Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:42:16 GMT

مکرون تحت فشار رفتار خشونت آمیز محافظش قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۵۱۳

مکرون تحت فشار رفتار خشونت آمیز محافظش قرار گرفت

تهران - ایرنا - انتشار فیلمی که مقام امنیتی ارشد «امانوئل مکرون» را در حال ضرب و شتم یک معترض ضد دولتی به تصویر می کشد، فشار رهبران اپوزیسیون بر رئیس جمهوری فرانسه را افزایش داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این فیلم «آلکساندر بِنال/ Alexandre » محافظ مکرون را در حال کتک زدن یکی از معترضان حاضر در تظاهرات روز کارگر نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتحادیه های کارگری هر ساله در روز اول ماه مه در فرانسه تظاهرات می کنند که اغلب به برخورد با پلیس منجر می شود.
این ویدئو که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، مردی را نشان می دهد که کلاه ایمنی پلیس را به سر دارد و به همراه یک پلیس دیگر مشغول کتک زدن یک تظاهرات کننده است.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که با مشخص شدن هویت فرد ضارب، وی برای مدت دو هفته ازکار خود تعلیق شد اما به گفته رهبران اپوزیسیون این تصمیم بسیار آسانگیرانه بوده است.
یک منبع قضایی فرانسه به خبرگزاری رویترز گفته است که دادستان پاریس تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کرده است.
دفتر مکرون اعلام کرده که فرد مذکور افسر پلیس نیست و قبلا به عنوان محافظ مکرون فعالیت می کرده و فقط اجازه داشته بر تظاهرات روز اول می نظارت کند.
احزاب اپوزیسیون نحوه برخورد ریاست جمهوری فرانسه را با این اتفاق محکوم کرده اند و چنین استدلال می کنند که نه تنها مجازات فردخاطی بسیار سبک بوده، بلکه این حادثه فورا برای رسیدگی باید به مقامات قضایی ارجاع شود.
مکرون روز پنجشنبه در سفر به مناطق جنوب غربی فرانسه از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.
مکرون در زمان تبلیغات انتخاباتی اش وعده تغییرات عمده در حوزه های اقتصادی را داده بود که با مخالفت اتحادیه‌ها و گروه‌های کارگری مواجه شده است.
این کشور در ماه‌های گذشته صحنه اعتصاب صنف‌های مختلف کارگری از جمله کارکنان ناوگان‌های ریلی و هوایی و حوزه انرژی بوده است.
شبد**اروپام**9158**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه روز كارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است

رییس پلیس راهور فراجا گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است و درآمدزایی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیأت دولت به تصویب رسیده برای این است که ما بازدارندگی ایجاد کنیم نسبت به رفتار‌های پرخطر.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً متمرکز است بر اینکه ما دیگر شاهد تخلف نباشیم به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی که موجب تصادف می‌شود است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهد اراده شأن را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

وی در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است.

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با مردم خیرخواهانه و با مجرمان قاطعانه باشد
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم