Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به تحولات اخیر و گزارش‌های ضدو نقیض از آمادگی آمریکا برای مذاکره با طالبان سفیر سابق این گروه در اسلام‌آباد به رسانه‌ها گفت که طالبان بیشتر از جنگ در شرایط جاری به دیپلماسی قویتری نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، عبدالسلام ضعیف سفیر سابق طالبان تصریح کرد، طالبان بیش از جنگ به یک دیپلماسی قوی و استراتژی فراگیر در افغانستان نیاز دارد که احترام جهانیان را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیپلماسی موفق این گروه می‌تواند به برقراری صلح و ثبات در افغانستان بیانجامد.

ضعیف اظهار داشت: اگر گره کنونی در افغانستان به جای جنگ از طریق دیپلماسی باز شود در کنار ثبات باعث شکوفایی اقتصاد در افغانستان و منطقه خواهد شد.

طالبان بارها از آمریکا خواسته تا درباره خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان با این گروه مذاکره کند اما مقامات آمریکایی از مذاکره با این گروه خودداری کرده‌اند.

اخیرا گزارش‌های ضدو نقیضی از آمادگی آمریکا برای آغاز مذاکرات مستقیم با طالبان منتشر شده است که از نظر برخی از کارشناسان ممکن است جنگ تبلیغاتی علیه طالبان باشد.

روز گذشته رسانه‌های غربی خبر دادند که کاخ سفید دستور آغاز مذاکرات با طالبان را به دیپلمات‌های آمریکایی صادر کرده است اما فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان این موضوع را تکذیب کرد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که آمریکا غیر قابل اعتماد است و هدفش از مذاکره با طالبان نیز برقراری صلح در افغانستان نیست بلکه برای حفظ حضور نظامی خود در این کشور تلاش می‌کند.

زیرا واشنگتن پیش از این نیز به دلیل عدم بی اعتنایی به تعهداتش در پیمان امنیتی با افغانستان مورد انتقاد پارلمان افغانستان قرار گرفته بود و از توافقنامه بین‌المللی برجام با ایران نیز خارج شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان واشنگتن نیروهای امریکایی تعهداتش افغانستان طالبان دیپلماتهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • رافت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قویتر است
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی