Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@18:45:20 GMT

افزایش قیمت سکه و ارز

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۸۳۸۱

روند بازار سکه و ارز در بازار تهران صعودی بود؛ به طوری که قیمت سکه ۱۰ هزار تومان افزایش یافت. آفتاب‌‌نیوز : قیمت سکه امامی امروز در بازار ۱۰ هزار تومان افزایش یافت. نیم‌سکه نیز با رشد ۱۰ هزار تومانی قیمت و ربع‌سکه ۵ هزار تومانی قیمت مواجه شد.
به این ترتیب در بازار سکه امامی با قیمت ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سکه بهار آزادی با قیمت ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۳۷۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۷۱۵ هزار تومان و سکه گرمی ۴۱۵ هزار تومان به فروش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بازار طلا نیز، اما قیمت‌ها نسبت به روز گذشته تغییری نداشت؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۲۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد.
در همین حال، در بازار ارز قیمت یورو ۸۴ تومان، پوند انگلیس ۱۰۵ تومان، درهم امارات ۲۸ تومان، لیر ترکیه ۱۳ تومان و یوان چین ۹ تومان بالا رفت.
بر این اساس، یورو در بازار ۹۵۲۳ تومان، پوند ۱۰۶۸۹ تومان، درهم امارات ۲۲۳۳ تومان، لیر ترکیه ۱۷۰۸ تومان و یوان چین ۱۲۱۴ تومان قیمت دارد.
منبع: خبرآنلاین کد خبر: ۵۳۵۱۱۰ تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت سکه قیمت ارز قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنابر آخرین آمارها میانگین قیمت مسکن تهران در سال 1402 به متری 76 میلیون تومان رسیده است. بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های خانواده در ایران صرف مسکن می‌شود. نرخ تورم در آبان‌ماه به 1/4 درصد رسید و نمودار قیمت مسکن در کمتر دوره‌ای، کاهشی بوده است. با بالارفتن قیمت مواد اولیه مانند قیمت آهن امروز به‌روشنی می‌توان سخت‌ترشدن ساخت‌وساز، بالارفتن قیمت و کاهش تقاضا در بازار مسکن را مشاهده کرد.

در این مقاله عوامل مؤثر بر قیمت مسکن را توضیح داده‌ایم و پیش‌بینی کارشناسان از وضعیت بازار مسکن در سال جاری را ارائه کرده‌ایم.

عوامل تأثیرگذار در قیمت مسکن

از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت مسکن، تعادل بین عرضه و تقاضا است. درآمد، نرخ تورم، رشد جمعیت و... از عوامل تأثیرگذار دیگر بر قیمت مسکن هستند. به نظر می‌رسد در سال‌های گذشته تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن از بین رفته است. براساس آمار اتاق بازرگانی در آذرماه ساخت‌وساز مسکن در تابستان وضعیت بهتری داشته است، اما قیمت مسکن در آبان و آذر 1402 دچار رکود شد. این رکود می‌تواند تبعات بسیاری در بازار مسکن در سال 1403 داشته باشد. در ادامه به بررسی عوامل تأثیرگذار بر بازار مسکن خواهیم داشت.

تورم

افزایش عمومی و مداوم قیمت‌ها که در اقتصاد به‌عنوان تورم شناخته می‌شود باعث افزایش قیمت زمین، هزینه‌های ساخت‌وساز و... می‌شود.

کاهش تقاضا برای خرید مسکن

شرایط سخت اقتصادی باعث شده است که تقاضا برای خرید مسکن کاهش پیدا کند. پایین بودن توان مالی مردم و کاهش سرمایه و تقاضا بازار مسکن را دچار رکود کرده است.

بی‌ثباتی هزینه‌های ساخت‌وساز

یکی از دلایل استقبال فعالان مسکن از ساختمان‌سازی، ثبات در قیمت زمین و مصالح ساختمانی است. با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی و انواع مصالح ساختمانی از برندهای مختلف مانند قیمت میلگرد میانه قیمت تمام‌شده خانه بالا می‌رود. در سال 1403 این بی‌ثباتی و رکود ادامه می‌یابد.

همچنین سرمایه‌گذاران با افزایش هزینه‌های ساخت ‌وساز به‌دلیل مشکلات مالی جوابگوی تعهدات خود نخواهند شد که این موضوع در نهایت بر قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.

قیمت مصالح یک دهه گذشته به حدی افزایش یافته که باعث شده بسیاری از پروژه‌های ساختمانی تعطیل شوند و هزینه خدمات ساختمانی و درنتیجه قیمت ملک افزایش پیدا کند.

سیاست‌های پولی و مالی

در ایران عمده‌ترین عامل اثرگذار در تعیین سیاست‌های مالی نوسان‌های درآمدهای نفتی است که با مشاهده تأثیر آن بر درآمد حقیقی قابل بررسی است. سیاست پولی و اعتباری به دو شکل باعث تغییر قیمت مسکن می‌شود:

سیاست‌های انبساطی پولی معمولاً با افزایش قدرت وام‌دهی بانک‌ها و کاهش محدودیت‌های اعتباری همراه است. بخشی از این کاهش محدودیت‌ها بر بازار مسکن و افزایش قیمت اثر می‌گذارد. اگر سیاست پولی انبساطی با کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی همراه باشد هزینه مالکیت در جهت افزایش قیمت، کاهش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی روند قیمت مسکن در سال 1403

درمجموع با توجه به آمارهای رسمی، ساخت‌وساز نسبت به سال قبل رشد داشته است و انتظار می‌رود در بهار 1403 هم روبه‌رشد باشد اما این به معنی رونق بازار مسکن در سال 1403 نخواهد بود.

امروزه اصلی‌ترین مشکل حوزه مسکن، رکود است. تخصیص مشوق‌های ساخت به‌صورت غیرمستقیم از راهکارهای خروج از رکود است. همچنین شرایط اقتصاد کلان کشور و سیاست‌های حوزه مسکن از عوامل مؤثر در برون‌رفت از این وضعیت هستند.

ایرج رهبر، رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن، گفت: بازار مسکن در حال حاضر در حالت رکود است و خرید و فروش و معامله زیادی انجام نمی‌شود. البته ممکن است که امسال خرید و فروش تا حدی از رکود خارج شود که در این حالت، این احتمال وجود دارد که مقداری افزایش قیمت داشته باشیم.

وی با اشاره به ورود چینی‌ها به بازار مسکن و اثر آن روی قیمت مسکن معتقد است تغییری در بازار مسکن حاصل نمی‌شود. وی ادامه داد: به اعتقاد من این اتفاق در کاهش قیمت مسکن اثری ندارد، چون ما کمبود مسکن داریم و فاصله عرضه و تقاضا زیاد است.

ایرج رهبر می‌گوید که سیاست‌های دولت در سال جاری، کاهش چند درصدی قیمت مسکن را در پی دارد، اما بعید است که در ماه‌های ابتدایی سال 1403 تغییر چشمگیری در بازار مسکن رخ دهد؛ بنابراین احتمالاً همین روند کنونی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه دستمزد مصرف‌کنندگان مسکن به اندازه تورم این بخش بالا رفته و در نتیجه، بخش تقاضا، قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و همین مسئله به وضعیت رکود منجر شده است.

رئیس انجمن انبوه سازان تهران می‌‎گوید که در حال حاضر، تنها نقطه امید باقی مانده در بازار مسکن، طرح نهضت ملی مسکن است. در کنار بخش خصوصی، دولت در تلاش است که با پیگیری طرح‌هایی مثل مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، خانه‌هایی ارزان‌قیمت برای اقشار مختلف جامعه بسازد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک، با اشاره به شرایط اجاره مسکن تا سال ۱۴۰۲ گفت: در سال ۱۴۰۳ شرایط اینکه چه اتفاقاتی رقم می‌خورد به سیاست‌های دولت مربوط است و به اینکه قیمت‌های ثابتی داشته باشیم و بتوانیم آرامشی را در حوزه مسکن مشاهده کنیم.

وی اضافه کرد: همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند و وضعیت قیمت‌ها در سال آینده را رقم می‌زنند. حالا اگر ثبات قیمتی داشته باشیم، می‌توانیم سال ۱۴۰۳ را به شرط آن‌که آمار و اطلاعاتمان از جامعه و قشر آسیب‌پذیر کافی باشد، پشت سر بگذاریم. فروشنده حاضر بود با توجه به رکود بازار، قیمت را پایین‌تر از حد عرف منطقه بفروشد، اما افزایش ناگهانی دلار ۵۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان باعث شد همان فروشنده‌ها دست نگه دارند و منتظر تغییرات در سال جدید شوند.

کارشناسان معتقدند نمودار قیمت مسکن در ایران همیشه رو به بالا بوده است؛ بنابراین با وجود آنکه قیمت ملک در ایران طی چند ماه گذشته کاهشی نسبی را تجربه کرده، اما باز هم بر مدار خود باقی خواهد ماند.

جمع‌بندی

افزایش چشمگیر قیمت مسکن در سال‌های اخیر مشکلات متعددی را در پی داشته است؛ ازجمله مهاجرت معکوس مرکزنشینان به شهرهای خود یا سکونت در اطراف شهرهای بزرگ و... شده است. هر کدام از این تصمیم‌ها از طرف مردم برای حل مشکل مسکن خود بروز مشکلات دیگری را در پی دارد. اگر نرخ تورم در سال 1403 هم به میزان بالاتر از 40 درصد دوام داشته باشد قیمت مسکن بسیار افزایش خواهد داشت.

دولت در دو سال گذشته نتوانست به وعده تحویل سالانه‌اش عمل کند و تولید مسکن از سالی ۳۰۰ هزار واحد به سالی ۲۰۰ هزار واحد کاهش یافت. به نظر می‌رسد در سال 1403 با مشکلات بیشتری در زمینه افزایش قیمت مسکن روبه‌رو خواهیم شد.

اگر درگیر پروژه‌های ساختمانی هستید یا قصد شروع ساخت‌وساز در سال 1403 را دارید برای کاهش هزینه‌ها به خرید انواع مصالح با قیمت و شرایط مناسب احتیاج خواهید داشت.

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت، با بیش از سه دهه تجربه در بازار آهن‌آلات و صنعت فولاد می‌تواند در این زمینه یکی از بهترین پیشنهادها را برای شما داشته باشد. همچنین آیرومارت در کنار فروش آنلاین و تأمیـن انواع مقاطع فولادی و محصولات فلزی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بـازرگانـی و بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص، خدماتی ازجمله باربری، انبارداری مدرن و خمکاری و برش‌کاری ورق را ارائه می‌دهد.

با مراجعه به سایت آیرومارت به آدرس iromart.comمی‌توانید به‌روزترین قیمت آهن‌آلات از برندهای مختلف مانند قیمت امروز میلگرد اصفهان را استعلام کنید و برای خرید آهن‌آلات با شرایط و تسهیلات ویژه اقدام کنید. کارشناسان باتجربه آیرومارت در تمام مراحل خرید در کنار شما خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • قیمت سکه افزایش یافت
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت
  • فوبیای وام مسکن
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • از بازار طلا و سکه تهران چه خبر؟
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید