Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:48:17 GMT

توسل به امام رضا (ع) و امامزادگان را فراموش نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۹۶۸۸

توسل به امام رضا (ع) و امامزادگان را فراموش نکنیم

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمان سفر باید به امام رضا (علیه السلام) متوسل شویم، عنوان کرد: برای رفع مسائل و معضلات شخصی، کشوری باید توسل به امام رضا (علیه السلام) و امامزادگان را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت دهه کرامت همایش استانی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان امروز ( 28 تیر ) با حضور آیت الله حسینی، امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مسئولان استانی و شهرستانی، خادمین، واقفین و هیئت امناء بقاع متبرکه استان در امامزاده شاه قاسم (علیه السلام) یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه مردهه کرامت کز کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: آغاز دهه کرامت از میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) است که برنامه های ویژه این دهه، صبح روز اول ذی القعده از حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) آغاز و تا سالروز میلاد امام رضا (علیه السلام) ادامه دارد.

 

وی اظهار داشت: ولادت و توجه به ساحت امام رضا (علیه السلام) و خواهر معصومه ایشان ذخیره ای برای آخرت ما محسوب می شود.

آیت الله حسینی امامزادگان را شمع های نورانی کشور و استان دانست و اضافه کرد: ائمه خلیفه های خداوند در روی زمین هستند و بر مسلمانان واجب است که به رهنمودهای آنها عمل و آینده خود را با توکل بر خدا و توسل به ائمه (علیهم السلام)، به دست بیاوریم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خداوند عالم و آنچه در روی کره خاکی است برای انسان آفریده، یادآور شد: خداوند همه اینها را برای رشد و کمال انسان خلق کرده است.

 

وی کمال انسان را در عبادت به درگاه پروردگار متعال دانست و ادامه داد: کمال انسان عبد بودن در برابر ذات مقدس خداوند است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: شیطان همیشه در کمین انسان بوده ولی انسان باید به دستور خداوند به وسیله انبیاء الهی برای نجات از گمراهی، تلاش کند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) را مساوی با زیارت امام معصوم خواند و تاکید کرد: زیارت امام رضا (علیه السلام) نیز حج فقرا محسوب می شود و افراد متمکن به زیارت بیت الله الحرام مشرف می شوند، ولی کسانی که استطاعت مالی ندارند به زیارت امام رضا (علیه السلام) مشرف می شوند.

 

وی اذعان کرد: وجود حرم امام رضا (علیه السلام) در ایران اسلامی پناهگاه و چراغ راهی برای ملت ایران محسوب می شود.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه در زمان سفر باید به امام رضا (علیه السلام) متوسل شویم، عنوان کرد: برای رفع مسائل و معضلات شخصی، کشوری باید توسل به امام رضا (علیه السلام) و امامزادگان را فراموش نکنیم.

امام جمعه یاسوج امامزادگان را پناهگاه مردم دانست که باید به آنها احترام بگذاریم و گفت: هیئت امنا، واقفین و خادمین این مکان های مقدس باید تجلیل شوند.

 

وی گفت: مردم ایران اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تاکنون دلبستگی خاصی به امامزادگان داشته و دارند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مساجد جشن های دهه کرامت شیراز مجلس اردبیل حج امام رضا ع اعزام حجاج آیت الله حسینی خادمین واقفین امام جمعه امام رضا ع امامزادگان دهه کرامت تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

این اثر بازخوانی نقش و جایگاه امام حسن عسکری علیه السلام در میان امت اسلامی به عنوان یازدهمین امام شیعیان است.

نویسنده در ابتدا به جلوه‌های مختلفی از شخصیت فردی و اجتماعی و شهادت افراد مختلف به فضایل آن امام همام و همچنین مراحل مختلف زندگی ایشان اشاره کرده است.

وی در ادامه به نحوه تعامل حضرت با خلفای سه گانه عباسی که با آنان هم‌دوره بوده پرداخته و سپس ویژگی‌های مختلف این دوره از امامت اهل بیت علیه السلام را بیان کرده است.

از نظر نگارنده امام علیه السلام علاوه بر اهتمام فراوان نسبت به نیازهای گروه شیعیان علی‌رغم نظارت‌های شدید حکومت عباسی به نیازهای امت اسلامی نیز توجه می نموده است.

به باور ایشان آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت از پررنگ‌ترین اقدامات آن حضرت بوده است. گزارشی از چگونگی شهادت و تدفین و معرفی میراث علمی امام علیه السلام بخش آخر کتاب را به خود اختصاص داده است.

جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» از سوی سید منذر حکیم و عبد الرزاق الصالحی تهیه شده، از سوی ضرغام حیدر نقوی به زبان اردو ترجمه و در قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد