Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرچم سبزرنگ گنبد و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) در میان استقبال پرشور و باشکوه دلدادگان خاندان رسول مکرم اسلام(ص) وارد جزیره هزار رنگ هرمز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، یک گروه از کاروان سفیران کریمه متشکل از روحانی، مداح و دو نفر از خدام به همراه پرچم سبزرنگ به منظور شرکت در جشن بزرگ کریمه در میان استقبال مردم ولایت مدار وارد جزیره هرمز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جزیره نشینان از ساعت ها قبل در ساحل چشم انتظار ورود شناور حامل خدام حرم حضرت معصومه(س) به لنگرگاه بودند، زن و مرد، پیر و جوان و نوجوان، صیاد ماهیگیر، فرهنگی، کارمند، بازاری و ... به ویژه خانواده های معظم شاهد و ایثارگر همه به استقبال آمده بودند.

 

با ورود شناور به لنگرگاه و پا گذاشتن خدام بر روی خشکی ساحل جزیره هرمز، غلغله ای برپا شد؛ مردم منتظر دوان دوان با سلام و صلوات به سمت خدام و پرچم متبرک شتافتند و با دود کردن گشته و اسفند و چاوش خوانی به سفیران کریمه خوش آمد گفتند.

 

 

جمعیت انبوه که می توان گفت همه جزیره هزار رنگ نشینان با پای پیاده پرچم سبزرنگ گنبد فیروزه ای حضرت فاطمه معصومه(س) را گلزار شهدای جزیره همراهی کردند.

 

خادمین کریمه اهل بیت(س) با حضور بر سر تربت پاک و مطهر شهدای والامقام جزیره هرمز(که نسبت به جمعیتش بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است) و غبارروبی، عطرافشانی و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

 

 

مسجد جامع جزیره میعادگاه، جشن بزرگ «کرامت» است. مردمان ولایی و شهیدپرور جزیره جشنی به یُمن ولادت باسعادت بی بی حضرت فاطمه معصومه(س)، شفیعه اهل بهشت تدارک دیده اند.

 

پس از قرائت قرآن و خوشامدگویی امام جمعه هرمز، روحانی کاروان به تشریح روایات وارده در باب حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: بنا بر عقیده بسیاری از علما، کریمه اهل بیت(س) نیز به نحوی به شهادت رسیده است.

 

 

حجت الاسلام سید مهدی محمدی افزود: زمانی که حضرت معصومه(س) برای دیدار با امام رضا(ع) به قصد طوس حرکت کرد بسیاری از اهل بیت(ع) آن حضرت را همراهی می کردند که دشمنان در طول مسیر به ویژه ساوه اکثر همراهان حضرت را به شهادت رساندند.

 

وی به جایگاه کریمه(س) در بین ائمه(ع) اشاره و بیان کرد: نام حضرت، فاطمه است و امام رضا(ع) لقب معصومه را به این بانوی جلیل القدر دادند.

 

جزیره هرمز 37 شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

 

کاروان سفیران کریمه شامل 2 گروه پنج نفره از شش روز پیش وارد هرمزگان شد و تا کنون برنامه های متنوعی با محوریت دهه کرامت در شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی آباد و میناب برگزار کرده است.

 

گفتنی است؛ دهه کرامت به 10 روز اول ماه ذی العقده گفته می شود که از سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مجلس جشن های دهه کرامت مساجد شیراز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترامپ امام رضا ع حج کاروان سفیران کریمه جزیره هرمز دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های جزیره هرمز به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور معاون عمرانی، مدیرکل دفتر فنی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

مهدی دوستی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر روند اجرای پروژه‌ها، گفت: نباید مسائل نرم افزاری و سخت افزاری قابل حل پیشرفت پروژه‌ها را به تعویق بیاندازد و لازم است مدیران نظارت مستمری بر روند اجرایی داشته باشند.

وی افزود: در ادامه اقدامات شهری در جزیره هرمز، برنامه‌های طرح هادی و بازآفرینی شهری که افزایش زیرساخت‌های جدید تفریحی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی را در پی دارد، طبق زمانبندی انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های تعریف شده برای توسعه دریا محور گفت: پایش پیشرفت پروژه‌های آغاز شده در هرمز بویژه توسعه بندر، نیروگاه برق، افزایش ظرفیت آب شرب و پروژه‌های مسکن ملی اهمیت بسیاری دارد چرا که تکمیل زیرساخت‌ها زمینه تعریف اقدامات جدید در جزیره را فراهم می‌کند.

کد خبر 6098238

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز