Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:14:44 GMT

تعریض محور خورموج - لاور در دشتی تکمیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۹۴۵۰

تعریض محور خورموج - لاور در دشتی تکمیل می شود

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالکریم گراوند ظهر پنجشنبه در بازدید از محور خورموج، لاور و دشت پلنگ در شهرستان دشتی بر ضرورت تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: مسیر راه خورموج، لاور، دشت پلنگ به طول ۶۵کیلومتر است که قطعه اول این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر با برآورد اولیه ۱۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از طرف وزارت نفت با پیگیری‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به عنوان کمک به تکمیل پروژه راه خورموج، لاور ، دشت پلنگ در نظر گرفته شده است.

گراوند با بیان اینکه با تمهیدات اتخاذ شده تلاش داریم هر چه زودتر این پروژه تکمیل شود گفت: با پیگیریهای فرماندار علاوه بر اعتبارات شهرستان برای  تسریع در این پروژه مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص داده می شود.

کد خبر 4351487

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار بوشهر بوشهر دشتی بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج سانحه تصادف خرم آباد حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌ شاهی در گاری و تانکر | تصاویری از فروش آب در تهران ۱۰۰ سال پیش

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: آب‌فروش‌ها یک تانکر پشت گاری تعبیه کرده بودند و با اسب یا الاغ تانکرهای پر از آب را در محله‌های تهران قدیم می‌گرداندند و به تهرانی‌ها آب شرب می‌فروختند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

علیرضا زمانی، تهران‌پژوه، در این ‌باره می‌گوید: «تهرانی‌ها به گارهایی که تانکر پر از آب را در محله‌ها می‌گرداندند و آب می‌فروختند گاری آب‌شاهی می‌گفتند، چون آب‌فروش‌ها تانکرهای آب را در قنات‌ آب‌شاهی پر می‌کردند. قنات آب‌شاهی همان قنات ناصری است که مظهرهای متعدد داشت. یک مظهر آن قنات در کاخ گلستان بود و مظهر دیگر آن نیز در حوالی میدان مشق یا همان محلی که آب‌فروش‌ها برای پر کردن تانکرها آنجا جمع می‌شدند.»

شغل آب‌فروشی اما با تکمیل پروژه لوله‌کشی آب تهران کمرنگ و به تدریج به خاطره‌ها سپرده شد. آب‌فروش‌ها البته تا تکمیل این پروژه که چند سالی طول کشید، فعال بودند و تانکرهای پر از آب را به محله‌هایی که هنوز مسیر لوله‌ها به آنجا نرسیده بود می‌بردند.

زمانی ادامه می‌دهد: «تکمیل پروژه لوله‌کشی آب حدود ۵ سال طول کشید. در این سال‌ها نیز آب‌فروش‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دادند چون هنوز بسیاری از تهرانی‌ها از لوله‌کشی آب بی‌بهره بودند. سال ۱۳۲۵ بود که دولت وقت، مناقصه‌ای برای انجام این پروژه برگزار کرد. قرعه به نام شرکت «سر الکساندر کیپ» انگلیسی افتاد. یک سال بعد پروژه لوله‌کشی آب شرب در تهران آغاز شد و پس از ۳ سال حدود ۹۰۰ مشترک تهرانی از آب‌ شرب لوله‌کشی بهره‌مند شدند. تکمیل این پروژه اما بیش از ۵ سال طول کشید تا آب از نخستین تصفیه‌خانه تهران (جلالیه) به خانه تهرانی‌ها راه باز کند.»

کد خبر 843767 برچسب‌ها محله هویت شهری همشهری محله مهارت‌ها شغل تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • آب‌ شاهی در گاری و تانکر | تصاویری از فروش آب در تهران ۱۰۰ سال پیش
  • تاکید استاندار مازندران بر تعریض و تکمیل پل فجر ساری
  • ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد
  • بخش پرتودرمانی مرکز جامع سرطان البرز افتتاح می‌شود
  • ۴ ایستگاه خط ۶ مترو در سال جاری تکمیل می‌ شوند