Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ حسینی گفت : این دو خمره حین حفاری در یکی از روستاهای استان مرکزی کشف شده که بلافاصله کارشناسان باستان شناسی اداره کل به محل اعزام و توسط متخصصان محل مورد نظر حفاری و این دو خمره کشف شد.

او افزود: محلی که این خمره‌ها در آن یافت شدند تا به حال به عنوان یک منطقه و یا محوطه باستانی شناسایی نشده بود که البته در گذشته با فاصله چندین کیلومتری از این محل آثار دیگری نیز به دست آمده  که از این‌رو با دقت نظر بیشتری نسبت به این محوطه مطالعاتی را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار در محل انجام یک پروژه عمرانی و توسط حاضرین رویت شده و طی اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان کارشناسان این اداره در اسرع وقت در محل حاضر و کشفیات را به یکی از موزه‌های استان منتقل کرده تا مرمت و کارشناسی‌های مورد نیاز آغاز شود.

بنابر اظهار نظرات اولیه کارشناسان این دو خمره متعلق به دوره ساسانی هستند که پس از مرمت‌های مورد نیاز در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی گفت: با کاوش‌های بیشتری که در منطقه انجام شد به شواهد تاریخی از جمله تکه‌هایی متعدد از خمره‌های ذخیره‌ای درشت اندام و ظروف آشپزخانه‌ای خرد شده، در فازی دیگر خمره‌ای بزرگ و دهان باز به طور سالم کشف شد که این خمره‌ها براساس شواهد موجود نمونه‌ای از خمره‌های دوره ساسانی هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کشف خمره دوره ساسانی استان مرکزی تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود

مهدی ساسانی، رئیس سامانه خودنویس و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: از سال 88 سامانه ایران املاک راه اندازی شده بود و در طی این مدت هیچ تغییری در این سامانه انجام نشده بود اما از خرداد ماه سال 1402 این سامانه ارتقا یافت و نسخه جدید سامانه ایران املاک است گفت: به زودی تمامی اطلاعات مشاوران املاک در سامانه خود نویس ثبت خواهد شد و هیچ مشاور املاکی با راه اندازی این سامانه حذف نخواهند شد.

به گفته وی در خرداد ماه سال 1402  اولین قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس ثبت شد و با پیگیری های انجام شده اولین قراردادهای خریدوفروش در این سامانه  ثبت خواهد شد.

ساسانی بیان کرد: این سامانه برای مدیریت بازار مسکن ایجاد نشده بود و سامانه جدیدی نیست بلکه این اختیار را به مردم داده ایم که با استفاده از ظرفیت های  خودشان قراردادهای را ثبت کنند.

او یادآور شد: با راه اندازی این سامانه شفافیت در تمامی قراردادهای اجاره مسکن ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • پشت‌پرده حمایت تاریخی و بی‌چون‌وچرای آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • پشت‌پرده حمایت بی‌چون‌وچرای تاریخی آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین