Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:52:40 GMT

کردها موسس مولودی خوانی در اقصی نقاط جهان هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۳۱۳

کردها موسس مولودی خوانی در اقصی نقاط جهان هستند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج، کردها را پایه گذار مولودی خوانی عنوان کرد و گفت: کردها با پایه گذاری مراسم مولودی خوانی در بین مسلمانان جهان اوج درجه اخلاص خود را به اسلام به اسلام ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، ماموستا اقبال بهمنی، امروز (28 تیر) در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو در سنندج اظهار کرد: کردستان مهد علم، عرفان و مولودی خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سه طائفه به اسلام خدمت بزرگی کردند، عنوان کرد: عرب ها در زمان پیامبر و خلفای راشدین با گسترش اسلام و  فارس ها در سده های دوم و سوم هجری به بعد با جمع آوری احادیث رسول الله (ص) به علم و شریعت اسلام خدمت کردند.

 

وی طایفه سوم که به اسلام خدمت کرد را ملت کرد عنوان کرد و ادامه داد: کردها با پایه گذاری مراسم مولودی خوانی در بین مسلمانان جهان اوج درجه اخلاص خود را به اسلام به اسلام ثابت کردند.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج، به نقل از امام محمد غزالی نظریه پرداز بزرگ جهان اسلام ابراز داشت: امام محمد غزالی از امام رضا به عنوان شفیع خود در روز قیامت نام برده است.

 

ماموستا بهمنی، زبان موسیقی را رساترین زبان برای ابراز عشق و علاقه دانست و افزود: حضرت مولانا دیوان شمس را بر مبنای عسق و عرفان و موسیقی خانقاهی تالیف کرده است.

 

وی با اشاره به مداحی در زمان پیامبر(ص) خاطر نشان کرد: در صدر اسلام و در زمان ورود پیامبر(ص) به مدینه اصحاب و یاران او با دف و خوشحالی خاصی به استقبال او رفتند.

 

چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه های موضوعی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از ۲۶ تا ۲۸ تیر جاری و همزمان با دهه کرامت با حضور ۱۶ گروه و ۲۰ مولودی خوان از سراسر کشور در دو بخش رقابتی و میهمان خارجی در مجتمع فجر و خانه کرد سنندج برگزار شد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت اعزام حجاج جشن های دهه کرامت روز دختر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مجلس امام رضا ع مساجد هه تاو جشنواره مولودی خوانی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم

«شما ایرانی ها پادشاه منطقه و شیر جهان اسلام هستید.» این صحبت های استاد دانشگاه و مقامات پاکستانی بود که در سفر روز گذشته رئیس جمهور  به این کشور و در حمایت از حملات ایران به اسرائیل مطرح شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند