Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان لنجان گفت: حرکت عظیم پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، مهدی صفرخانلو ظهر امروز در نخستین نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی شهرستان لنجان اظهار داشت: همانگونه که در روایات و احادیث آمده است زیارت امام حسین(ع)، ‌گریه و سوگواری بر مصایب آن امام بزرگوار و بزرگداشت ایام شهادت آن حضرت و یاران مظلومش، از جمله اربعین حسینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اربعین، مبدأ حرکت اباعبدالله الحسین(ع) و منبع تمام‌ نشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است، افزود: واژه «اربعین» چهار بار در قرآن و در سوره‌های احقاف، اعراف، بقره و مائده بکار رفته و امام عسکری(ع) نیز زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های شناخت شیعیان اهل‌بیت معرفی می‌کند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه حرکت عظیم پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است، تصریح کرد: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، سرمایه‌ای تمام نشدنی برای مبارزه با دشمنان اسلام ناب محمدی است که به نوعی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشیریت بوده و تا قیام قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر همین اساس مقام معظم رهبری فرموده‌اند که چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع)، تنها به روزی برای عزاداری بر حسین (ع) و یاران غریبش خلاصه نشد بلکه اربعین طوفانی شد که شهادت و پایمردی را از حنجره خسته اسرای کربلا فریاد زد، و جرأت دفاع از حق را در مردم به وجود آورد و بار دیگر فضای عاشورا، شهادت و ارزش ایستادگی در برابر ظلم را زنده کرد.

صفرخانلو خاطرنشان کرد: ما نیز اگر می‌خواهیم زمینه ساز ظهور باشیم نباید تنها مطرح کنیم اگر در کربلا بودیم به کمک امام حسین(ع) می‌رفتیم بلکه امروز باید برای امام زمان(عج) آماده حرکت و کمک باشیم چراکه اگر امروز برای امام زمان (عج) کاری نکنیم پس اگر در ظهر عاشورا نیز حضور داشتیم برای قیام امام حسین (ع) نیز کاری نمی‌کردیم.

وی گفت: از آیت‌الله بهجت نقل است که ایشان فرمودند امام زمان (عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین (ع) به همه عالم معرفی می‌کند، بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین (ع) را شناخته باشند و پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای این کار است.

امام جمعه شهر زاینده رود نیز در این نشست با بیان اینکه اربعین حسینی تکمیل کننده درس عاشورا است، اظهار داشت: اربعین روزی است که اهل بیت (ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) مشقات و سختی‌های بسیاری را در اسارت تحمل کردند و در راه بازگشت به مدینه، در روز بیستم ماه صفر به کربلای معلی بازگشتند و طی مراحلی، رأس مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) را همراه با بدن شریف ایشان به خاک سپردند.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی با بیان اینکه اربعین نماد ایستادگی در برابر استکبار و دشمنان اسلام ناب محمدی است، افزود: اربعین تأیید عظمت، جاودانگی و ماندگاری اندیشه، تفکر و حرکت اباعبدالله الحسین(ع) بوده و در زیارت شریف اربعین چنین آمده است «السَّلامُ عَلَی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ»، سلام و درود به ولی خدا و دوست او، اگر ما این نکته و مهم را مورد نظر قرار دهیم که، رهبری جامعه باید درست جانشین خداوند وحبیب او باشد، قطعاً به یکی از اساسی ترین شاخصه های تمدن سازی اسلامی دست پیدا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما در زیارت شریف اربعین می خوانیم «خدایا ما شهادت می دهیم که حضرت سیدالشهدا(ع) جان گرامی و با ارزش خود را فدا کرد تا مردم و جامعه با تعالیم و منویات الهی و اسلامی آگاه شوند» بنابراین آگاهی و بیداری مردم و جامعه از غفلت و نادانی و کج روی، اصل مهم و اساسی دیگری است که در باید دراین خصوص به آن توجه کرد.

امام جمعه شهر زاینده‌رود بیان کرد: با فرارسیدن اربعین حسینی و با روشنگری و اطلاع رسانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، دنیای اسلام و جهان تشیع به مرور، آماده قیام ها و نهضت های عظیم و پرشکوهی در مواجهه با استکبار و استبداد آن دوران شدند بنابراین رویکرد اربعین چه در دوره معاصر و چه در اعصار و قرون درس مقاومت و ایستادگی و آموختن آزادی و آزادگی است.

صفرزاده تهرانی اظهار داشت: پیاده روی عظیم اربعین نیز در این دوران پاسخ به ندای هل من ناصر حسینی، نماد ﻗﺪرت، وﺣﺪت، عزت و سربلندی ﻣﺴ ﻤﺎﻧﺎن جهان و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت به شمار می آید و بر همین اساس هر یک از ما وظیفه داریم برای هرچه با شکوهتر برگزار شدن این مراسم عظیم تلاش کنیم.

وی افزود: ما معتقد هستیم راهپیمایی عظیم اربعین تنها یک راهپیمایی چند ده میلیونی نبوده بلکه اهمیت‌ راهپیمایی عظیم اربعین‌ در آن‌ است‌ که‌ در این‌ روز، با تدبیر الهی، یاد نهضت‌ اباعبدالله الحسین(ع) پایه گذاری و برای همیشه‌ جاودانه‌ شد و محبتی که مسلمان‌ ها در این سفر نسبت به یکدیگر روا می کنند بسیار بی‌نظیر است.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در خصوص پیاده روی اربعین می‌فرمایند: "این حرکت عظیم و میلیونی میان نجف و کربلا و این شور و شوق و حرکت، حتی اگر با خطر همراه باشد، همواره در دل مردم و جوانان ما موج می‌زند و این سرمایه را باید حفظ کرد زیرا ضامن بقای کشور است".

وی افزود: در این همایش کم نظیر شیعه و سنی با وحدت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، حتی از دیگر ادیان نیز در این پیاده روی شرکت می‌‌کنند و این مسئله خشم دشمن را بیش از پیش برمی‌انگیزد چراکه همانگونه که معظم له فرمودند در اربعین افشاگری و عمل وجود که باعث شکست دشمن است.

امام جمعه شهر زاینده رود با بیان اینکه پیاده روی اربعین مانور عظمت شیعیان در دنیاست، گفت: همه ما موظفیم دنیا را با عظمت پیاده روی اربعین آشنا کنیم و بر همین اساس انتظار داریم که بر اساس اقدامات و برنامه ریزی‌های کمیته‌های زیرمجموعه ستاد هماهنگی اربعین حسینی شهرستان لنجان از امروز وارد مرحله عملیاتی و اجرایی مراسم اربعین حسینی (ع) شویم.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی