Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@02:34:20 GMT

آتش‌سوزی گسترده در بازار گل و گیاه ستاری +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۷۲۵

آتش‌سوزی گسترده در بازار گل و گیاه ستاری +تصاویر

بازار گل و گیاه واقع در بزرگراه شهید ستاری که دارای غرفه‌های متعدد فروش گل و گیاه بود، دچار حریق گسترده شد.

خبرگزاری تسنیم: ساعت ۴:۱۶ بامداد امروز به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش گرفتن یک سوله گل و گیاه در غرب تهران، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ نیرو‌های آتش‌نشانی ایستگاه‌های ۹۴، ۵۵، ۹۸، ۲۷، ۷۴، ۵۸ و تیم نجات سه را به همراه خودرو‌های بالابر، فوماتیک، سه دستگاه تانکر آب و خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه واقع در انتهای بزرگراه شهید ستاری شمال، خیابان شعرا اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد دیبا؛ مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در مورد جزئیات این آتش‌سوزی اظهار کرد: سوله‌ای به وسعت یک هزار مترمربع که دارای غرفه‌های متعدد فروش گل و گیاه و متعلقات آن بود، دچار آتش‌سوزی شد به طوری که هنگام رسیدن آتش‌نشانان شعله‌های آتش تا ارتفاع ۱۰ متر به آسمان زبانه می‌کشید.

وی افزود: آتش‌نشانان شعله‌های سرکش آتش را از چند جهت به محاصره درآورده و با استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده، بالابر و فوماتیک این آتش‌سوزی را مهار کرده و همچنین از سرایت آن به سوله کناری جلوگیری کردند.

دیبا با اعلام اینکه در این حادثه به هیچ یک از کارگران این سوله آسیبی نرسید، ادامه داد: آتش‌نشانان در لحظات اولیه پس از باز کردن قفل در‌های این سوله با استفاده از تجهیزات لازم موفق شدند دو کارگر مستقر در این سوله و تعداد دیگری از کارگران را که در سوله مجاور حضور داشتند، به سلامت خارج کنند.

مدیر منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تصریح کرد: سرانجام تلاش سه ساعته آتش‌نشانان به ثمر نشست و نیرو‌های عملیاتی توانستند این حجم آتش را بدون اینکه به کسی آسیب جانی برسد، مهار کنند.

وی متذکر شد: نیرو‌های عملیات آتش‌نشانی پس از لکه‌گیری کامل آتش و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مسئولان مجموعه، محل حادثه را تحویل عوامل شهرداری منطقه دادند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003YAm

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار گل و گیاه آتش سوزی شهید ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه