Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمدجواد ظریف  در این ارتباط در صفحه توییتر خود نوشت:  آمریکا دنیا را با صادرات سلاح خود بی ثبات نموده و بودجه هایی که می‌توانند برای ساختن فردایی بهتر مصرف شوند را به هدر می‌دهد؛ ولی سلاح‌های او حتی نتوانسته به شهروندان خودش امنیت دهد: ۳۵ درصد هزینه نظامی جهان نتوانست مانع کشته و مجروح شدن بیش از ۹۰۰۰ آمریکایی توسط ۱۵ شهروند سعودی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست آمریکا سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند

رویترز گزارش داد، در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

در این نامه آمده است: نمایندگان کنگره، نهاد‌های بین دولتی، دادگاه‌های بین‌المللی و ناظران حقوق بشر (رژیم) اسرائیل در کنار مقام‌های دولت آمریکا از چند ماه پیش تاکنون به ابراز نگرانی‌های شدید در خصوص اقدامات بنیامین نتانیاهو پرداخته‌اند.

پیشتر نیز ۴۰ نفر از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

این ۴۰ نماینده کنگره آمریکا که نام نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده هم در میان اسامی آنها دیده می‌شود در نامه‌ای از بایدن خواستند تا فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و کمک‌های واشنگتن به این رژیم را مشروط کند.

امضای این نامه از سوی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، به ویژه پلوسی که یکی از مهم‌ترین دموکرات‌های تاریخ آمریکا بوده و برای دهه‌ها مدافع کلیدی روابط آمریکا و (رژیم) اسرائیل محسوب می‌شده است، نشان می‌دهد که جایگاه رژیم صهیونیستی به دلیل اعمال و جنایت‌های وحشیانه ارتش این رژیم در نوار غزه تا چه حد در نزد مردم آمریکا و حزب دموکرات این کشور سقوط کرده است.

برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی نیز پیش‌تر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت که اگر هزاران کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه نشود، تمام کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم متوقف خواهد شد.

همچنین تیم کین سناتور دموکرات آمریکایی نیز با تاکید براینکه تحویل تسلیحات تهاجمی به رژیم صهیونیستی تنها موجب افزایش درد و رنج مردم غزه و تشدید اوضاع در منطقه خواهد شد، خواستار جلوگیری از ارسال تسلیحات تهاجمی از سوی آمریکا به این رژیم شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش
  • نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • ابوالفضل عمویی نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • دستگیری عامل تیراندازی در گرمسار
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی جز زبان زور و سلاح زبان دیگری نمی‌فهمند