Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:37:34 GMT

جلوی عمه‌درمانی‌ها و خاله‌تراپی‌ها را بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۹۹۶

یک روانشناس گفت: جلوی عمه‌درمانی‌ها و خاله‌تراپی‌ها را بگیرید.

به گزارش ایسنا- صابری امروز در نشست مراکز غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد سازمان بهزیستی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی که در اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه «260  مرکز و دفتر مشاوره در استان و  110 مرکز و دفتر مشاوره در مشهد داریم»، اظهار کرد: کسی که مجوز این مراکز مشاوره ر می‌گیرد، چقدر توانایی تشخیص دارد؟ گاهی به شوخی می‌گویم اگر طلاق در جامعه زیاد است بخشی از آن به روانشناسان برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث من عمه‌درمانی‌ها و خاله‌تراپی‌هایی است که در خراسان رضوی انجام می‌شود و می‌تواند ابعاد سیاسی و امنیتی داشته باشد. 

وی با  بیان اینکه « پزشک عمومی در درمانگاه‌ها دارد زوج درمانی انجام می‌دهد و...»، افزود: اگر در یکی از این مراکز اتفاقی بیفتد و خبرگزاری‌های جهانی آن را منتشر کنند، ابعاد سیاسی و اجتماعی به‌وجود می‌آید. جلوی عمه‌درمانی‌ها و خاله تراپی‌ها را بگیرید.

نماینده مراکز مشاوره خراسان رضوی تصریح کرد: امنیت مراکز مشاوره باید تامین شود. ‌اگر پلیس مجبور است به طلافروشی‌ها سرویس دهد باید این اقدام برای مراکز مشاوره‌ای هم که در موضوع طلاق کار می‌کنند، صورت بگیرد زیرا دیده شده دعوای زن و شوهربا سلاح سرد در مراکز مشاوره اتفاق افتاده است.

پارک یا خیابانی به نام یک مددکار اجتماعی نام‌گذاری شود 

در بخش دیگری از این نشست مهدی‌زاده، نماینده کانون کلینیک‌های مددکاری خراسان رضوی عنوان کرد: پارک یا خیابانی به نام مددکار اجتماعی نام‌گذاری شود این کار در تهران انجام شده است.  نیاز است که مددکاران در جامعه شناخته شوند.

وی ادامه داد: کلینیک در خراسان رضوی داریم که حدود 12 درصد کلینیک‌های  کشور را شامل می‌شود. 500 متخصص را بکار گرفتیم. خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی، حقوقی و مشاوره انجام می‌دهند.

‌نماینده کانون کلینیک‌های مددکاری خراسان رضوی بیان کرد: بخش‌نامه‌ای برای کلینیک‌های مددکاری به دارایی ابلاغ شده که دارایی استان آن را انجام نمی‌دهد و کلینیک‌ها شامل مالیات شده‌اند.

‌فعالیت 5000 عطاری غیرمجاز در کشور

در ادامه این نشست محدث، رئیس انجمن صنفی درمان‌گرایان اعتیاد خراسان رضوی بیان کرد: بیش از 700 کلینیک درمان اعتیاد در استان داریم  که 300 مورد متعلق به بهزیستی است. در مجموع 70 هزار نفر تحت پوشش درمانی هستند که از نیمی از انها بیکار هستند.

وی در خصوص مداخله در درمان توسط عطاری‌ها گفت:  15 هزار عطار در کشور که 5 هزار غیرمجاز هستند اکثرا مشغول فروختن داروی متادون و.. هستند که باعثآسیب به بیماران می‌شود. این تخلفات همچنان ادامه دارد و باید جلوی آن گرفته شود.

محدث یادآور شد:آموزش مدیران و ادارات باید انجام شود که بدانند با کارمند معتاد چگونه رفتار کنند.

رئیس انجمن صنفی درمان‌گرایان اعتیاد خراسان رضوی گفت: قرارداد بیمه با کلینیک‌ها چهار سال است بین معاونت درمان و بیمه‌ها پاسکاری صورت می‌گیرد. در اینجا نیاز به مداخله یک مقام بالاتر است که با کلینیک‌ها قرارداد بیمه درمانی بسته شود.

وی تصریح کرد: شربت اپیون یکی از زنجیره‌های درمانی است که در تمام استان‌ها وجود دارد اما به خراسان رضوی نیامده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روانشناسي منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز _چهارشنبه ۵ اردیبهشت_ در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند، زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی ادامه داد: لازم است مدیران هم‌اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون‌رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

نعیمی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم، نوع برخوردشان و هم تلاش آنها برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند، به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت‌الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین‌کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیک‌شهر است.

وی ادامه داد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیئت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه‌بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

زهرا نیکبخت، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 747515

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است