Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: تا زمانیکه نگرش ما این باشد که نیازهای خود را از کشورهای خارجی تامین کنیم همواره نیاز به مذاکره و امیتاز دادن و امتیاز گرفتن خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تغییرات عملکرد اقتصادی دولت به خبرنگار تیتریک، گفت: نباید فکر کنیم تغییرات و نقشه راه اقتصادی و الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت اخیرا توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر کریمی افزود: چندین سال گذشته شعارهای انتخابی رهبر معظم انقلاب کاملا مبتنی بر مسائل اقتصادی است، لذا ایشان به عنوان شخص اول مملکت در مباحث اقتصادی کاملا کمبودها را احساس کردند و با توجه به اشرافیت به قضایا می توانند توصیه های خود را در این زمینه انجام دهند.

وی اظهار داشت: سند چشم انداز 1404، الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت و سایر برنامه های بالادستی بر مبنای این تصور است که در سال های آینده به عنوان قدرت اول منطقه به لحاظ سیاسی – اقتصادی و ... شناخته شویم اما اگر دولت نیازمند تغییراتی در این زمینه باشد، نباید تصور کنیم که تغییرات نشان از ضعف شخص خاصی دارد.

کریمی با اشاره به اینکه باید توجه داشت شاید در برهه ای از زمان یک فکر خلاقانه و ایده برتر بتواند کشور را در زمینه اقتصادی بیشتر به جلو ببرد تصریح کرد: سیستم ها به طور کلی با جابجایی اشخاص تغییر نمی کنند بلکه روند اجرایی شاید تغییر یابد چرا که در واقع وضعیت سیستم کشور ما مشخص و موجود است.

وی گفت: ما باید بتوانیم با چینش های خلاقانه تر و نگرش های بهتر امور خود با مدت زمان کمتر و کیفیت بهتری جلو ببریم، اما در حال حاضر نگرش درون گرا به اقتصاد کشور ایران وجود دارد لذا تا زمانیکه نگرش ما این باشد که نیازهای خود را از کشورهای خارجی تامین کنیم همواره نیاز به مذاکره و امیتاز دادن و امتیاز گرفتن خواهیم داشت.

کریمی افزود: تا زمانیکه مباحث اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و تولیدکننده کالایی باشیم نیازی نداریم برای داشتن آن با کسی مذاکره کنیم، لذا کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که ایران باید به لحاظ تولیدات صنعتی به قدری رشد داشته باشد که بحث فروش گاز، نفت و میعانات به عنوان ذخیره را به مرور زمان کم کند به غیر از پارس جنوبی که به واسطه اشتراک با قطر باید روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه نفت یک سرمایه ملی است و می تواند ذخیره و پس انداز برای نسل های بعد باشد اظهار داشت: ما باید همانند کشورهای صنعتی و پیشرفته روی صنعت و تولید کار کنیم تا منابع کمیاب زیرزمینی ما برای آیندگان حفظ شود و در جهان به عنوان یک کشور صنعتی از ایران نام برده خواهد شد و معضلات اجتماعی – اقتصادی و ... با صنعتی شدن کشور حل می شود.

کریمی تصریح کرد: بیکاری ناشی از عدم وجود یک شغل مناسب و درآمد مکفی است چرا که اگر افراد در جامعه از این دو برخوردار باشند قائدتا بزهکاری و تنش های موجود کمتر خواهد شد و فشار اقتصادی از روی دوش مردم برداشته می شود.

وی گفت: در حال حاضر ممکن است هزینه ها بالا باشد اما وقتی افراد شاغل درآمد بالاتری داشته باشند این مبلغ بیشتر به چشم خواهد آمد لذا دولت باید فراخور مباحثی که رهبری تاکید داشتند ضعف فعلی در شرایط بحرانی ایران را بشناسد و تحلیل کند که آیا مشکل به نحوه اجرا، مدیریت، اخلال گران در بازار و ... است؟

کریمی افزود: با یک عزم جدی مسائل مذکور حل می شود چرا که افزایش قیمت سکه، دلار و ...مقوله ای روانی بوده و به کمبودها باز نمی گردد و زمانیکه آمار عرضه 7 و نیم میلیون سکه در بازار ارائه می شود باید دید مردم به این تعداد سکه یا دلار نیاز دارند؟ لذا این مسئله نشان می دهد مشکلات اقتصادی ما صرفا به ارز گره نخورده است.

کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه اظهار داشت: با هوشیاری دولت و رهنمودهای مقام معظم رهبری توطئه دشمن خنثی می شود و اگر دولت مردم را در این شرایط همراه خود بداند و با انتخاب بهترین گزینه ها برنامه هایی دقیق و پیش بینی شده را اجرا کند از این بحران به سلامت عبور خواهیم کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند

معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت، والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع و دل مردم را شاد کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی امروز (سه‌شنبه - 18 اردیبهشت) در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال اظهار داشت: دولت نگاه ویژه‌ای دارد و در جلسات همیشگی دولت، مباحث ورزشی مطرح می‌شود که دستاوردها و برنامه‌های ورزشی طی یک گزارش به اطلاع همه می‌رسد. در گذشته این‌چنین نبود و با وجود اخبار ورزشی، دلیلی برای بررسی در جلسات دولت وجود نداشت. امروز هم به جمع والیبالیست‌ها آمدیم تا سلام گرم رئیس جمهوری و اعضای دولت را برسانیم و برای شما آرزوی موفقیت کنیم.

پاداش میلیاردی ملی‌پوشان والیبال در صورت صعود به المپیک

 

وی ادامه داد: از آن‌جایی که همه نگاه‌ها به شماست، باید با عزم و اراده بیشتری کار کرد. طبق فرمایشات امام صادق (ع) اگر نیت و اراده ضعیف نشود، بدن نیز ضعیف نخواهد شد. به عملکرد شما امیدواریم و حتماً موفق خواهید بود. تحولات بزرگی در والیبال انجام شد که امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم و دولت هم نگاه مثبتی به مسائل ورزشی دارد و همیشه دنبال گسترش ورزش قهرمانی و همگانی است. باید همه ورزش‌ها را با توجه به استعدادها و توانایی‌هایی که داریم در نظر بگیریم و چیزی را از قلم نیندازیم. نمایندگان مجلس نیز به دنبال مسائل ورزشی هستند و در حوزه‌های خودشان ورزش را گسترش می‌دهند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به مسیر پیشِ روی تیم ملی والیبال گفت: امیدواریم تیم والیبال ایران نیز بتواند سهمیه المپیک را کسب کند. این هفته‌های آخر خیلی سخت خواهد بود، ولی باید هر طور که هست از جایگاه جهانی خودمان دفاع و دل مردم ایران شاد کنیم.

حسینی با تأکید بر تفاوت بودجه رشته‌های ورزشی خاطر نشان کرد: باید نگاه عادلانه‌ای در بودجه رشته‌های ورزشی داشته باشیم، مخصوصاً رشته‌های تیمی مثل والیبال که جایگاه بسیار خوبی در عرصه بین‌المللی دارند. سعی می‌کنم با رئیس جمهور و مسئولان مربوطه صحبت کنم تا دغدغه ورزشکاران را در بحث مالی از بین ببریم و آنها تنها به ورزش حرفه‌ای خودشان فکر کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است