Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی گفت:1200معلول در سطح شهر و روستاهای شهرستان پیشوا شناسایی شده است و تسهیل گرانی به عنوان رابط اداره بهزیستی با معلولان برای شناسایی تمام افراد معلول در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نجمه اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بهزیستی نهاد تخصصی است و بیشترین خدمات بهزیستی در هر شهرستانی برای معلولان است چرا که بیشترین جامعه اماری را معلولان تشکیل می دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 1200معلول در سطح شهر و روستاهای شهرستان پیشوا شناسایی شده است و تسهیل گرانی به عنوان رابط اداره بهزیستی با معلولان برای شناسایی تمام افراد معلول در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند تا با شناسایی افراد معلول ، آموزش های لازم برای کنار آمدن با معلولیت و در اختیار گذاشتن کمک وسایل توان بخشی یا مناسب سازی از بار معلولیت آنها کم شود.
رئیس اداره بهزیستی پیشوا در خصوص مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی با وضعیت معلولان بیان داشت: کمیته ای با حضور بخشداران و دهیاران در فرمانداری به منظور مناسب سازی ادارات تشکیل شده است تا معلولان مانند افراد عادی به هر نقطه از شهر بروند.
وی اظهار کرد: تسهیلات مسکن برای معلولانی که مسکن به نام خودشان است در نظر گرفته شده است ،همچنین تمام خانواده هایی که دو سه معلول دارند از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند.

اسماعیلی در خصوص فعالیت های بهزیستی در سطح شهرستان بیان نمود:در چند ماه اخیر در سطح شهرستان کمیسیون پزشکی مستقل از شهرستان ورامین تشکیل شده است و 388 نفرتا کنون کمیسیون پزشکی شده اند و تیم تخصصی از قبیل روانپزشک ، پزشک ، کار درمان، گفتار درمان و شنوایی سنج برای ارزیابی معلولان در حال فعالیت هستند.
وی افزود :از دیگر فعالیت های اداره بهزیستی تشکیل شورای سالمندان در پیشوا با هدف حفظ صیانت از سالمندان است تا شان و حرمت سالمند در خانواده و اجتماع حفظ شود.
رئیس اداره بهزیستی گفت: 240 پرونده ی زنان بد سرپرست و بی سرپرست به کلینیک ترنم یاری واگذار شده است و بهزیستی خدمات لازم از قبیل کمک مالی و معیشتی ارائه می دهد،همچنین مجوز 95 مورد وام اشتغال زایی 15 میلیون تومانی برای کمک به مددجویان در نظر گرفته شده است.
اسماعیلی در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان بیان داشت:اورژانس اجتماعی در بهمن سال 96 افتتاح شد و 38 پرونده مداخله در بحران و 34 پرونده خدمات سیار را داشته است و ساماندهی و مشاوره های لازم صورت گرفته است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در پایان گفت:در حوزه مشارکت نیاز به حمایت مردمی داریم و بدین منظور هیات امنا برای اولین بار در شهرستان برای رفع مشکلات مددجویان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام "محمد موحدی آزاد" در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه ادامه داد: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم و ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضایی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تاکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

همچنین آیت‌الله "محمدرضا ناصری" نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان برای استفاده در پست‌های مدیریتی کشور اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است و شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌ مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

همچنین موحدی آزاد به صورت سرزده از مجتمع قضایی شهید صدوقی (ره) بازدید، در این برنامه با حضور در شعب با تعدای از قضات، کارکنان و مراجعان دیدار و گفت و گو کرد و سپس به بررسی تعدادی از پرونده‌های تشکیل‌ شده پرداخت.

وی همچنین در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد افزود: آزادی از شعارهای اصلی انقلاب ماست و بخش های مختلف دارد که قابل تفسیر و تعبیر است البته در اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف قوه قضائیه تامین آزادی‌های مشروع است.

دادستان کل کشور ادامه داد: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد؛ آزادی های مشروع از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری