاج مینیاتوری خطی ۳ حالته نیز از قابلیت‌های جذاب این طرح محسوب می‌شوند.

به گزارش آنا، این دستگاه به دلیل سهولت نصب به راحتی می‌تواند جایگزین موتورسیلکت‌ها یا ماشین‎ها شده و نه تنها در استفاده نسبت به دوچرخه‎های معمولی بسیار راحت‌تر است بلکه می‌تواند در کنترل ترافیک و آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی نقش به سزایی را ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند