Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@05:04:59 GMT

دوگانه مودریچ - امباپه به جای مسی-رونالدو

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۳۹۹

دوگانه مودریچ - امباپه به جای مسی-رونالدو

 لوکا مودریچ کاپیتان کرواسی که عنوان بهترین بازیکن تورنمنت و توپ طلای آدیداس را بدست آورده و کیلیان امباپه، اعجوبه‌ی جوان فرانسه که جایزه‌ی بهترین بازیکن جوان جام را به خود اختصاص داده. 


علاوه بر اینها در دیگر جوایز انفرادی، ادن هازارد توپ نقره‌ی آدیداس و آنتوان گریزمان توپ برنز آدیداس را تصاحب کردند تا از دید فیفا بعد از مودریچ، دومین و سومین بازیکن برتر جام جهانی لقب بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هری کین هم با شش گل زده کفش طلای آدیداس را به خانه برد و نامش را عنوان آقای گل جام جهانی ثبت کرد. در حوزه‌ی دورازه‌بانها هم تیبو کورتوای بلژیکی دستکش طلایی آدیداس را صاحب شد.  


فیفا در مورد مودریچ از هم‌تیمی سابق او، اسطوره‌ی سابق برزیلی، کاکا نقل قول کرده که " لوکا به ما طوری نشان می‌دهد که انگار فوتبال بازی کردن ساده است. ولی باور کنید، فوتبال بازی کردن خیلی خیلی سخت است. بازی در جام جهانی از این هم سخت‌تر است. ولی لوکا طوری بازی می‌کند که انگار همه چیز عادی و نرمال است. فوتبال برای او مثل رقص می‌ماند. او بازیکنی است بی‌نظیر در سطح بسیار بالا. با چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک بار رسیدن به فینال جام جهانی و البته کاپیتانی باشگاهش و تیم ملی کشورش. او واقعاً لیاقت این جوایز را داشت. مردی مودب و متواضع که انسان بی‌نظیری است. از همینجا به مودریچ تبریک می‌گویم ". 

 

 


فیفا برای صحبت درباره‌ی امباپه و پرسیدن از آینده‌ی او به سراغ اسطوره‌ی فوتبال آلمان، لوتار ماتیوس رفته. فیفا از ماتیوس پرسیده برای دریافت جایزه‌ی بهترین فوتبالیست سال دنیا، فوتبالیستها به چه خصوصیاتی نیاز دارند و چطور می‌توانند فاتح این جایزه‌ی معتبر شوند ؟


ماتیوس می‌گوید " بازیکنانی که قبلاً جایزه‌ی بهترین بازیکن سال را دریافت کرده‌اند همیشه کسانی بوده‌اند که گلهای مهم زده‌اند. ولی قبل از آنکه فوتبالیستی بتواند بدرخشد و گلزنی کند، باید تیم خوبی داشته باشد که از او حمایت کنند. به اعتقاد من بهترین بازیکن امسال از تیمی انتخاب می‌شود که عناوین قهرمانی مهم بدست آورده. خیلی مهم است که تیم شما قهرمان شود تا شما در معرض توجه قرار بگیرید. فوتبالیستی که در تورنمنتهای مهم مثل جام جهانی می‌درخشد، فرصت ویژه‌‌ای برای مطرح شدن دارد ". 

 


اما فیفا این سوال را مطرح می‌کند که موفقیت‌های مودریچ و امباپه در جام جهانی می‌تواند باعث شود که آنها روز 24 دسامبر در لندن جوایز بهترین‌های سال فیفا را به خود اختصاص دهند ؟ برخی صاحب‌نظران می‌گویند به نظر می‌رسد فیفا قصد دارد برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2018 به کسی به جز رونالدو و مسی فکر کند و از هم‌اکنون مشغول زمینه‌سازی برای این اقدام است. باید تا 24 دسامبر منتظر ماند و دید که آیا امسال کسی به جز زوج رونالدو و مسی می‌تواند جایزه‌ی بهترین فوتبالیست سال را به خود اختصاص دهد؟

 

جایزه‌ی مهم دیگری که در ماه دسامبر اهدا خواهد شد جایزه‌ی پوشکاش است که با بازیکنی تعلق می‌گیرد که بهترین گل سال را به ثمر رسانده. با توجه به گلهای بسیار زیبایی که در جام جهانی روسیه به ثمر رسید باید تا ماه دسامبر منتظر ماند و دید آیا یکی از آن گلها می‌تواند جایزه‌ی پوشکاش را نصیب گلزنش کند ؟

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با پیروزی پرگل در دیدار یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر قرقیزستان به نیمه نهایی رقابت راه پیدا کند و همچنین جواز حضور در جام جهانی فوتسال را بدست بیاورد و برای نهمین بار در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال جهان حضور داشته باشد. به همین مناسبت سایت فیفا در مطلبی، به تمجید از ملی‌پوشان فوتسال ایران پرداخته و عملکرد علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم‌ملی را جادویی و خیره کننده دانسته است.

در گزارش فیفا عنوان شده است:«ایران با نتیجه شش بر یک جمهوری قرقیزستان را شکست داد و به جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴ رسید و عملکرد علی‌اصغر حسن زاده و مهدی کریمی در این رقابت‌ها خیره کننده بوده است.»

ایران برای نهمین دوره متوالی به جام جهانی فوتسال راه یافت. علی اصغر حسن زاده در پیروزی ۶ بر یک در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، کاملاً غیرقابل پیش بینی بازی کرد و قرقیزستان را در تمام مدت عذاب داد، او گلزنی کرد و دو پاس گل داد. همچنین مهدی کریمی دو گل زد و بهروز عظیمی، سالار آقاپور و سعید احمدعباسی دیگر گل های شاگردان وحید شمسایی را به ثمر رساندند.

حسن زاده در مصاحبه‌ای با سایت فیفا گفته است: «صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در ازبکستان اولین هدف ما از شرکت در جام ملت‌های آسیایی فوتسال آسیا بود. اکنون هدف ما در ازبکستان این است که مانند دو جام جهانی قبلی که یک بار سوم شدیم و در جمع هشت تیم برتر قرار گرفتیم، بتوانیم بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران را کسب کنیم و در جام جهانی آینده شگفتی بزرگی باشیم.»

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند
  • جان اوبی میکل: دی بروین با فاصله از مودریچ بهتر است
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • تصمیم ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟