Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: بوی نامطبوع و دود منتشر شده در اهواز و شهرهای مرزی خوزستان ناشی از سوخته شدن هور در بخش عراق است. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دو هفته گذشته تالاب هورالعظیم که یکی از بزرگترین تالاب‌های کشور به شمار می‌رود در دو بخش کشور ایران و عراق دچار آتش سوزی شد به طوری که به گفته عادل مولا معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست خوزستان حدود 600 هکتار از این تالاب به صورت پراکنده در بخش ایران در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود خاموش شدن آتش سوزی هور در بخش ایران اما همچنان به علت تداوم آتش در بخش عراقی هور تنفس برای مردم شهرهای نزدیک به هور از جمله هویزه، بستان، سوسنگرد و رفیع به علت انتشار گازهای ناشی از سوختن سخت است.

مدتی است که شهروندان اهواز نیز شب‌ها با بوی نامطبوعی ناشی از سوختن مواجه می‌شوند و به حدی این بوی نامطبوع و مشمئز کننده است که تردد در شب را برای اغلب شهروندان به ویژه افرادی که دچار بیماری تنگی نفس هستند را با مشکل مواجه کرده است.

پرویز محمدی یکی از شهروندان ساکن اهواز در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: هر شب بوی بدی ناشی از گازهای رها شده فاضلاب در هوا منتشر و شدت انتشار آن به حدی است که  حتی در منازل احساس می‌شود و دودهای سفید رنگی تا حوالی ساعت 8 صبح روی رودخانه کارون قابل مشاهده است و بعد از آن از بوی بد کاسته و دود سفید نیز از بین می‌رود.

وی با طرح پرسشی افزود: می‌گویند این بو و دود به دلیل آتش گرفتن نیزارهای هورالعظیم است پس اگر این بوی حاصل آتش زدن نیزارهای نیشکر و یا آتش سوزی هورالعظیم در کشور عراق است پس چرا بوی نامطبوع آن از حوالی ساعت 12 شب تا 8 صبح احساس می‌شود و در مابقی ساعت روز هوای اهواز عادی است؟!

خنک شدن هوا در شب و تغییر جهت باد سبب انتقال بوی نامطبوع آتش سوزی به شهرهای خوزستان می‌شود

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره انتشار بوی نامطبوع منتشر شده در هوا به ویژه در شب‌ها اظهار داشت: دودها و بوی نامطبوع منتشر شده در اهواز  و بیشتر شهرهای مرزی استان از جمله امیدیه، سوسنگرد و دشت آزادگان ناشی از سوختن هورالعظیم در بخش عراق است.

وی افزود: به علت گرمای شدید دود و بوی نامطبوع گستردگی ندارند اما با خنک شدن هوا و تغییر جهت باد دود و بوی نامطبوع در فضای شهرهای خوزستان از جمله اهواز منتشر می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه این اتفاق به مدت دو الی سه شب است که رخ داده همچنین درباره آخرین وضعیت کمک‌های امدادی کشور ایران برای خاموش کردن آتش هور در عراق تصریح‌کرد: دو فروند بالگردهای آبپاش برای خاموش کردن آتش سوزی هورالعظیم در بخش کشور عراق وارد استان خوزستان شدند و قرار است بعد از هماهنگی با دولت عراق در برنامه خاموش سازی آتش هور در بخش کشور عراق مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: محل آتش سوزی‌ها مشخص و برنامه کاری این دو فروند بالگرد آبپاش در حال تدوین است و مقرر شد که بعد از دریافت مجوزهای لازم از دولت عراق از فردا به عملیات مهار آتش هورالعظیم در بخش عراق بپردازند.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ حکیم عبداللهی گفت: طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برابر دستورالعمل صادره از فراجا پس از برگزاری چندین نشست با معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان و حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، اولین برنامه در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

وی افزود: اولین برنامه با حضور نمایندگان پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها از قبیل فتا، پیشگیری، بهداری، گزینش و استخدام، دفتر نظارت همگانی، وظیفه عمومی و .. در مسجد سیدالشهدا منطقه منبع آب شهر اهواز برگزار شد.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به اینکه در این نشست نمایندگان سازمان‌های دولتی و مردم نهاد میز خدمت برپا کردند، ادامه داد: در این برنامه با توجه به تنوع خدمات فراجا شاهد حضور بسیار خوب مردم بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرد: در این برنامه ضمن برگزاری نمایشگاه، نشست با اعضای شورای محله و رسیدگی به مشکلات شهروندان؛ خدمات مضاعف رایگان فراجا  از جمله سنجش سلامت، مشاوره و روانشناسی، خدمات پزشکی، کارگاه آموزشی پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی، اعتیاد، تحکیم خانواده و عفاف و حجاب به شهروندان،  ارائه شد.

وی می‌گوید: تا پایان اردیبهشت ماه این طرح در ۱۱ نقطه‌ای که از طرف استانداری خوزستان اعلام شده است، اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • پلمب کارخانه تولیدی با انتشار بوی نامطبوع در فیروزکوه باز شد