Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:53:59 GMT

برنده جایزه ادبی «آرتور سی.کلارک» معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۷۴۴۷

برنده جایزه ادبی «آرتور سی.کلارک» معرفی شد

رمان «رویاهایی پیش از شروع زمان» موفق به کسب جایزه «آرتور سی.کلارک» ویژه ادبیات علمی ـ تخیلی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، رمان «رویاهایی پیش از شروع زمان» نوشته «آن چارناک» که جایزه «آرتور سی.کلارک» ۲۰۱۸ را به عنوان مهمترین جایزه ادبیات علمی ـ تخیلی بریتانیا از آن خود کرده درباره زمانی در آینده است که موضوع نازایی و ناباروری به طور کلی درمان شده و افراد ترجیح می‌دهند برای بچه‌دار شدن از رحم‌های مصنوعی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رمان که داستان آن در حال و هوای سال ۲۰۳۴ در لندن روایت می‌شود به بررسی مساله تصمیم درباره باروری از نگاه افراد گوناگون و در نسل‌های متفاوت می‌پردازد.

«آن چارناک» این جایزه ادبی را در رقابت با «جف واندرمیر» با رمان «بیوتک»، «عمرالعکاد» با رمان «جنگ آمریکایی»، «یروسلاو کالفار» با رمان «فضانورد بوهمیا»، «رابرت کارگیل» با رمان آخرالزمانی «دریای زنگار» و «جنی ملامد» با رمان «دختران را جمع کن» کسب کرد که همراه با جایزه ۲۰۱۸ پوندی بود.

جایزه ادبی «آرتور سی.کلارک» با هدف تقدیر از بهترین‌های ادبیات علمی ـ تخیلی منتشرشده در انگلستان، به طور سالانه برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبی انگلیس است که از  سال ۱۹۸۷ برای بزرگداشت «آرتور سی. کلارک»، نویسنده‌ معروف داستان‌های علمی ـ تخیلی، راه‌اندازی شد و در اولین دوره‌ آن از کتاب «قصه‌ی ندیمه» نوشته «مارگارت اتوود» برنده اعلام شد. 

این جایزه تا زمانی که «کلارک» زنده بود، با حضور او به نویسنده‌ برنده اهدا می‌شد و از سال ۲۰۰۸ که این نویسنده درگذشت،‌ برگزارکنندگان یاد و خاطره‌اش را در مراسم اهدای جایزه گرامی می‌دارند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جوایز ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها