Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در روزهای گذشته که بحث درباره موسسه ثامن الحجج افزایش یافته است، حساسیت افکار عمومی نسبت به «الف میم» هم افزایش یافته است. مردی که تا یکی دو سال پیش نامش طولانی تر بود و خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان او را دکتر حاج سیدابوالفضل میرعلی معرفی می‌کردند و اتفاقا او هم مثل حسین هدایتی، دیگر مولتی میلیاردر متهم، قسمتی از درآمد و ثروت خود را در ورزش سرمایه‌گذاری کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد توکلی درباره او می‌گوید هرچند وی داماد امام جمعه سبزوار است، اما با ملاقات‌هایی که با امام جمعه این شهرستان داشتم، ایشان را آدم معقولی می‌دانم و نمی‌دانم که از نفوذ وی در تخلفات استفاده شده یا خیر.

عشق ورزش! کشتی، هندبال و والیبال!

میرعلی که تا یک دهه پیش مديرعامل شرکت کشت، صنعت و دامپروري محبان الرضا(ع) بود بعدها به لطف حضور در مجموعه ثامن الحجج، باشگاه کشتی و هندبال ثامن الحجج را مدیریت می‌کرد. تیم‌های ورزشی که البته حاشیه‌های کمی نداشتند؛ چنانچه زمانی که گودرزی سکان وزارت ورزش و جوانان را گرفت، تغییراتی در فدراسیون هندبال به وجود آورد. این تغییرات البته با واکنش بعضی بازیکنان والیبال مواجه شد که در نامه‎‌ای، اینطور از میرعلی حمایت کرده بودند:

«پس از ناکامی‌هایی که تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان کشور در مسابقات، کناره‌گیری تعداد کثیری از باشگاه‌های مطرح و حامیان مالی هندبال از صحنه رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، ترک کشور توسط تعداد زیادی از چهره‌های برتر و ملی‌پوش و جذب آنها توسط باشگاه‌های خارجی و نداشتن بودجه مکفی و عدم حمایت مراجع ذی‌صلاح و تنگناهای فراوان مالی، موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) با مدیریت دکتر سید ابوالفضل میرعلی به طور جهادی وارد عمل شدند.»

در این نامه حمایتی همچنین نوشته شده بود «اقدامات میرعلی باعث شده کشتی بادبان شکسته این فدراسیون در اقیانوس پرتلاطم مشکلات بر ساحل امن و آرام پهلو بگیرد.»

نویسندگان نامه در قسمتی دیگر هم از «زحمات و حمایت‌های بی دریغ دکتر میرعلی، پدر دلسوز ورزش کشور و ورزشکاران» تقدیر و تشکر کردند.

ثامن قهرمان می‌شود!

تیم ثامن الحجج سبزوار سه بار سابقه قهرمانی در لیگ برتر هندبال ایران را دارد. ثامن الحجج مشهد هم یک بار دوم و یک بار سوم شده است. این قهرمانی‌ها البته همیشه شیرین نبوده است. یک سال تیم فولاد مبارکه سپاهان انصراف داد و نتایج این تیم از جدول مسابقات حذف شد. همین موجب شد که ثامن الحجج سبزوار به جای تیم مشهدی قهرمان شود.

در آن زمان حسن حبیبی مربی وقت تیم ثامن مشهد که قهرمانی را از دست داده بود گفت خیلی هم فرقی نمی‌کرد که کدام تیم قهرمان می‌شود چون هر دو تیم از یک خانواده و یک استان بودیم.

این روحیه ورزشکاری را مقایسه کنید با رقابت واقعی بین پرسپولیس و استقلال که نه تنها هم استانی که همشهری هستند و فرض کنید مربی یک تیم از قهرمانی تیم دیگر آن هم با سوءاستفاده از قوانین ابراز خوشحالی کند!

هدیه به داوران

در یک دوره از مسابقات هم خبر رسید میرعلی به داوران 5 میلیون تومان هدیه داده است. میرعلی البته گفته بود این پول هدیه امام رضا بوده است؛ با این حال در سایر ورزش‌ها و سایر کشورها معمولا کمک مالی از یک تیم خاص به داورها تخلف محسوب می‌شود.

پورمقدم رئیس سابق کمیته مسابقات فدراسیون هندبال درباره نقش میرعلی در هندبال می‌گوید «اختلاف‌هایی وجود داشت که میرعلی آن را حل کرد. او نقش رئیس فدراسیون را بازی کرد. در هندبال شخص میرعلی کارها را پیش می‌برد. همه اقشار هندبال این موضوع را می‌دانند.»

نکته جالب اینکه سرمایه‌گذاری میرعلی در هندبال خراسان رضوی بیشتر برای علاقه شخصی خود او بوده و مردم از این قهرمانی‌ها چندان استقبال نکردند. عبدالله کافی پیشکسوت هندبال خراسان می‌گوید «در مشهد تماشاگر هندبال نداریم. اگر بازیکنان بومی بیشتری در تیم‌ داشته باشیم وضعیت بهتر می‌شود، چون هر بازیکن بومی خانواده و دوستانی دارد که برای تماشای بازی ا‌ش به سالن خواهند آمد.»

البته كوروش صبوريان دبيركل جديد ورزش و جوانان خراسان رضوي بلافاصله بعد از انتصاب گفته بود قطعا بايد به نظر آن‌ها نيز احترام گذاشت و نظر آنها نيز جويا شد به همين دليل درباره انتخابات هيات هندبال استان نيز حتما نظر دکتر ميرعلي را خواهيم پرسيد.

میرعلی در والیبال شانس نیاورد

البته خیلی زود و بعد از سه سال تیم‌داری، پدر ورزش خراسان که می‌گفت سبزوار مهد هندبال ایران است، تصمیم گرفت سبزوار مهد والیبال ایران شود و از تیم‌داری در هندبال انصراف داد و تیم والیبال ثامن الحجج را تاسیس کرد. با این حال گرفتاری در زندان مانع از آن شد که در رشته های دیگر هم ثامن شانس خود را امتحان کند.

میرعلی البته یکی دو سال است که سوگوار از دست دادن پدر همسر خود است و از آن زمان بدشانسی‌های او هم شروع شده است تا پس از آن پدر ورزش و پدر بانکداری بارها به دادگاه احضار شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: از وقتی گفتم می‌روم متحول شده‌ایم!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب با ارائه نمایشی فوق‌العاده موفق شد اتلتیکو مادرید را ۳-۰ شکست دهد. گل‌های بلوگرانا را ژوائو فلیکس، روبرت لواندوفسکی و فرمین لوپز به ثمر رساندند تا بارسلونا با این پیروزی دوباره رتبه دوم را تصاحب کند. ژاوی که در نیمه اول از زمین اخراج شد پس از پایان بازی با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

عملکرد بازیکنان؟
خوشبختانه هم از لحاظ فردی و هم از جنبه تیمی همه بازیکنان عالی بودند. این یک لحظه و بازی رویایی بود.

دلیل بازی نکردن کریستنسن مصدومیت بود؟
آشیل پای او دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده است. مانند دردی که من چندین بار در دوران بازی داشتم. او امروز به ما گفت که نمی‌تواند بازی کند و چاره دیگری نداشتیم.

نبود کریستنسن تاکتیک را تغییر داد؟
بله. ایده این بود که گوندوگان را به‌عنوان هافبک هجومی سمت راست بگذاریم اما چون کریستنسن نبود، فرمین را به زمین فرستادیم.

عملکرد اتلتیکو؟
به‌نظرم مقابل ما به بن‌بست خورده بودند. نتوانستند موقعیت زیادی خلق کنند و در سمت دیگر ما هم در دفاع و هم در حمله عالی کار کردیم.

این تیم رویایی شماست؟
بله، این یک برد عالی بود. سه امتیاز طلایی. درست گفتید، این بارسایی است که نه فقط من، همه می‌خواهیم ببینیم. به عنوان یک مربی، امروز بسیار خوشحالم.
از زمانی که تصمیمم را برای جدایی اعلام کرده‌ام، تیم بهتر بازی می‌کند. ما بیشتر پرس می‌کنیم، بیشتر حمله می‌کنیم و بهتر دفاع می‌کنیم. جالب است.(خنده)

خوش و بش با کوکه؟
من و کوکه رابطه خوبی داریم. قبلا من هم در کنار او بازیکن بوده‌ام. برایش در آینده آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم بتوانیم در لیگ قهرمانان اروپا هم با همدیگر دیدار کنیم.

کارت قرمزی که گرفتید؟
برای من کاملاً غیرقابل قبول و غیرمنصفانه بود. نمی‌توانستم درک کنم چرا داور کارت زرد دوم را داد. آنها به من گفتند خیلی اعتراض کرده‌ای و دستانت را بیش از حد معمول برای اعتراض به داور تکان داده‌ای!

دیگر خبرها

  • پایان اردوی تدارکاتی تیم هندبال نوجوانان پسر ایران
  • کسب دومین پیروزی تیم هندبال جوانان ایران
  • حضور در تیم ملی فوتبال مهاجم نساجی را متحول می کند؟
  • ابداع مولکول نوری برای کاهش مصرف انرژی/ تلویزیون‌های اُلِد متحول می‌شوند
  • پیروزی تیم هندبال جوانان ایران مقابل روسیه
  • ژاوی: از وقتی گفتم می‌روم متحول شده‌ایم!
  • برگزاری سه دیدار تدارکاتی تیم هندبال جوانان ایران در تهران
  • هندبال نوجوانان مسکو؛ رویارویی پسران ایران مقابل روسیه در دومین دیدار
  • کاپیتان تیم ملی هندبال ساحلی ایران:خیلی دوست دارم لحظه تحویل سال در حرم امام رضا (ع) باشم
  • بانوی ملایری؛ بهترین دروازه بان لیگ برتر هندبال ایران