Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در سازمان ملل همزمان با دفاع از تصمیم کشورش برای خروج از شورای حقوق بشر گفت، این نهاد "بزرگترین شکست" را به سازمان ملل وارد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان سخنرانی در بنیاد هریتیج در واشنگتن گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل به جای محکوم کردن غیرانسانی‌ترین رژیم‌های جهان، آنها را حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه چقدر شورای حقوق بشر در عمل به وعده‌هایش قصور کرده باید گفت که این نهاد بزرگترین شکست را به سازمان ملل وارد کرده است.

نیکی هیلی ماه گذشته خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را اعلام کرده و این شورا را به تحصن و غرض ورزی علیه اسرائیل متهم و دورویی اعضای این شورا از جمله چین، مصر، ونزوئلا و کوبا را محکوم کرد.

نیکی هیلی گفت: شورای حقوق بشر جای ندای وجدان نیست بلکه جای سیاست است. این شورا تمامی توجه خود را به صورت ناعادلانه و بی‌امان علیه اسرائیل معطوف کرده است.

انتقاد آمریکا از شورای حقوق بشر در این مساله ریشه دارد که اسرائیل تنها دولتی است که یک برنامه اختصاصی در تمامی نشست‌های شورای حقوق بشر دارد؛ بدان معنا که رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها مرتبا تحت بررسی قرار می‌گیرد.

نیکی هیلی گفت: علی رغم خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، اصلاح نقص‌های قانونی این شورا همچنان یکی از اولویت‌های اصلی ما در سازمان ملل محسوب می‌شود.

خروج آمریکا از شورای حقوق بشر به دنبال انتقاد شدید سازمان ملل از سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای جدایی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان در مرز آمریکا- مکزیک صورت گرفت.

هیلی بار دیگر از گروه‌های حقوق بشری همچون عفو بین‌الملل و دیده بان حقوق بشر به خاطر عدم حمایت از تلاش آمریکا برای اصلاح شورای حقوق بشر از طریق تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی انتقاد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۰۶ میلادی زمانی که شورای حقوق بشر تاسیس شد، از پیوستن به این نهاد امتناع کرد اما در سال ۲۰۰۹ میلادی یعنی زمانی که باراک اوباما زمام امور آمریکا را در دست داشت، به این نهاد پیوست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نیکی هیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است