Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - معاون وزير نيرو و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: اولويت مهم دولت براي مقابله با خشکسالي ها و مشکلات کم آبي و بي آبي اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري است.

به گزارش ايرنا محمدرضا جانباز روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زني طرح انتقال آب از گوهرکوه به نوک آباد، اسکل آباد، دهپابيد و کهنوک شهرستان خاش سيستان و بلوچستان اظهار داشت: نگاه ما بر اين است تا به تعهدات و وعده هاي داده شده عمل کنيم و به طور قطع اعتبارات لازم براي حل مشکلات مردم در حوزه آب اختصاص مي يابد و تلاش داريم تا پايان سال 98 اين طرح تکميل و راه اندازي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: با توجه به اينکه شهرستان خاش در سال هاي اخير به دليل تداوم خشکسالي ها با چالش مواجه شده با اولويت بندي طرح ها و پيش بيني اعتبارات لازم به تامين بخشي از نيازهاي آب آشاميدني مردم کمک مي کنيم.
معاون وزير نيرو اظهار داشت: برنامه ريزي براي تامين نياز آبي 50 روستا از طريق مجتمع آبرساني چاه احمد خاش و تلاش براي حل مشکل خشکسالي مجتمع 6 روستايي آبرساني گلزمان چاه احمد نيز انجام مي شود.
جانباز تصريح کرد: امروز در بازديد از سد اسپتک گوهرکوه، مشکلات اين طرح را بررسي کرديم و براي حل مشکلات مجتمع 67 روستايي گوهرکوه نيز برنامه ريزي مي شود.
وي تاکيد کرد: بهره برداري مناسب از آب سدهاي ساخته شده در شهرهاي سيستان و بلوچستان مورد توجه دولت است.
محسن ميرادي مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري سيستان و بلوچستان در اين مراسم گفت: تلاش داريم با نگاه ويژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم در کوتاه ترين زمان اين طرح اجرايي شود.
حميدالدين يوسفي فرماندار خاش نيز با قدرداني از نگاه بلند دولت به مردم منطقه بر ضرورت رفع مشکلات بي آبي و کم آبي در نقاط شهري و روستايي و تقويت آبرساني سيار تاکيد کرد.
علي کرد نماينده مردم خاش در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم بيان کرد: مناطق مختلف اين شهرستان نيازمند نگاه ويژه دولت هستند تا به نيازهاي آبي مردم پاسخ داده شود.
به گزارش ايرنا طرح انتقال آب از گوهرکوه به نوک آباد، اسکل آباد، دهپابيد و کهنوک شهرستان خاش سيستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ در مراسمي با حضور معاون وزير نيرو و مدير عامل شرکت آب و فاضلاب کشور کلنگ زني شد.
خاش در 185 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین