Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: چند ماهی است بحث جریمه و اعمال قانون خودرو‌های فاقد معاینه فنی و همچنین خودرو‌هایی که در سن فرسودگی قرار گرفته اند، به وسیله دوربین‌های مکانیزه مطرح است که طبیعی است باید این جرائم از طریق پیامک به مالکان این گونه خودرو‌ها اعلام شود.

وی افزود: برخی از رانندگان شماره تلفنی در هنگام شماره گذاری ثبت نکرده اند و یا شماره تلفن آن‌ها عوض شده است، بنابراین در صورت ارتکاب تخلف پیامکی به آن‌ها ارسال نمی‌شود و پس از مراجعه به اجرائیات و دریافت برگه خلافی با جریمه‌هایی روبرو می‌شوند که این جریمه‌ها، مبالغ قابل توجهی می‌شود و مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رانندگانی که شماره تلفن در پرونده شان ثبت نشده است، می‌توانند با مراجه به دفاتر پلیس + ۱۰ تلفن خود را اعلام کنند تا در سیستم ثبت شود، زیرا پل ارتباطی بین پلیس و مردم، همان شماره تلفن آن‌ها است.

وی درخصوص موضوع معاینه فنی خودرو‌ها تصریح کرد: خودرو‌های تولیدی تا ۴ سال نیاز به معاینه فنی ندارند و از سال پنجم باید حتما معاینه فنی دریافت کنند.

سردار مهماندار گفت: ملاک معاینه فنی سال تولید است نه ماه مثلا اگر خودرویی در سال ۹۲ تولید شده است تا سال ۹۵ نیاز به معاینه فنی ندارد، اما باید از سال ۹۶ به بعد معاینه فنی دریافت کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص سن فرسودگی خودرو‌ها گفت: براساس مصوبه هیات دولت، سن فرسودگی برای خودرو‌های سواری شخصی ۲۰ سال، کامیون و کشنده ۲۵ سال، وانت، مینی بوس و اتوبوس بین شهری ۱۵ سال و تاکسی، اتوبوس درون شهری و موتورسیکلت ۱۰ سال است که در صورت تردد خودرو‌های فرسوده روزانه این خودرو‌ها ۴۵ هزار تومان جریمه می‌شوند و نباید خودرو‌های فرسوده در شهر تردد کنند.

وی افزود: رانندگان در صورت نداشتن معاینه فنی از طریق تمامی دوربین‌های سطح شهر ثبت تخلف می‌شوند و جریمه آن ۵۰ هزار تومان است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی قانون پیامک شماره تلفن پلیس راهنمایی و رانندگی تلفن معاینه فنی اتوبوس موتورسیکلت پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پیامک تلفن خودرو دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب هواداران به جریمه کاپیتان: شماره کارت بده!

دیدار دو تیم استقلال تهران و شمس آذر قزوین از هفته بیست و چهارم لیگ برتر از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

* با توجه به جریمه ۳۰۰ میلیونی حسین حسینی توسط کمیته اخلاق به دلیل اتفاقاتی که در دیدار این تیم برابر مس رفسنجان رخ داد، هواداران استقلال از کاپیتان آبی پوشان خواستند یک شماره کارت بدهد تا آنها جریمه ۳۰۰ میلیونی وی را پرداخت کنند.

* با نتیجه ای که پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان به دست آورد و موقتا با یک بازی بیشتر صدرنشین لیگ شد امروز هواداران پرتعدادی به ورزشگاه آمدند تا از تیم شان حمایت کنند و دوباره به صدر برگردد.

* حدود ۳۰۰ تن از هواداران شمس آذر قزوین در ورزشگاه حاضر بوده و از تیم خود حمایت می کردند.

* روزبه چشمی که دویستمین بازی خود را برای استقلال انجام داد امروز از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت و طرفداران استقلال به او تبریک گفتند.

* گوستاو بلانکو که در دو بازی قبل استقلال موفق به گلزنی شده بود امروز مورد تشویق قرار گرفت و هواداران استقلال از او خواستند در این دیدار هم دروازه شمس آذر را باز کند.

* مهدی هاشمی نسب همانند بازی های گذشته هنگام ورود به زمین مورد حمایت هواداران استقلال قرار گرفت و تشویق شد.

* هواداران استقلال هنگام ورود اتوبوس آبی پوشان به ورزشگاه از جواد نکونام خواستند با پیروزی در این دیدار صدرنشینی را دوباره از آن استقلال کند.

* چند تن از بازیکنان شمس آذر به سمت محمد نوازی رفته و با او خوش و بش کردند.

* امیرحسین صادقی مدافع و کاپیتان پیشین استقلال هم به ورزشگاه آمد تا از نزدیک شاهد دیدار آبی پوشان برابر شمس آذر قزوین باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش جالب هواداران به جریمه کاپیتان: شماره کارت بده!
  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالا برگ و یارانه
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل شکایت ذوب‌آهن!
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • عجیب اما واقعی؛ دریافت رمز ارز به خاطر تقلب در کنکور
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!