Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین مسایل بعد از وقوع حوادث، حمایت روانی از بازماندگان است.

شهرام میرزایی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی برای تیم حمایت روانی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و ایران در منطقه حادثه‌خیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسال نیز حادثه تلخ زلزله استان کرمانشاه و سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج در ارتفاعات دنا را تجربه کردیم و متاسفانه مسئله‌ای که چندین سال است مغفول مانده، حمایت روانی از بازماندگان بعد از بروز حادثه است.

این مسئول ادامه داد: احساسات مردم و حس نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع ایجاب می‌کند که بعد از وقوع حوداث، همه با هم بسیج شوند و در قالب وحدت و همدلی به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند ولی بعد از گذشت چند هفته، اصل مسئله به فراموشی سپرده می‌شود و همه به زندگی عادی خود برمی‌گردند؛ در واقع طی هفته‌های اول بعد از وقوع حادثه، حضور مردم در مناطق آسیب‌دیده کاملا مشهود است ولی دیری نمی‌پاید که افرادآسیب‌دیده با مصیبت‌های خود تنها می‌مانند.

وی با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر چند سالی است که در راستای حمایت‌های روانی از بازماندگان حوادث، اقداماتی را انجام داده است، افزود: هنگام وقوع زلزله کرمانشاه، تیم سحر جمعیت هلال‌احمر استان زنجان دو ماموریت در راستای بهبود شرایط روحی بازماندگان انجام داد؛ در واقع این تیم شامل تعدادی از اعضای جوان جمعیت و روانشناسان بود که به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند.

میرزایی تصریح کرد: وقتی تیم سحر برای اولین‌بار به مناطق روستایی سرپل ذهاب اعزام شد، روزهای اول چیزی جز غم و اندوه در چهره روستاییان مشهود نبود. ولی بعد از گذشت چند روز و فعالیت اعضای تیم، اهالی از این‌که جو روانی کمی آرام‌تر و حتی شادتر شده بود ابراز خوشحالی می‌کردند. همین مسئله باعث شد که تیم برای بار دوم هم به منطقه اعزام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان این‌که هنگام وقوع حوادث و سوانح، همه اعضای جمعیت در مناطق آسیب‌دیده حضور می‌یابند، یادآور شد: جمعیت نمی‌تواند دانش و تخصص لازم را همیشه به همراه خود داشته باشد و می‌طلبد که امدادرسانان هلال‌احمر برای استفاده از امکانات و ظرفیت خانه روان‌شناسان، با اعضای این خانه همکاری‌های مستمر داشته باشند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان باید پذیرای روان‌شناسان مجرب باشد تا بتواند برای تشکیل تیم‌های حمایت روانی سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت داشته باشد؛ چراکه اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتاد و بعد از فروکش کردن هیجان‌های منفی اولیه، جمعیت موظف است که با حمایت‌های روانی از بازماندگان، آرامش و امید را به مناطق حادثه‌دیده بازگرداند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حادثه منطقه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خور بیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی بیان داشت: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

کد خبر 6086007

دیگر خبرها

  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود