Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: اولویت مهم دولت برای مقابله با خشکسالی ها و مشکلات کم آبی و بی آبی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است.

به گزارش ایرنا محمدرضا جانباز روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی طرح انتقال آب از گوهرکوه به نوک آباد، اسکل آباد، دهپابید و کهنوک شهرستان خاش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نگاه ما بر این است تا به تعهدات و وعده های داده شده عمل کنیم و به طور قطع اعتبارات لازم برای حل مشکلات مردم در حوزه آب اختصاص می یابد و تلاش داریم تا پایان سال 98 این طرح تکمیل و راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خاش در سال های اخیر به دلیل تداوم خشکسالی ها با چالش مواجه شده با اولویت بندی طرح ها و پیش بینی اعتبارات لازم به تامین بخشی از نیازهای آب آشامیدنی مردم کمک می کنیم.
معاون وزیر نیرو اظهار داشت: برنامه ریزی برای تامین نیاز آبی 50 روستا از طریق مجتمع آبرسانی چاه احمد خاش و تلاش برای حل مشکل خشکسالی مجتمع 6 روستایی آبرسانی گلزمان چاه احمد نیز انجام می شود.
جانباز تصریح کرد: امروز در بازدید از سد اسپتک گوهرکوه، مشکلات این طرح را بررسی کردیم و برای حل مشکلات مجتمع 67 روستایی گوهرکوه نیز برنامه ریزی می شود.
وی تاکید کرد: بهره برداری مناسب از آب سدهای ساخته شده در شهرهای سیستان و بلوچستان مورد توجه دولت است.
محسن میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: تلاش داریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم در کوتاه ترین زمان این طرح اجرایی شود.
حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز با قدردانی از نگاه بلند دولت به مردم منطقه بر ضرورت رفع مشکلات بی آبی و کم آبی در نقاط شهری و روستایی و تقویت آبرسانی سیار تاکید کرد.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: مناطق مختلف این شهرستان نیازمند نگاه ویژه دولت هستند تا به نیازهای آبی مردم پاسخ داده شود.
به گزارش ایرنا طرح انتقال آب از گوهرکوه به نوک آباد، اسکل آباد، دهپابید و کهنوک شهرستان خاش سیستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور کلنگ زنی شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي آب افتتاح طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یکی از طرح‌های آبخیزداری که باعث کنترل و هدایت سیلاب‌ها می‌شود احداث بند خاکی است که در حوزه‌های آبخیزداری، کلاته ملا، نعیم آباد ومهماندوست اجرا شده است
جلوگیری از فرسایش خاک، دخیره سازی آب وتقویت سفره‌های زیرزمینی مهمترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است
در شهرستان دامغان ۱۰۰ بند خاکی مهار سیلاب در حوزه‌های آبخیزداری مناطق مختلف شمال و شرق شهرستان دامغان  احداث شده است
امسال ۹۰میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است
با اجرای طرح‌های آبخیزداری ازابتدای امسال تاکنون بیش از ۲میلیون متر مکعب آب کنترل و هدایت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان