Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کنکور سال 98 باید حذف شود و اگر دولت قصد اصلاح دارد باید لایحه اصلاحیه بدهد.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو از مدت‌ها پیش باید کنکور حذف و زیرساخت‌های آن تاکنون ایجاد می‌شد چراکه سازمان سنجش نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین باید زیرساخت‌های لازم در آموزش و پرورش و برگزاری امتحانات نهایی فراهم می‌شد و تاکنون دیگر کنکور باید حذف می‌شد. اکنون که این اتفاقات نیافتاده دو راه بیشتر وجود ندارد یا کنکور هم‌اکنون باید حذف شود یا اینکه دولت لایحه اصلاحیه‌ را به مجلس بفرستد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: هفته آینده که جلسات علنی مجلس و به تبع آن جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات آغاز خواهد شد حتما در این باره با رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با اینکه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند که بیش از 80 درصد ظرفیت پذیرش بدون کنکور پر می‌شود ولی ما معتقدیم که باید کنکور به طور کامل حذف شود.

به گزارش آنا، این روزها که سخن از تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98 از سوی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به میان می‌آید تعدادی از داوطلبان کنکور سال آینده به این تصمیم اعتراض دارند و معتقدند که این تصمیم باعث پذیرش ناعادلانه می‌شود آنچنانکه امروز تعدادی از کاربران در صفحه اینستاگرام وزیر علوم نیست به این تصمیم اعتراض کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند

علیرضا اسماعیلی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور گفت: طی مدت امروز و فردا ۳ هزار نفر در کنکور سراسری مرحله اول از این شهرستان در ۵ گروه آزمایشی و در ۱۱ حوزه امتحانی در حال برگزاری است.
امام جمعه، فرماندار و نمایندگان ویژه سازمان سنجش آموزش کشور از حوزه‌های برگزاری کنکور بازدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت