Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مرحله اول طرح مرمت این بنای تاریخی– مذهبی شامل ساماندهی و مرمت ایوان جنوبی است که از زمستان ۹۶ در دستور کار گرفته و طی آن اقدام‌های مرمتی، چون مرمت دیواره، دانه‌گذاری آجری، نصب پنجره، بندکشی و نصب ناودان سنگی با مشارکت هیات امنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی حضرتی افزود: مرحله جدید مرمت و ساماندهی هم شامل مرمت رواق‌های ایوان ضلع شمالی است که به تازگی با مشارکت هیات امنای امامزاده آغاز شده طی آن استحکام بخشی و مرمت طاق، کف‌سازی، گچ‌کاری، بندکشی و احیاء مسیر دسترسی به پشت بام در حال اجراست.
بقعه امامزاده اسماعیل (ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی قاپو قرار دارد و در سال ۱۳۷۶ با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفته و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: امامزاده اسماعیل میراث فرهنگی حضرتی ها مرمت عالی قاپو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقل مکان اسماعیل هنیه از قطر به عمان

آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه به نقل ازمقامات عربی ادعا کرده «هنیه» درروز‌های اخیرباحداقل دوکشور منطقه ازجمله عمان ارتباط برقرارکرده است.

مقامات عمان به درخواست «وال استریت ژورنال» برای اظهارنظردراین زمینه پاسخی نداده‌اند

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • نقل مکان اسماعیل هنیه از قطر به عمان
  • راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود