Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم ایثار، محمدزاده مدیر سیمای شاهد و جانشین دبیر دومین جشنواره ملی فیلم ایثار از تغییر محل برگزاری جشنواره و اکران فیلم های راه یافته به آن خبر داد و مجتمع فرهنگی هنری اسوه را میزبان این دوره از جشنواره معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت اکران آثار و حضور فیلمسازان و هنرمندان شناخته شده و جوان در ۲ روز برگزاری جشنواره گفت: برای اولین بار اکران فیلم ها را در جدول برنامه های دومین دوره جشنواره قرار دادیم که طبق جدول منتشر شده در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ برای علاقه مندان به فیلم و تولیدات سینمایی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکران فیلم های منتخب بر روی پرده برای علاقه مندان و فیلمسازان یکی از مهمترین اهداف و ویژگی این دوره از جشنواره است. ایجاد رقابت سالم ، تعامل و برقراری ارتباط و تبادل مفاهیم در حوزه فیلمسازی ایثار و شهادت، ایجاد بسترهای مناسب برای این فضا از جمله اهداف ما بود تا با همه مسائلی که شرایط اکران می تواند داشته باشد به این مهم بپردازیم.

محمدزاده با ابراز امیدواری از این که ۲ روز برگزاری جشنواره تجربه ای متفاوت برای نسل جدید فیلمسازان کشور خواهد بود گفت: رویکرد امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شناسایی و تقویت استعدادها، توانمندی های هنری در موضوعات مرتبط با جشنواره و در نهایت تشویق و ترقیب فعالان حوزه فیلمسازی به خصوص جامعه هدف در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: در بخش های فیلمنامه و فیلم های ۱۲۰ ثانیه ای و پویانمایی به دنبال نوآوری ها و ایده های نو، به ویژه در فضای مجازی بودیم

محمدزاده از ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه های مختلف مستند، داستانی، انیمیشن و فیلمنامه خبر داده و افزود: یکی از اتفاقات مهم دومین دوره جشنواره فیلم ایثار تشکیل بانک اطلاعاتی از آثار هنرمندان در ژانرهای مختلف با موضوع ایثار و شهادت است که برای این مهم اقدام کرده ایم و این بانک اطلاعاتی منبع خوبی برای استفاده هنرمندان و فیلمسازان خواهد بود.

جانشین دبیر جشنواره فیلم ایثار اتفاق جدید در این دوره از جشنواره را تنوع در شکل ارائه آثار عنوان کرده و گفت: جشنواره به همه سبک های تولید توجه کرده و شیوه های پرداخت به موضوع و چگونگی انتقال مفاهیم به جامعه را مورد توجه داشته است.

دومین جشنواره ملی فیلم ایثار روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر جاری در مجتمع فرهنگی هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش بهار جنوبی برگزار می شود.

کد خبر 4351400 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جشنواره ملی فیلم ایثار فیلم سینمایی تئاتر ایران فیلم سینمایی سینمای مستند موسیقی ایرانی فیلم کوتاه کارگردان تئاتر کنسرت موسیقی برنامه تلویزیونی رادیو سریال ایرانی سینمای آمریکا انیمیشن تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد