Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@21:00:31 GMT

تریاک افغانستان از کدام مسیر به اروپا می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۹۷۳۳

ایسنا نوشت: معاون مقابله با عرضه تقاضا و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به همجواری ایران با بزرگترین تولیدکننده تریاک دنیا، گفت: در زمان ورود نیروهای ائتلاف به افغانستان حدود ۲۰۰ تن تریاک در این کشور تولید می‌شد، در حالی که پس خروج این نیروها از مرزهای افغانستان تولید تریاک در این کشور به بیش از ۶ هزار تن می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور افغانستان در مدت ۱۳ ساله توانسته حدود ۳۲ برابر تولید تریاک خود را افزایش دهد.

سردار اسدالله هادی نژاد؛ با اشاره به این که کشور افغانستان در حال حاضر حدود ۹ هزار تن تریاک تولید می کند، افزود: بر اساس تحقیقات و آمارهای نیروی انتظامی ایران میزان تریاک تولید شده در افغانستان بسیار بیشتر از آمارهای جهانی اعلام شده است و حدود ۳۰ درصد از تریاک تولید شده در افغانستان برای ورود به اروپا از مسیر ایران گذر می کند.

وی با بیان این که هدف اصلی بازار تریاک، کشورهای اروپایی هستند، اظهار کرد: قاچاقچیان مختلف با عبور دادن مواد تولید شده در افغانستان و نفوذ به اروپا می توانند قیمت مصرف کننده مواد مخدر را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

وی با اشاره به اقدامات مقابله‌ای ایران با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: به واسطه اقدامات گسترده ستاد مبارزه با موارد مخدر در مرزهای مشترک ایران و افغانستان در حال حاضر هیچ کاروان قاچاق مواد مخدر توان ورود به کشور را ندارند و مواد مخدر تولید شده در کشور افغانستان در شرایط خاص از طریق کوله بار وارد کشور می شود.

وی با اشاره به اهمیت مرزهای دریایی کشور، توضیح داد: به دلیل مسدود بودن مرزهای خاکی بیشتر قاچاقچیان در حال حاضر از طریق مرزهای دریایی وارد کشور می شوند. مسیر دریای عمان به سمت اقیانوس هند و خلیج فارس به سمت غرب از جمله مهم ترین مسیرهای ورود مواد مخدر به داخل کشور هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش مأموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6087528

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر