Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:21:30 GMT

نیروگاه‌های خورشیدی در‌ استان بوشهر نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۷۹۵

نیروگاه‌های خورشیدی در‌ استان بوشهر نصب می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در نصب نیروگاه‌‌های خورشیدی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است که خرید تضمینی برق تولیدی از سرمایه‌گذاران مورد توجه است. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امرالله پاراد ظهر امروز در نشست با مردم تحت عنوان مردم پرسشگر، مسئولان پاسخگو در مسجد توحید بوشهر کاهش نزولات جوی و افزایش مصرف در  بخش‌های مختلف را عامل افزایش خاموشی‌ها دانست و اظهار داشت: در سنوات گذشته 9300 مگاوات برق از نیروگاه‌های برق آبی تولید می‌شد که این مقدار به سبب کاهش بارندگی با کاهش 60 درصدی مواجه شده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش مصرف برق خبرداد و افزود: شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که افزایش تولید به سبب محدودیت‌ها ایجاد نشده اما مصرف برق افزایش یافته است و باید با همدلی از این شرایط عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به پیش بینی ایجاد نیروگاه برای تامین برق گفت: بر اساس اسناد وزارت نیرو دو پیش بینی بار کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شده است و بر اساس این اسناد نیروگاه ساخته می‌شود. 

پاراد با بیان اینکه در تمام دنیا برق تولیدی به شبکه سراسری وصل می‌شود خاطر نشان کرد: پس از انتقال برق به شبکه سراسری بر اساس میزان تولید و مصرف در دیسپاچینگ ملی توزیع برق صورت می‌گیرد تا مدیریت برق در سراسر کشور محقق شود.

وی با اشاره به اینکه قطعی برق در استان بوشهر نسبت به دیگر نقاط کشور کمتر است تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه در استان بوشهر و وضعیت آب و هوا با پیگیری‌های صورت گرفته در حالی که در کشور قطعی برق  روزانه در دو نوبت و هر بار دو ساعت است  ولی در استان بوشهر این زمان در هر بار یک ساعت و 20 دقیقه تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اینکه برق مناطق حساس و مهم مانند بیمارستان‌ها قطع نمی‌شود بیان کرد: هفته گذشته برنامه ریزی قطع برق اعلام شد و برنامه جدید هفته پیش‌رو هم به زودی اعلام می‌شود.

پاراد هماهنگی قطع همزمان آب و برق در استان را غیر ممکن دانست و گفت: برق در 60 منطقه در بوشهر توزیع می‌شود و آب در 4 قسمت و بنابراین امکان مدیریت همزمانی آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران برای ساخت نیروگاه خورشیدی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری در نصب نیروگاه‌‌های خورشیدی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است که خرید تضمینی برق تولیدی از سرمایه‌گذاران مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تاکید کرد: وزارت نیرو برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می‌کند و تمامی سرمایه گذاران می‌توانند در این باره اقدام کنند.  

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی

 رحمتی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی که به ارائه برنامه تحولی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت اظهار کرد: به نظر می‌رسد دچار تنش کمبود برق در بخش تولید هستیم بنابراین لازم است منابع مالی پروژه‌های برق کاملا تعریف شود و اجرای پروژه‌ها سرعت یابد.

وی با بیان این‌که معضل اصلی اقتصاد ما کمبود برق است افزود: راهی به جز مولدسازی برای اجرای برنامه‌ها نداریم تامین برق شهرک‌های صنعتی بسیار ضروری است و بر این اساس هم برق منطقه‌ای استان و شرکت توزیع برق تبریز باید برای رفع تنش برق برنامه‌های تحولی داشته باشند.

وی یادآوری کرد: نگاه تحولی می‌گوید برای رفع مسئله ناترازی برق تبریز نیاز به تاسیس نیروگاه داریم که حتما باید اتفاق افتد و همان طور که رئیس محترم جمهور نیز بار‌ها تاکید کرده مدیری که نگاه تحولی نداشته باشد و به اقدامات عادی و روزمره جهت رفع تکلیف قناعت کند در دولت جهادی جایی نخواهد داشت.

رحمتی بیان کرد: برای جلوگیری از مازوت سوزی طرح تکمیلی نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز حتما باید اجرایی شود مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر نیز اخذ شده که کار‌های اجرایی آن باید به جد دنبال و ظرفیت‌های بخش خصوصی در این عرصه به کار گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از بخش صنعت برای تامین برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه، تامین پست‌های برق و جابجایی تاسیسات زیرساختی شبکه توزیع برق تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تعریف میزان ۶.۲ همت پروژه برای سال ۱۴۰۳ در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، چارچوب برنامه‌های این دستگاه را مطلوب ارزیابی و تشریح کرد: مشکل اصلی شبکه حمل و نقل این است که راننده محور بوده و لازم است با شرکت‌محور کردن شبکه حمل و نقل باری استان بروزرسانی سامانه حمل و نقل به موقع انجام گیرد.

وی برنامه‌های تحولی شرکت آب منطقه‌ای استان را نیز موثر دانست و افزود: اولین مسئله ما در بخش آبی تامین آب شرب پایدار در  شهر‌ها و روستا‌ها است.

وی ارائه برنامه کمی جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعت تا پایان امسال را نیز ضروری برشمرد.

رحمتی تشریح کرد: سرعت دادن به تکمیل پروژه انتقال آب ارس به تبریز نیز بسیار مورد تاکید بوده و از هر گونه نوآوری و ابتکار عملی که این مهم را محقق کند استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی