Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌ها مبنی بر دریافت هدیه ٣ میلیارد تومانی احسان علیخانی از یک موسسه لغو مجوز شده، احسان علیخانی متنی را که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده منتشر کرد که به شرح زیر است:

من احسان علیخانی مجری و تهیه کننده تلویزیون و سینما هستم. اگر منظور رسانه‌های مجازی و غیرمجازی از «ا-ع» همان احسان علیخانی است که باید بگویم؛ اشتباه گرفتید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن دزد اموال بیت المال و مردم من نیستم.

کار من رسانه است. در رسانه بزرگ شدم، در رسانه بالیدم و در رسانه زندگی می‌کنم. بیش از بسیاری از کسانی که طی این دو روز من را شماتت کردند، درک می‌کنم، می‌دانم و تجربه کرده ام که معمولا «آدم‌ها در فضای مجازی عجیب و بدجنس می‌شوند.»
جملات زهرآگین است که از دیروز به سمتم سرازیر می‌شود. یک راه حل ساده این بود: «سکوت کنم.» 
خبر دریافت سه میلیاردی (ا-ع) که از خبر مرگ احسان علیخانی بزرگتر نیست و فراموش می‌شود. اما با خودم گفتم چرا باید من را با (ا-ع) اشتباه بگیرند؟ موج بعدی افشاگری که آمد، آیا من را کنار چند نام اختصاری دیگر می‌گذارند؟ 
این‌ها توضیح من است برای کسانی که احسان علیخانی را با (ا-ع) اشتباه گرفتند و برای آن‌ها که سعی کردند احسان علیخانی یا همان (ا-ع) را وسط بیندازند تا خودشان دیده نشوند:
(ا-ع) چهره مرموزی است تا آرنج دستش به خیانت در بیت المال آلوده است. مثل خیلی‌های دیگر که دستشان در جیب مردم رفت و بعد‌ها نه از زندان که سر از جا‌های دیگر درآوردند؛ جایی شبیه کانادا. 
اما من احسان علیخانی هستم تهیه کننده و مجری تلویزیون، تاکید می‌کنم تهیه کننده! در تهران زندگی می‌کنم و خانه و دفترم هم مشخص و عیان است. 
من احسان علیخانی مثل خیلی از شهروندان دیگر روزانه چشمم به اخبار است تا ببینم در این شرایط اقتصادی، دلار، یورو، سکه، بی برقی، بی آبی، بدهی هزاران میلیاردی تعداد اندکی به سیستم بانکی، عدم انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و ... تکلیف زندگی‌مان چه می‌شود؟ اما به جای جواب این‌ها چه دیدم؟ اسم خودم را. 
این چند خط بعدی را بخوانید تا اصل مطلب دستتان بیاید و بعد شاید فرق میان احسان علیخانی و (ا-ع) هم برای شما روشن شد:

۱-موسسه ثامن الحجج سال‌ها قبل از همکاری با گروه اجتماعی شبکه سه در تمامی رسانه‌های رسمی کشور نظیر (روزنامه‌ها، تیزر و برنامه‌های اسپانسری تلویزیونی، خبرگزاری ها، سایت‌ها، بیلبورد‌های شهری، باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی و ...) حضور داشته که معنای این حضور پر رنگ یعنی داشتن مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح، در نتیجه، اهدا مجوز تاسیس، مجوز گسترش موسسه تا بیش از ۵۰۰ شعبه فعال، مجوز افتتاح حساب برای مردم و صاحبان صنایع، مجوز برای تبلیغات تا مجوز برای انحلال این موسسه، ربطی به من و امثال من ندارد. ما با یک موسسه قانونی براساس نص صریح قانون و نظارت‌های دائمی صدا و سیما کار کردیم. 
۲-طبق روال طبیعی هزینه‌های اکثر برنامه و سریال‌های پر بیننده در تلویزیون که شما تماشا کردید به عهده اسپانسر‌ها است، موسسه مذکور هم در سال ۹۱ تقاضای همکاری با گروه برنامه ساز ما را داشته و شبکه بعد از بررسی و استعلام از مراجع ذیصلاح و دریافت مجوز تبلیغات از موسسه، بنده را به عنوان تهیه کننده به این موسسه معرفی کرد. یعنی مثل تمام تهیه کنندگان سازمان نه بیشتر و نه کمتر.
۳-طی سه سال و نیم و در قالب شش قرار داد با صدا و سیما و شبکه، شش عنوان برنامه (دو‌نیمه سیب، ماه عسل ۹۲، ماه عسل ۹۳، سه ستاره، ویژه برنامه تحویل سال ۹۳، بهارنارنج) تولید و پخش شد که مبلغ مذکور از جانب اسپانسر بعد از تایید بر‌آورد هزینه‌های تولید توسط کارشناسان مربوطه شبکه و بابت تهیه و تولید به صد‌ها نفر عوامل و هزینه‌های تولید به تهیه کننده تخصیص می‌یابد. (روابط عمومی، گروه اجتماعی و مدیر مالی شبکه سه در صورت صلاحدید اسناد و قرارداد‌ها را منتشر کنند.)
۴-من مدیر نیستم، مسول نیستم، کارمند دولت نیستم، کارمند صدا و سیما هم نیستم، من تهیه کننده و برنامه ساز مستقل هستم، ولی فراتر از هر بازی رسانه‌ای، تهمت و قضاوتی، خودم را در برابر قانون و اذهان مردم پاسخگو می‌دانم. حالا هم از شبکه سه و صدا و سیما و مراجع ذیصلاح قضایی و نظارتی خواهش می‌کنم تا به طور دقیق این موضوع را بررسی کنند و نتیجه را شفاف به مردم گزارش دهند. 
متاسفم، چون دروغ بیشتر از حقیقت شنیده می‌شود. متاسفم، چون خبری که در مورد این موضوع منتشر شد، قطعا بیشتر از توضیح من خوانده می‌شود. از همه بیشتر برای کسانی متاسفم که راه فرار از بحران‌هایی که بعد از انواع بی‌تدبیری‌ها گرفتارش شدند را این دیدند که آبروی ما را ببرند و خودشان زیرسایه امن پست و مقامشان بنشینند. من و امثال من گوشت‌های قربانی خوبی هستیم برای تیتر بودن، دست به دست شدن، فحش شنیدن، دیوار کوتاه بودن در برابر مشکلات و گرفتاری مردم، مقصر تمام کمبود‌ها و منحرف کردن حواس مردم از موضوعات و معضلات اصلی کشور...

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تلویزیون رسانه فضای مجازی مرگ زندان ارز تبلیغات قانون صدا و سیما تحویل سال دولت بازی مشکلات شایعه احسان علیخانی موسسه ثامن الحجج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

پیمان جبلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال تنوع قابل توجهی در هر دو حوزه برنامه‌ها و میهمانان دعوت شده به برنامه‌ها داشتیم. همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز هم به این تنوع کمک کرد و در کنار برنامه‌های رایج نمایشی و سرگرمی، برنامه‌های استعداد یابی شعر، مسابقات و پویش‌های جدید قرآنی، برنامه‌هایی با محوریت و حضور نخبگان ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متمرکز بر تنوع اقوام ایرانی و ... تهیه و پخش شد.

وی به تنوع میهمانان برنامه‌های ویژه تحویل سال نو امسال و سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها طیف متنوعی از شعرا، ادبا و فرهیختگان، نویسندگان، نخبگان علمی، قهرمانان ملی، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سرود مردمی و نمایندگان اقوام مختلف ایرانی علاوه بر چهره‌های مردمی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی حضور داشتند.

رئیس صدا وسیما در پاسخ به سوالی در باره ادعا‌های مربوط به مبالغ پرداختی به چهره‌ها گفت: تولید برنامه‌ها اعم از سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های مناسبتی و ... عموما بر اساس قرارداد کلی و توافق با حامیان مالی و تهیه کننده‌ها انجام می‌شود. ریز قرارداد‌های حامیان و تهیه کننده‌ها با میهمانان یا کارشناسان یا بازیگران، الزاما با هماهنگی و اطلاع شبکه طرف قرارداد نیست و این امری رایج در تولید بر اساس قرارداد‌های موسوم به گلوبال است.

وی همچنین افزود: اگرچه صدا و سیما هم با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

جبلی همچنین در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی برای تحقق شعار سال گفت: به محض اعلام شعار سال جدید جلسات مفصلی در مرکز طرح و برنامه و شورای معاونان سازمان با هدف بررسی این موضوع و طراحی و برنامه ریزی محتوایی برای تحقق شعار سال برگزار و مقرر شد حداکثر تا هفته آینده مصادیق مشارکت مردمی در جهش تولید احصا شود و مطالبه و پیگیری اجرای اسناد بالا دستی و قوانین بر زمین مانده که در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی در تولید وضع شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صداو سیما با اعلام اینکه طرح پیشنهادی اولیه به تفکیک راهبرد‌های شعار سال، برنامه‌ها و اهداف تهیه و در شورای معاونان سازمان به تصویب رسیده است، افزود: مقرر شد حداکثر تا هفته آینده طرح تفصیلی همراه با جدول زمان بندی و تعهدات برنامه سازی حوزه‌های مختلف اماده و ابلاغ شود.

وی همچنین تاکید کرد رسانه ملی خود نیز مخاطب جدی شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و در سال جدید برنامه ریزی عملیاتی برای تقویت دسترسی تولیدات مردمی به آنتن رسانه ملی با هدف جهش تولیدات صدا و سیما انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

tags # صدا و سیما سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • احسان علیخانی هم آمد/ ساخت همزمان «جوکر ۲ »، یک سریال و یک فیلم سینمایی
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • واکنش رئیس رسانه ملی به پرداخت‌های غیرمعقول به چهره‌ها
  • مذاکرات مثبت منچستریونایتد با یوفا برای دریافت مجوز حضور در اروپا
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • برگزاری جشن تولد امام حسن مجتبی (ع) در مهردشت + عکس
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه ای