Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@23:22:46 GMT

ماجرای عذرخواهی امین تارخ از منتقد تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۱۱۶

ماجرای عذرخواهی امین تارخ از منتقد تلویزیون

جبار آذین نوشت: در جلسه نقد و بررسی سریال «رهایم نکن» امین تارخ واکنش احساسی و تندی نشان داد که تارخ در ادامه برنامه از تندخویی خود عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری آنا، جبار آذین در مطلبی انتقادی نسبت به آنچه که در نشست نقد و بررسی سریال «رهایم نکن» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور در فرهنگسرای رسانه اتفاق افتاد واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذین نوشت: روزسه‌شنبه به همت گروه رسانه‌ای فرهنگی «سرزمین هنر» و با همکاری فرهنگسرای رسانه، جلسه نقد و بررسی سریال تلویزیونی «رهایم نکن» نوشته و کار محمدمهدی عسگرپور با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و امین تارخ و معصومه قاسمی بازیگران این سریال و آذری کارشناس رسانه و من به عنوان منتقد در این فرهنگسرا برگزار شد.

پس از سخنان امین تارخ و تهیه‌کننده و کارگردان و آذری کارشناس رسانه، من چند کلمه‌ای درباره اشکالات سریال یاد شده، صحبت کردم که با واکنش احساسی و تند امین تارخ، پورکیانی تهیه‌کننده و برخورد ملایم عسگرپور روبه‌رو شد.

دوستان که جلسه نقد و بررسی را با تعریف و تمجید اشتباه گرفته بودند، به هجمه ضد من و رسانه‌ها و منتقدان پرداختند و در واقع به جای نقد سریال به نقد احساسی جبار آذین پرداختند.

با برخورد مناسب و محترمانه و منقدانه من، دوستان اندکی آرام شده و تارخ از تندگویی خود عذرخواهی کرد و با این امید که توسط این گروه کارهای بهتری ساخته شود و توسط منقدان نقدهای بهتری نوشته شود و هنرمندان در جلسات نقد و بررسی آستانه صبر و انتقادپذیری خود را بالا ببرند، این نشست در میان استقبال اهالی خوب هنر و رسانه به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟

گروه دانشگاه ایسکانیوز- تئوری «قورباغه آب‌پز» را شنیده‌اید؟ این تئوری می‌گوید: اگر قورباغه‌ای را در آب جوش بیندازید، قورباغه بلافاصله برای نجات جان خودش تلاش می‌کند و با یک پرش ناگهانی از ظرف آب جوش بیرون می‌پرد، اما اگر قورباغه را در آب سردی بگذارید که بر روی اجاق قرار دارد و در حال گرم شدن است، قورباغه احساس می‌کند در شرایط مناسبی قرار دارد و تلاشی برای خروج از این شرایط نمی‌کند. به مرور که آب گرم و گرم‌تر می‌شود، با توجه به اینکه این گرم شدن به کندی انجام می‌شود، قورباغه متوجه تغییرات دما نمی‌شود. به‌تدریج عضلات قورباغه در اثر گرما سست می‌شود و زمانی که قورباغه متوجه می‌شود شرایط مناسب نیست و باید از آب بیرون بپرد، دیگر توانی برای بیرون پریدن ندارد. در نهایت، قورباغه داستان ما در همان آب می‌پزد و جانش را از دست می‌دهد.

این داستان استعاری نکته جالبی را یادآوری می کند و آن این است که ذهن انسان نقاط ضعفی دارد. از جمله این نقاط ضعف آن است که متوجه تغییرات بسیار تدریجی منفی یا مثبت نمی شود و افراد معمولا به تغییراتی که حول یک رویداد بزرگ شکل می‌گیرند بیشتر اهمیت می‌دهند تا تغییراتی که نتیجه انباشته‌شدن تدریجی و بسیار آهسته تحولات جزئی هستند. این مساله آن جا خطرناک می شود که این تغییرات تدریجی، در طول زمان تبدیل به روند می شوند و مسیر ما را به مخاطره می اندازند. به عبارت دیگر به خاطر اینکه مغز ما خطر را بیشتر در مواردی که اتفاق ناگهانی در محیط اطرافش رخ می دهد، تشخیص می دهد، زمانی که خطر به صورتی آرام و تدریجی گسترش می یابد کمتر درک می کند. چنین چیزی بیان‌گر وجود الگوهای خاص وزن‌دهی در ذهن افراد است. تغییرات تدریجی معمولا ناملموس هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. اما شاید اثر و قدرت آن‌ها به مراتب بیشتر از تغییرات ناگهانی و شدید باشد.

متاسفانه هر روزه ما در حال شنیدن خبرهایی تلخ از مردم مظلوم غزه هستیم. که یکی از این خبرها که باعث شد رگ غیرت، آزادگان و یاوران مظلومان جهان را به جوش بیاورد ،تجاوز صهیونیست ها در بیمارستان ش فا در غzه بود، فارغ از اینکه این خبر تایید یا نقض بشود جای چند سوال اساسی را در ذهن ایجاد میکند که چرا ما به این نقطه رسیدیم که بعد حدود ... روز از این همه جنایات در غzه تنها با شنیدن انفجاری با تلفات سیصدنفری خون مان به جوش آید و مثلا به کشته شدن دویست نفر که رکورد انفجار قبلی را نزده بی تفاوت باشیم یا فقط به تجاوز به زنان عکس العمل نشان بدهیم و به نسل کشی تدریجی ،گرسنگی و تشنگی روزانه، تحریم دارو و انواع جنایات جنگی بی تفاوت باشیم؟

نحوه عملکرد رسانه‌های جریان غالب غربی که در این نسل کشی به وضوح قابل مشاهده بوده و می‌توان با استفاده از تمثیل قورباغه در ظرف آب بخوبی تشریح کرد که آنها ابتدا با عادلانه بودن حق پاسخ به عملیات ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) مظلوم نمایی کرده و کم کم با خشن نشان دادن مبارزان فلسطینی و مشروعیت دادن به عملیات های خود برای آزادسازی گروگان ها و تخریب تونل ها بتوانند در گستره وسیع تری جنایت کرده و از طریق تبلیغات و القای تدریجی مخاطب را دچار خطای ادراکی و شناختی کرده تا موضوع غزه موضوع داغ نبوده و رفته رفته رفتارهای مخاطب از باورهای اصلی‌اش فاصله گرفته و زمانی به خود می‌آید که کار از کار گذشته و خود را گرفتار دام گسترده شده می‌بیند.

همین اتفاقی که در ماه‌های قبل با عادی سازی نسل کشی در ذهن‌ها ایجاد کرده و کم‌کم نوعی بی‌حسی و کرختی نسبت به خشونت ایجاد شد. اگر الان به شما بگویند فردا بمب اتمی را اسرائیل در غزه انداخته قطعا از حجم و اندازه این خشونت ، مانند قورباغه‌ای که در آب جوش می‌اندازند ذهن شما عمل خواهد کرد.اما در آب سرد که تدریجا گرم میشود راهی برای ذهن مخاطب نیست و حتی اگر با گذشت زمان متوجه شود چه رخ داده، دیگر فایده‌ای ندارد و اگر هم بخواهد تغییری ایجاد کند یا نمی‌تواند یا بغایت دشوار است .

نتیجه اینکه در عصر رسانه‌های مدرن و جنگ های شناختی به همین شیوه و با همین حرکت خزنده، غربی‌ها در حال تغییر سبک زندگی و ذائقه آدمیان و عقاید و افکارشان هستند و موفقیت‌های بزرگی هم به‌دست آورده‌اند.

*مسئول مرکز هماهنگی‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1225473 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • علی‌اصغر رضایی‌نیک دوبلور تلویزیون درگذشت
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم
  • ماجرای هشدار برای کبرا۱۱ و حرکت‌های عجیب بهمن هاشمی
  • از تکذیب مهاجرت جواد قارایی تا تغییر ساختار «سیما فیلم»