Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمان گفت: یکهزار و 800 زن سرپرست خانوار در این شهر زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که نیمی از این افراد بدلیل مطلقه بودن از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی پور روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: بیش از 70 درصد از درخواست های زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی در یکسال اخیر برای خدمات توانمندسازی و ایجاد اشتغال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی از راه کمک به تحصیل، فراهم کردن زمینه اشتغال با پرداخت سرمایه کار، مشاوره کاریابی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت های بیمه ای به این افراد ارائه می شود.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمان گفت: عمده کودکان بدسرپرست بدلیل اعتیاد والدین تحت مراقبت های بهزیستی قرار می گیرند لذا توانمندسازی خانواده ها از آسیب های اجتماعی کودکان جلوگیری می کند.
وی افزود: بهزیستی زمینه بازپیوند کودکان به خانواده ها را فراهم می کند زیرا هر چه آسیب های اجتماعی افزایش یابد تعداد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیز افزایش پیدا می کند.
احمدی پور عنوان داشت: یکی از دلایل مهم از هم گسیختگی خانواده ها اعتیاد است و با ارزیابی انجام شده طی یک سال گذشته شیوع اعتیاد در کرمان افزایش یافته است.
وی گفت: شیوع اعتیاد به مواد صنعتی، در سن های نوجوانی، جوانی و بین خانم ها افزایش یافته است.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمان افزود: بیش از 50 مرکز مشاوره از جمله مشاوره خانوادگی، تحصیلی، سازش ها، تربیت کودکان، ژنتیکی و غربالگری در این شهر فعالیت می کنند و این مراکز بصورت خصوصی اداره می شود و در این راستا 17 هزار جلسه مشاوره در سال گذشته به مردم شهر کرمان ارائه شده است.
احمدی پور ابراز کرد: سامانه 1480 برای مشاوره تلفنی در شهر کرمان در سال 96 به 57 هزار تماس مشاوره ارائه داده که عمده این تماس ها در روابط زناشویی و مشکلات ارتباطی خانواده ها بوده است.
وی گفت: از دیگر اقدامات اداره بهزیستی شهرستان کرمان برگزاری سه جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق بوده و 30 درصد از این مشاوره ها موجب سازش زوجین شده است.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمان افزود: 130 مهدکودک بهزیستی در شهرستان کرمان فعالیت می کنند که 30 درصد از این میزان در مناطق روستایی و بخش های این شهرستان قرار دارند.
وی بیان کرد: حدود 9 هزار کودک در این مهدکودک ها از آموزش های بهزیستی بهره می برند که این آمار باید با توسعه کمی و کیفی این مهدکودک ها افزایش یابد.
احمدی پور گفت: از خیران نیز انتظار می رود در حوزه کودکان ورود کرده تا کودکان بیشتری را برای آموزش و مهارت آموزی تحت حمایت قرار دهیم.
وی افزود: بیش از 90 درصد کودکان خیابانی شهرستان کرمان اتباع خارجی هستند و بهزیستی با 2 مرکز در این شهر بصورت شبانه روزی وظیفه ساماندهی این کودکان را برعهده دارد.
بهزیستی با انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی در برخورد با آسیب های اجتماعی زمینه باز پیوند خانواده ها را فراهم می کند.
3029/7420

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي زنان تحت حمايت بهزيستي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از روز سه شنبه تا پایان هفتۀ جاری با فعالیت سامانۀ بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

 عمدۀ فعالیت این سامانه روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه و در نیمۀ شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود.

با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها
  • اشتغالزایی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌غربی