Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@23:33:36 GMT

چرا گسترش فولاد به مالک سابق نفت واگذار نشد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۳۰۰

 باشگاه گسترش فولاد بعد از خرید امتیاز تراکتورسازی توسط محمدرضا زنوزی در بلاتکلیفی بسر می برد. مدیران باشگاه قصد دارند آبی های تبریز را به فروش بگذارند اما هنوز چیزی در این باره مشخص نیست. گفته می شد شرکت کاررسا به مالکیت فردوسی که سال گذشته مدتی نفت تهران را برعهده گرفت، خواهان امتیاز گسترش فولاد شده اما ظاهرا توافقی میان دوطرف شکل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل گسترش فولاد در این باره به برنامه تهران ورزشی رادیو گفت: «با توجه به شرایط باشگاه جلسات متعددی مبنی بر واگذاری باشگاه گسترش فولاد تبریز به یک مالک جدید برگزار شد. با توجه به اینکه تمام تمرکز مالک گسترش روی تیم تراکتورسازی تبریز است احتمال واگذاری باشگاه بسیار زیاد است حتی جلسه‌ای با مالکین نفت تهران برای واگذاری برگزار شد اما با توجه به صحبت‌های انجام شده توافقی صورت نگرفت. در همین خصوص باشگاه گسترش فولاد تبریز باید به فرد دیگری واگذار شود به غیر از بستگان مالک این باشگاه. مطمئناً موارد بررسی خواهد شد و به زودی مالک جدید گسترش انتخاب خواهد شد.»


وی افزود: «معمولاً ایرانی‌ها عادت کرده‌اند به اینکه تا دقیقه 90 کار خودشان را انجام بدهند اما این مورد از اراده من خارج است چرا که من نمی‌توانم در خصوص واگذاری باشگاه تصمیماتی بگیرم، من مدیرعامل هستم و عضو هیأت مدیره باشگاه و فقط می‌توانم تصمیمات را اجرا کنم. بحث فروش باشگاه مربوط به مالک باشگاه است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد

بعد از جلسه‌ای که امروز در ساعت و مکان مبهم و نامعلوم برگزار شد، تکلیف واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ این خبر ادعای برنا، خبرگزاری متعلق به وزارت ورزش و جوانان است که در این جلسه‌ سرنوشت ساز که حتی نام حاضران آن هم منتشر نشده است، واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نهایی شد و برخلاف تصورات، سهام هر دو تیم پیش از پنجم اردیبهشت به مشتریان منتقل می‌شود. 

پس از برگزاری این جلسه، مقرر شد پرسپولیس به یک کنسرسیوم بانکی شامل بانک‌های شهر، ملت، صادرات و تجارت واگذار شود. بنابراین برخلاف ادعاهای هفته قبل، بانک سپه از جمع خریداران خارج شده است.

به این ترتیب بانک شهر که تراز مثبتی ندارد و با میلیاردها بدهی و تراز منفی متعلق به شهرداری تهران است، با ۴۰ درصد و دو صندلی مدیریتی، بیشترین سهم در سهام و هیات مدیره پرسپولیس را خواهد داشت. 

مابقی سهم‌ها ( هر بانک ۱۵ درصد) هم بین سه بانک دیگر تقسیم می‌شود و هر کدام یک صندلی در هیات مدیره پرسپولیس خواهند داشت. 

و اما سهام استقلال که هوادارانش نگران معامله بر سر حذف این تیم از لیگ نخبگان آسیا بودند، در همبن مرحله فروخته می‌شود. آنهم به یک مجموعه پرتوان اقتصادی با چندهزار میلیارد تومان سود سالانه و تراز مثبت ناشی از فروش محصولات نفتی فرآوری شده میادین نفتی ایران...

استقلال سرانجام به همان هلدینگ خلیج فارس واگذار می‌شود و این هلدینگ باید بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باید به دولت پول بدهد که البته پول خردش محسوب می‌شود. همچنین از این بانک‌ها و هلدینگ نفتی ، ضمانت نامه برای شرکت در مناقصه دریافت شد تا رسما واگذاری انجام شود.

البته صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال هنوز با تردید و شک مواجه است؛ چرا که برخلاف مصاحبه‌های مدیرعامل جنجالی این تیم، هنوز پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها بسته است و خیلی‌ها ادعای امضای تفاهم‌نامه با سانتاکلارا در ماجرای پرونده محبی را باور نمی‌کنند. نه فیفا در این زمینه تاییدیه‌ای می‌دهد و باشگاه پرتغالی حاضر است ادعای خطیر را با صدور اطلاعیه‌ای تایید کند!

به این ترتیب، دو تیم پرهوادار پایتخت بعداز حدود ۴۰سال از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج و به ارگان‌هایی که در نهایت در حیطه اختیارات و نظارت دولت هستند واگذار شد.

هر چند نام این نوع واگذاری را نمی‌توان خصوصی‌سازی گذاشت اما فعلا طرفداران پرشمار دو تیم ، همینکه از خطر حذف از رقابت‌های آسیایی فرار کرده‌اند، خرسند و راضی به نظر می‌رسند.

پرسپولیس و استقلال احتمالا از این پس مشکلات مالی برای تامین مخارج نخواهند داشت اما ناکارآمدی مدیریتی و ولخرجی و اتلاف منابع ، منحصر به وزارت ورزش نیست و هرجایی که اثری از دولت و مدیریت دولتی باشد، بساط ریخت و پاش ، اختلاس و تبانی و دله‌دزدی ، تصرف اموال عمومی و دلال‌بازی وجود دارد.

حالا باید دید این دو مجموعه بانکی و نفتی کشور، چگونه بنگاه‌داری ورزشی را برخلاف قوانین کشور تجربه می‌کنند. آیا دور ریختن چندصد میلیارد در سال ادامه می‌یابد یا اصول درآمدزایی در فوتبال حرفه‌ای دنبال می‌شود و صداوسیما را مجبور به پرداخت حق پخش واقعی این دو تیم خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • واگذاری ۴۶۰ زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد
  • واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ
  • اطلاعیه فرابورس برای واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • واگذاری ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه زمین در استان قزوین 
  • وعده مهم قهرمان سابق لیگ به هواداران خودی
  • مدیرعامل استقلال به مالک تراکتور دلداری داد
  • مدیرعامل استقلال به مالک تراکتور دلداری داد (عکس)
  • ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد