Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی با بیان اینکه متاسفانه گردشگری مذهبی تا کنون در کشور سازماندهی نشده است، تصریح کرد: باید سامانه بزرگ ایجاد شود تا بتواند قابلیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری امام زادگان را معرفی کند چرا که این امام زادگان قطب فرهنگی و پایگاه نشر دین و مهمتر از همه محل تقرب مردم به سوی خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه استقرار امام زادگان در ایران اسلامی از زمان هجرت امام رضا(ع) صورت گرفته است، اظهار داشت: پس از هجرت آن امام هُمام و حضرت معصومه(س) کاروان‌های عظیمی به ایران آمدند و در این کشور استقرار یافتند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تعظیم و تکریم امام زادگان عنوان کرد: یکی از دلایل لزوم تکریم امام زادگان این جمله مقام معظم رهبری است که می فرمایند بقاع متبرکه امام زادگان، قطب فرهنگی هر شهر است.
وی با بیان اینکه تاثیر امام زادگان بر رشد معنویت، اخلاق و فرهنگ جامعه بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: در طول تاریخ بقعه متبرکه امام زادگان، پایگاه نشر دین ومعارف اهل بیت(ع) بوده و نگاه مردم به امام زاده نگاه معرفتی است.
امام جمعه خرم آباد از دیگر دلایل تکریم امام زادگان را بصیرت افزایی این مکان های مقدس دانست و عنوان کرد: شیعه در طول تاریخ همواره ضد ظلم و استکبار بوده و درحال حاضر مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران نیز استکبار ستیزی است که بر پایه مکتب تشیع به پیروزی رسیده است و این امر ناشی از معارف اهل بیت(ع)، الگو گیری از زندگی ائمه(ع) و ذریه پاک آنهاست.
حجت الاسلام میرعمادی مهمترین هدف انقلاب اسلامی را رسیدن به جامعه و تمدن اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف پایگاه هایی همچون مساجد، نماز جمعه و بقاع متبرکه امام زادگان باید تقویت شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این هماش گفت: امامزادگان ستارگان هدایت و منبع نور و روشنایی جامعه هستند و ایران اسلامی افتخار میزبانی از این منابع پرنور و هدایت گر را دارد.
حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه یک روز از دهه کرامت به روز بزرگداشت امامزادگان اختصاص دارد، افزود: مردم ایران اسلامی مردمی ولایی و عاشق اهل بیت (ع) هستند و با ارادت تمام، از جان و دل خادم امامزادگانند.
وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه امامزادگان امروز با اجرای برنامه های متعدد مذهبی به قطب فرهنگی تبدیل شده اند، اظهار داشت: مبلغان در بقاع متبرکه امامزادگان با برپایی خیمه های معرفت در طول سال بویژه ایام مناسبتی، پاسخگوی سؤالات و شبهات زائران در زمینه های گوناگون هستند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه همایش تکریم امامزادگان همه ساله در امامزادگان شاخص استان ها در دهه کرامت برگزار خواهد شد، افزود: همایش دهه کرامت با حضور عاشقان اهل بیت(ع) امروز همزمان در 4 امامزاده و بقعه متبرکه استان لرستان برگزار شد.
حجت الاسلام طباطبایی در پایان بیان داشت: باید از تمام ظرفیت های امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای ارتقاء آگاهی های دینی و فرهنگی مردم بهره گیریم که تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بقاع متبرکه همایش امام زادگان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود

محمود جوادیان‌فر  اظهار کرد: دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است، که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان خاطرنشان کرد: امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه بویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمان در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

جوادیان‌فر از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • شادی دیوانه‌وار و پیغام کنعانی در وطنی (عکس)
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • مورایس: بیرانوند و کنعانی زادگان که ستاره نیستند، فقط ما ستاره داریم!
  • فیلم| طلافروش‌ها با بستن مغازه نمی‌توانند پیگیر مطالباتشان باشند
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات