Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@05:55:18 GMT

اعلام هزینه‌ های سفر مردم به فضا

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۸۵۳۵

اعلام هزینه‌ های سفر مردم به فضا

خبرگزاری میزان- شرکت فضایی "بلو اوریجین" که توسط ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا بنا نهاده شده است، مرتفع‌ترین سقوط کپسول خود را با موفقیت آزمایش کرد. به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،امروز (۱۹ ژوئیه)، شرکت "بلو اوریجین" (Blue Origin) متعلق به"جف بزوس"، آزمایش دیگری را بر روی فضاپیمای زیرمداری "شپارد جدید" (New Shepard) انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این آزمایش، این شرکت امریکایی به دنبال بررسی فشار موتور‌ها در حداکثر توان خود در ارتفاع بالا بود.این نهمین آزمایش این سیستم بود که به صورت زنده در وب‌سایت بلو اوریجین پخش شد.این آزمایش طراحی شده بود تا شبیه‌سازی کند که اگر در هنگام صعود، برای موشک مشکلی پیش بیاید، چه اتفاقی خواهد افتاد.

این فضاپیما که برای شش مسافر طراحی شده است، کوچک، اما قدرتمند است و از یک موتور بیرونی برای جدا شدن و فاصله گرفتن از موشک بهره می‌برد تا در هنگام انفجار احتمالی موشک، دچار حادثه نشود.

این تیم تلاش کرده بود پس از پرتاب، موتور پیشران را همانند آزمایش سال ۲۰۱۶ با ایمنی کامل روی زمین فرود بیاورد که این کار هم با موفقیت انجام گرفت.با وجود این که این پرتاب، آزمایشی بود، اما فضاپیما با محموله‌های مختلفی از جمله یک مانکن، آدمک بلو اوریجین، آزمایش‌های علمی، لباس‌های فضایی آزمایشی، تست دسترسی به وای‌فای و ... بارگیری شده بود.

"شپارد جدید" با هدف حمل توریست به فضا ساخته شده است و شرکت در حال نزدیک شدن به این هدف است.

این سیستم هنوز پرواز عملیاتی یا همراه با انسان نداشته است، اما هنگامی که بلیط‌ها در بازار عرضه شوند، احتمالا قیمت آن‌ها از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود. بنا به گزارش‌ها، این بلیط‌ها در سال ۲۰۱۹ قابل خرید خواهند بود.

این پرواز آزمایشی با یک ساعت تاخیر انجام شد، اما در نهایت طبق برنامه، هم موشک و هم کپسول، به سلامت روی زمین فرود آمدند.  

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فضاپیما آزمایش موشک مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند

به گزارش همشهری آنلاین سعید دقیقی با اشاره به اعطای مالکیت پرسپولیس و استقلال به ۲ هلدینگ بزرگ، گفت: شهرداری قزوین با سهام ۶.۶ درصد سهامدار عمده بانک شهر محسوب می‌شود و حالا این بانک نزدیک ۴۰ درصد مالکیت باشگاه پرسپولیس را در اختیار دارد؛ یعنی از سهم و منابع شهرداری قزوین به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی هزینه شده برای اینکه باشگاه پرسپولیس را خریداری کنند و هیچ عیبی ندارد که تقریباً ۱۰۰ میلیارد از جیب مردم قزوین برای خریداری باشگاه پرسپولیس هزینه شده اما ما هم تقاضا داریم که ارگان‌هایی مانند شهرداری برای تیم شمس‌آذر که دغدغه مردم قزوین است هزینه کنند.

دقیقی در پایان بیان کرد: اگر شهرداری و شورای شهر قزوین سالیانه ۳۰ میلیارد برای حمایت از شمس‌آذر اختصاص دهند به نفع مردم شهر خواهد بود و قطعاً این موضوع مطالبه مردم است تا تیمشان قوی‌تر از گذشته بدون دغدغه مالی کار کند؛ توجه کنید این درخواست من به عنوان یک شهروند قزوینی است چون دوست دارم تیم شمس‌آذر قوی‌تر از قبل در لیگ کار کند و حتی بتواند سهمیه آسیا بگیرد.

کد خبر 848225 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند