Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - فرماندارعجب شیر با بیان اینکه تشدید نظارت ها و بازدیدهای میدانی در مبارزه با کالای قاچاق و گرانفروشی ضروری است گفت: یکی از مسائلی که موجب نارضایتی مردم می شود عدم نظارت صحیح مسئولان در حوزه مسئولیتشان است.

به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سرقت و قاچاق کالا و ارز افزود: ادارات مسئول باید با انجام بازدید های مشترک و مستقل، بر بازار نظارت داشته باشند و از عرضه کالای قاچاق و گرانفروشی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: متاسفانه قیمت برخی از کالاها در عجب شیر گران تر از شهرستان های همجوار است که در این زمینه اصناف و تعزیرات باید نظارت خود را گسترش دهند.
اصغرپور با تاکید بر استفاده از کالای ایرانی در جامعه و نهادینه شدن آن گفت: مسئولان و متولیان امر باید آغازگر این فرهنگ سازی باشند، مصرف کالای خارجی در سبد مصرفی جامعه چراغ سبزی برای افراد سودجو و قاچاق کالاست و این تقاضا باید کاهش یابد.
وی افزود: استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی باید تبلیغ و اطلاع رسانی شود و نباید به صورت مقطعی باشد.
فرماندار عجب شیر همچنین از تلاش های نیروی انتظامی در پیشگیری از سرقت قدردانی کرد و گفت: با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی، در حال حاضر سرقت، دغدغه ای برای شهرستان محسوب نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرقت های خشن و همراه با آزار در عجب شیر وجود ندارد و سرقت های شهرستان همه جزو سرقت های خرد محسوب می شود.
وی با اشاره به وقوع سرقت در روستاهای شهرستان، از دهیاران خواست تا با بکارگیری نگهبان روستا و نصب دوربین در ورودی و خروجی روستاها از وقوع سرقت پیشگیری کنند.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي قاچاق عجب شير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را سه و نیم میلیارد تومان برآورد کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأمورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با تحقیقات انجام شده مشخص شد که تعدادی از قاچاقچیان، مقادیری مواد پتروشیمی خارجی را در انباری واقع در کهریزک، تخلیه و دپو کرده و تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌کنند.

سرهنگ افشاری افزود: مأموران این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که در نتیجه مشخص شد محل مذکور انبار کالای بازرگانی است که هیچیک از کالاهای آن در سامانه انبارها ثبت نشده و با بسته بندی‌های غیرمجاز محصول به دست آمده را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند.

وی تصریح کرد: کالاهای مکشوفه از این انبار ۶۴ تن مواد پتروشیمی (گرانول) بوده که پرونده قضائی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی منتقل شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از سه و نیم میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته شود.

کد خبر 6079069

دیگر خبرها

  • کشف ۱۲۰۰۰ قوطی اکتان بنزین آلمانی در شهرری
  • تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است
  • كشف بيش از يک ميليارد كالای قاچاق در كاشمر
  • کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران
  • کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در کاشمر 
  • توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در لارستان
  • دپوی ۸ میلیاردی کالای قاچاق در بندر عباس  
  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل کالای قاچاق درلنجان
  • کشف کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد تومان در مرند
  • توقیف ۲ خودروی لندکروز قاچاق در شهرستان نور